disbalans schouders

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• disbalans schouders

hallo allemaal

sinds kort merk ik dat mijn schouders een beetje scheef trekken en wel op de bekende manier: ze trekken naar voren, wat volgens mij te wijten valt aan een overtraining van de borst/voorkant schouder t.o.v. achterkant.

Ik train volgens een 3 dagen split, lijkt erg op die ene van Marnop. Alle spieren worden dus evenredig getrained, wel is het zo dat ik op de borsttraining harder kan trainen omdat je daar veel verder kan gaan, met forced reps e.d.

Ik denk dan ook niet dan het onlangs ontstaan is maar eerder toen ik nog als een dikke mongool trainde, het valt me echter pas sinds kort op. Ik doe nu al 3x per week reversed flyes om het een beetje bij te laten trekken, het mag echter nog niet baten.

Heb het al aan de fysio voorgelegd en die zei dat ik nog meer back flyes moest doen, zal wel kloppen maar vind het toch een beetje een gaar advies.

Dus heeft een van jullie een idee hoe dit effectief bestreden kan worden?

bvd

Meer bovenkant rug trainen zodat dit meer naar achteren trekt. Mijn fysio zei altijd: als je 1 oefening borst doet moet je er eigenlijk 3 voor je rug doen. Omdat het dan idd kan dat je meer naar voren trekt. Mijn broer moest dit ook doen en daar is hij nu in doorgeslagen haha. En of hij nu rechtop loopt met zijn 110kg en 12% vet

Comment

Originally posted by karel650 View Post
      hallo allemaal

sinds kort merk ik dat mijn schouders een beetje scheef trekken en wel op de bekende manier: ze trekken naar voren, wat volgens mij te wijten valt aan een overtraining van de borst/voorkant schouder t.o.v. achterkant.

Ik train volgens een 3 dagen split, lijkt erg op die ene van Marnop. Alle spieren worden dus evenredig getrained, wel is het zo dat ik op de borsttraining harder kan trainen omdat je daar veel verder kan gaan, met forced reps e.d.

Ik denk dan ook niet dan het onlangs ontstaan is maar eerder toen ik nog als een dikke mongool trainde, het valt me echter pas sinds kort op. Ik doe nu al 3x per week reversed flyes om het een beetje bij te laten trekken, het mag echter nog niet baten.

Heb het al aan de fysio voorgelegd en die zei dat ik nog meer back flyes moest doen, zal wel kloppen maar vind het toch een beetje een gaar advies.

Dus heeft een van jullie een idee hoe dit effectief bestreden kan worden?

bvd
      doe eens reversed flys met cable, ik voel de achterkant van mijn schouders veel meer met deze oefening.
      “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

je moet ook afwisselen met je oefeningen en niet alleen reverse flys doen! er zijn zat goede oefeningen voor achterkant schouder. tevens vind ik 3 keer per week wat overdreven, 2 keer is zat.

Comment

Face pulls, Pendlay Rows, deadlifts en wellicht incline shrugs doen.
          I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
          - Dave Tate

Comment

oke top, bedankt allen

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
            X