Knallende hoofdpijn

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Knallende hoofdpijn

Dag beste mensen,

Heb nu ongeveer 3/4 keer gehad dat ik aan het begin van de training knallende pijn in mn hoofd krijg. 2 keer met de legpress en 2 keer met bankdrukken. Het is altijd op het zelfde plekje, links halverwege in mn achterhoofd. Gelijk mn hele training verknald uiteraard. Moet meestal de volgende 2 dagen ook rustig aan doen, dus dan maar ff cardioen. Maar mijn vraag is eigenlijk of iemand het herkent, en komt het misschien door te weinig warm draaien of is het gewoon een zwakke plek in mn hoofd ?

Bedankt alvast

Heey,

Miss omdat je te veel druk uitoefend op je hoofd als je de oefeningen uitvoert?

Groetjes,

Kevin

Comment

Adem je wel goed als je traint? Maar ik krijg meer het idee dat jij denkt dat je een tumor hebt
      There are no shortcuts to any place worth going.

Comment

Haha nee voor een tumor ben ik niet bang, maar ik vraag me wel af wat ik er tegen kan doen. Ik adem zeker goed, en er staat ook niet super veel druk op mn hoofd aangezien het niet persé bij een zware rep is. Maarja jullie kunnen uiteraard ook niet zo vertellen wat er wel aan de hand is, maar ik was/ben benieuwd of mensen dit herkennen.

Comment

Probeer gewoon eens of een langere warming up helpt? Wat het ook kan zijn:
          niet goed ademen: adem goed uit tijdens het kracht zetten zodat je geen druk op je hoofd zet
          verkeerde houding: kan spanningshoofdpijn zijn, zeker omdat je er nog dagen last van hebt en je er zorgen over maakt, probeer eens te rekken en ontspannen na je training of de sauna in te gaan
          onvoldoende vochtinname: drink ook voldoende want vochttekort kan ook hoofdpijn geven... maar dat is dan meestal pas na afloop van de training als je veel hebt gezweet, dus onwaarschijnlijk

Wat al is gezegd, zorgen kun je ook voorleggen aan je huisarts.

Comment

Wss is het je ademhaling maar daar ga ik me niet op vastpinnen.
            Er zijn geen excuses als je echt iets wilt bereiken.

Comment

Ik zou wel zeer zeker even langs de dokter gaan.
              Stel: het is een zwakke plek in je aderen en door de spanning die je zet, knapt het.
              Laat er naar kijken.
              "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Nou ik ben bij de dokter geweest. De dader is de bovenkant van de trapezius. Deze is teveel aangespannen. Tip is dus om meer te concentreren op de spiergroep die ik train, en dus daar ook de kracht vandaan te halen. Heb nog iets hoofdpijn, maar dat neemt af.

Comment

auw

Originally posted by Koppejan View Post
                  Nou ik ben bij de dokter geweest. De dader is de bovenkant van de trapezius. Deze is teveel aangespannen. Tip is dus om meer te concentreren op de spiergroep die ik train, en dus daar ook de kracht vandaan te halen. Heb nog iets hoofdpijn, maar dat neemt af.
                  Als je jouw trapezius spier traint zal deze toch aanspannen hoe hard jij je hierop dan ook concentreerd lijkt mij, essentie van kt ?

Vraagje, waarom is deze teveel aangespannen, stres ??, niet rekken of strekken na training ???, slaaphouding ????, kramp???.
                  Attached Files

Comment

Heb hier int verleden ook een topic over gehad... Zelfde probleem, ben er op gaan letten dat ik vooral bij bankdrukken mijn nek ontspannen houdt.. Nooit geen last meer van gehad
                    Constantia et labore

Comment

Originally posted by Oldtimer View Post
                      Als je jouw trapezius spier traint zal deze toch aanspannen hoe hard jij je hierop dan ook concentreerd lijkt mij, essentie van kt ?

Vraagje, waarom is deze teveel aangespannen, stres ??, niet rekken of strekken na training ???, slaaphouding ????, kramp???.
                      Ik train niet specifiek mijn trapezius. Het probleem is dat ik last kreeg van mijn trapezius met bijvoorbeeld bankdrukken en leggpress, dus haalde op de verkeerde plek mn kracht vandaan.

Comment

Originally posted by Koppejan View Post
                        Ik train niet specifiek mijn trapezius. Het probleem is dat ik last kreeg van mijn trapezius met bijvoorbeeld bankdrukken en leggpress, dus haalde op de verkeerde plek mn kracht vandaan.
                        he daar.
                        leggpress kan ik mijzelf wel iets bij voorstellen, trekken aan de handels om jezelf in de bench te trekken, misschien anders uitvoeren bv met je handen op je knieen ?
                        Bankdrukken en trapezius, hier heb ik geen antwoord op........., misschien zoeken /proberen van andere oefeningen?
                        Ik kan mij wel indenken dat het je dag en training goed kan verpesten.
                        succes

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                        X