Afvallen artikel

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Afvallen artikel

Kwam net toevallig dit artikel tegen:

'Afvallen heeft geen zin' - Gezondheidsnieuws | Alles over gezond leven op Telegraaf.nl/vrouw [Gezond Leven]

Ik blijf me verbazen over hoe onwetend mensen zijn. Een dieet van 550 Kcal per dag, en dan verbazen dat mensen in de starvation mode' komen.

Dit artikel bereikt heel veel mensen in nederland, die hierdoor nog meer slechte info krijgen..

Er is zoveel slechte informatie over afvallen en fit worden, soms wordt ik er gewoon moe van. Als ik rond kijk in de gym zie ik mensen de domste dingen zeggen, puur uit onwetendheid.

Wat ben ik blij dat ik vorig jaar op dit forum terecht ben gekomen!
    Failure is your friend

Degene die al die shit verkopen weten het ook wel, maarja ze doen het voor de dikke flappen hé. Potje dit reepje dat shake zo.

Comment

Ach joh. Ze zaten vandaag alweer in het bedrijfsrestaurant met hun shakies. Ik zeg niets! Ik wacht wel ff een paar weekjes.

Comment

ahahah best grappig, moet je die reacties is lezen

Lichaam bestaat uit 60% uit water, dus je moet zweten om af te vallen

Comment

Het gaat om proefpersonen die 550 kcal per dag kregen. Dit is geen artikel over het verkondigen van het laatste superdieet, het gaat over een medisch / wetenschappelijk onderzoek.

Afvallen heeft geen zin'

AMSTERDAM - Voor wie net als vele Nederlanders vandaag is begonnen met afvallen, is er slecht nieuws, want afvallen schijnt weinig zin te hebben. Wie afvalt maakt namelijk stoffen aan die de gewichtstoename bevorderen. Hierdoor kom je na een dieet toch weer aan.

Dit blijkt uit een wetenschappelijk onderzoek dat onlangs is gepubliceerd in The New England Journal of Medicine.

Dunne mensen
          De Australische arts Joe Proietto behandelt al vijftien jaar mensen met overgewicht en verbaasde zich erover hoe moeilijk het deze groep lukt om na een dieet het bereikte gewichtsverlies te behouden.
          De arts onderzocht het feit dat mensen weer aankomen nadat ze zijn afgevallen. En wat blijkt? Het lichaam van frequente afvallers werkt heel anders dan dat van ‘normale’ dunne mensen.

Aanzienlijk
          Proietto keek naar de hormoonspiegel van 50 gezonde mensen, die elk 100 kilo wogen. Hij hield de hormonen die de eetlust onderdrukken, eetlust opwekken en die het hongergevoel regelen in de gaten. De proefpersonen kregen gedurende tien weken een dieet van slechts 550 calorieën per dag en intensieve begeleiding. Het gemiddelde gewichtsverlies bleek 15 kilo.
          Na een jaar bleek hun lichamen te reageren alsof ze uitgehongerd waren. Hun gewicht was wel verminderd, echter de hormoonwaarden bleken aanzienlijk te zijn veranderd. Proietto vermoedt dat dit komt omdat er na het volgen van een dieet een afweermechanisme op gang komt dat toename van gewicht bevordert.

I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
          - Dave Tate

Comment

Originally posted by talalelh15 View Post
            ahahah best grappig, moet je die reacties is lezen

Lichaam bestaat uit 60% uit water, dus je moet zweten om af te vallen
            In principe hebben ze een punt, meestal geeft zo'n crashdieet ook gelijk 'resultaat'. Je verliest 3 liter vocht binnen een paar dagen, en dat zie je ook op de weegschaal. Maarja de gemiddelde gek weet niet dat ie 3 liter vocht kwijt is. En uiteindelijk kom je er achter dat er geen grammetje vet verloren is.

Comment

Natuurlijk reageren ze uitgehongerd. Met 550 kcal per dag bén je dat ook.
              Stom artikel.
              "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X