meegemaakte blessures

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• meegemaakte blessures

ik lees overal dat de meesten blessures posten, dus ik ben benieuwd wat voor een blessure je had of hebt als ergste, en hoelang het duurde voor herstel.

ik had een tijdje terug golf en tennis elleboog ik kon letterlijk 2 maanden niet trainen, het minder ergere dingen waren: bij mijn triceps 2weken later voorbij,
    en schouders: het gebeurde toen ik gewoon ging sparren met mijn vriend

nu heb ik een lichte blessure bij mijn linker schouder, het komt doordat ik vandaag in één keer snel de kabel trok, als ik aanspan voel ik het lichtjes pijn doen.

Iemand dit ook gehad? zo wat, en wat heb je eraan gedaan? en hoelang duurde het?
    Ik ben gewoon nieuwsgierig.

Met vriendelijke groet,
    ikkuhh!

heb 2 maanden geleden mijn schouder uit de kom gehaald bij dumbell shoulder presses, fysio heeft niet genoeg geholpen dus volgende week onder 't mes. M'n eerste blessure tot nu toe
    Status: Cutting

Comment

Heb 4 jaar terug mn meniscus gescheurd, trainde toen nog niet, maar deed een opleiding voor de landmacht. Resultaat is een operatie en 6 maanden fysio, vervolgens toch nog een operatie en 8 maanden fysio. Voel mijn meniscus nog wel, maar heb eigenlijk alleen last als ik bijv op mn hurken zit, dan kan ik niet met m'n kont op m'n hakken zitten. Overigens daar ook op afgekeurd aangezien dat een belangrijke schiethouding is.

Comment

Ja hoor... ik ben een brekebeentje. Heb je ff?

Ik heb een spierscheurtje (zweepslag in kuit) gehad, ben nog steeds terug kracht aan het opbouwen na 6 maanden. Wat heb ik er aan gedaan? Ik ben gestart met rekken (yoga) en de fysio heeft er destijds van die kinesiotape op geplakt.

Ik heb een beknelde zenuw in mijn voet, die speelt af en toe op. Ik heb nu een zooltje in mijn schoen liggen anders valt mijn voet in slaap. Daardoor heb ik dus een keer mijn enkel verzwikt in het verleden. Gewoon doorgaan met een slapende voet moet je nooit doen (duh) maar van de zonnige kant: ik heb gehoord dat je er erg oud mee kunt worden... zei de neuroloog. Prins neuroloog de derde die mijn voet wakker kuste, ben nog steeds blij met zijn inleg-zooltjes advies.

Overbelasting ben ik ook goed in: ik heb een keer een boom omgezaagd en een keer mijn flauwgevallen man van de trap getild, maar de overbelaste rug kwam weer goed na manuele therapie. Ik denk ook altijd dat ik sterk ben of zoiets.

Ik heb nog nét geen abonnement op de fysio. Heb mijn verzekering er ook op aangepast.

Comment

Een gebroken vinger opgelopen in de gym, gevolgen >> de pen werd vervangen door een laptop, en een stink hand.
          En de training duurde veel langer...

Gelukkig was hij zodanig hersteld dat ik na 20 dagen geen gips meer hoefde.
          Make it count!
          Always look on the bright side of life...

Comment

Ook de schouder uit de kom gehad. Eerste maand sowieso niet trainen, omdat je dan simpelweg geen zak kan. Nu ben ik in totaal 2 maanden verder en ben ik weer flink aan het trainen. Alleen ik kan nog niet alle oefeningen doen én bij de meeste moet ik het rustig aan doen. Vandaag werd ik ook gevraagd waarom ik verschillende dumbells gebruikt bij de bicep curl:P

Comment

M'n paar schouderontstekingen waren de ergste. Ook af en toe nog wel eens eventjes last gehad van een gewricht, maar dat was niet zo ernstig.
              Dumbells build a bigger chest
              Barbells build a bigger ego

Comment

Ik heb aantal jaren terug mijn linker schouder gebroken na val van paard. gehele schouderkop was afgebroken. half jaar moeten revalideren.

1 jaar later aangereden en een eminentia fractuu4 opgelopen. 2 maal geopereerd, 9 maanden rev.

10 maanden later pols gebroken. 10 dafen gips, verder niks.

2,5 jaar geleden mn re voorste kruisband afgescheurd. Bof geen tijd voor operatie gehad. &en er weinig last van, mag alleen geen contact sport doen en geen plotselinge bewegingen. maken kan biet goed op kn knie zitten op harde ondergrond en hurken is nuet fijn.

ik heb maar een abbo op het zhuis genomen

Comment

Last van mijn rug die neigt naar vastzitten. Dit icm met nogal behooooooorlijk korte hamstrings zorgt ervoor dat ik altijd squattend moet bukken. De rest is gelukkig wel redelijk flexibel, en ik probeer het nu dan ook op te lossen met rekken&strekken.
                  Één bodybuilder kan meer eieren eten dan tien kippen kunnen leggen.

Comment

In m'n tienerjaren met atletiek meerdere malen in beide hamstrings scheurtje in de aanhechting vlak onder m'n bil gehad. In beide kuiten meerdere malen een zweepslag, één keer een verrekking in m'n heupstrekker/bovenkant quadriceps in een volle sprint, afgelopen maart voorste kruisband knie afgescheurd, ongeveer 3 weken geleden 10kg gewicht op grote teen gevallen, zwaar gekneusd. Heb er nog een beetje last van maar denk dat het binnen een maandje bijna niet meer voelbaar is. Ben verder redelijk pijnvrij op het moment, haha!

Comment

Vorig jaar een operatie aan Lies.
                      Dit jaar ergens in Februari of maar operatie aan ellebogen.
                      Hopen dat ik snel genoeg weer herstel dat ik er in de zomer een beetje netjes uitzie..
                      Er zijn geen excuses als je echt iets wilt bereiken.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X