4 daags schema voldoende?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 4 daags schema voldoende?

Hallo allemaal,

Ik heb een vraag over een 4 daags schema.
    Ben nu een jaar aan het trainen, kzie mn lichaam goed vooruit gaan en kryg ook complimenten van vrienden etc.. maar ik merk door dat ik niet meer voetbal dat mn conditie flink achteruit is gegaan.. kwil dus graag weer een dag cardio er bij gaan doen en op die dag ook flink mn buik aanpakke, het enigste nadeel is dat ik dan in feite een dag minder heb voor kracht training (borst, rug etc).

Hier komt dus mijn vraag: bouw je genoeg spiermassa op door elke spiergroep 1x in de week te trainen.

-Maandag: borst biceps
    -Woensdag: schouders benen
    -Vrydag: Rug triceps
    -Zondag: buik cardio

Myn oude schema zonder cardio zag er zo uit:
    -Maandag: borst biceps
    -Woensdag: schouders benen triceps
    -Vrydag: rug biceps
    -Zondag: spiergroepe van de eerste dag van de week, in dit geval: borst maar dan met triceps en zo schuift dat elke week op. (buik deed ik thuis op dage dat ik niet trainde)

Zoals je ziet deed ik eerst biceps en triceps 2x in de week en 1 grote spiergroep ook 2x, dat ging prima maar dat was zonder cardio.. nu vraag ik me dus af of dat nieuwe schema voldoende is om flink wat spiermassa op te bouwen want voor mn gevoel doe je zo weinig als je alles maar 1x in de week traint en je laatste dag van de week conditie is ipv kracht training (buik cardio)

Bedankt alvast, gr

Ja hoor, 1x per week is prima.
    Dumbells build a bigger chest
    Barbells build a bigger ego

Comment

okeoke, voelt aan alsof je weinig doet eerlyk gezegt. 72 uur (3 dage) rust voor je spiere is goed maar nu hebbe ze elk n week rust, lykt my erg veel rust. Dan bouw je niet zoveel op of zie ik dat verkeerd.

grt

Comment

Originally posted by Afc 1993 View Post
        okeoke, voelt aan alsof je weinig doet eerlyk gezegt. 72 uur (3 dage) rust voor je spiere is goed maar nu hebbe ze elk n week rust, lykt my erg veel rust. Dan bouw je niet zoveel op of zie ik dat verkeerd.

grt
        Voor spiermassa is een frequentie van ongeveer 2x per week per spiergroep optimaal.

Ter informatie:

http://forum.bodynet.nl/trainingssch...ass-gains.html
        I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
        - Dave Tate

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
          Voor spiermassa is een frequentie van ongeveer 2x per week per spiergroep optimaal.

Ter informatie:

http://forum.bodynet.nl/trainingssch...ass-gains.html
          Elke spiergroep 2x in de week? Hoe ziet zoon schema er dan ongeveer uit want dan mag je wel 6 dage in de week gaan trainen wil je alles 2x kunnen doen.

Comment

UB/LB bijvoorbeeld
            "People laugh and call me lazy, while they twit around in their three-hour workout making zero progress. Sometimes, instead of what you do in the weight room, it's what you don't do that will lead to success."

Comment

met UB/LB heb ik alleen altijd het gevoel dat ik wat oefeningen mis en daar ben ik dan ook beetje bang voor zoals geen shrungs en achterkant schouders.
              ik weet dat je die ook pakt met rugoefeningen enzo maar toch
              “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Genoeg goede ub/lb schema's te vinden waar mensen al tijden prima op gaan.
                "People laugh and call me lazy, while they twit around in their three-hour workout making zero progress. Sometimes, instead of what you do in the weight room, it's what you don't do that will lead to success."

Comment

Originally posted by maar7en8 View Post
                  met UB/LB heb ik alleen altijd het gevoel dat ik wat oefeningen mis en daar ben ik dan ook beetje bang voor zoals geen shrungs en achterkant schouders.
                  ik weet dat je die ook pakt met rugoefeningen enzo maar toch
                  Precies.

ff schuiven

1-Maandag: borst biceps 1
                  rust 2
                  2-Woensdag: schouders benen 3
                  rust 4
                  3-Vrijdag: Rug triceps 5
                  rust 6
                  4-Zondag: buik cardio 7
                  1-maandag: borst biceps 8e dag = 1x/w

naar

1-Maandag: borst biceps 1
                  2-dinsdag: schouders benen 2
                  rust 3
                  3-donderdag: Rug triceps 4
                  4-vrijdag: buik cardio 5
                  rust 6
                  1-Maandag: borst biceps 7e dag = 2x/w
                  2-enz

Echter in een UB/LB schema kun je in 1 training niet zoveel oefeningen kwijt als een 4 dagen splitschema, in een UB/LB word de nadruk gelegd op de compound oefeningen.
                  je kunt beide eens een aantal weekjes proberen om te zien welk schema je goed aanvoeld, dat is toch een belangrijk punt.

Comment

Een vriend van mij trainde toen hij pas begon volgens een ub/lb schema.
                    Ik heb er zelf geen ervaring mee maar ik denk dat je meer massa opbouwt volgens een split, dan pak je je spiergroepen toch veel intensiever aan of zie ik dit verkeerd? Want met ub/lb kan je wel alles 2x in de week trainen maar dan heb je per spiergroep ook maar gemiddeld 2 oefeningen gedaan in die week.

Met een split doe je alles 1x in de week maar pak doe je wel gemiddeld 5 oefeningen per spiergroep, dus lijkt mij een intensieveren training?

Comment

Ik train nu ub/lb maar nog niet zo heel lang. Zie er eigenlijk alleen maar voordelen aan nu ik ermee begonnen ben. Om als voorbeeld eens borst te nemen, voorheen waren het drie of vier oefeningen één keer per week. Nu doe ik er twee voor de borst en dat twee keer per week, sets zijn dus vrijwel hetzelfde als je het over een week bekijkt. Als ik vier oefeningen deed voor de borst kon ik de eerste twee goed doen, de derde en vierde waren vaak toch al van mindere intensiteit omdat mijn pecs zo vermoeid waren. Nu kan ik lekker twee keer per week op twee oefeningen keihard knallen, en voel ook gewoon twee keer per week dat die groep goed is aangepakt. Dat je je schouders niet goed zou kunnen pakken zie ik niet echt?

Comment

Originally posted by FitnessBoer View Post
                        Dat je je schouders niet goed zou kunnen pakken zie ik niet echt?
                        Deze kun je idd wel inpassen in een ub/lb schema echter zul je in een split schema (ivm training tijd), na de compound, meer isolatie oefeningen stoppen, schouders zijn hier een goed voorbeeld van, ongeacht of het goed of niet goed zou zijn zorgen de isolatie oefeningen toch voor het goede gevoel dat je de specifieke spier(groep) hebt getraind, of denk ik nu raar?????

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                        X