Bulk - Onderhoud - Cut

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Bulk - Onderhoud - Cut

Wat kan ik het beste doen?

Heb nu een voedingsschema gemakt en volgens dynobet krijg ik 2400Kcal binnen per dag. Zowel triniangsdagen als niet trainingsdagen.
    Ik ben 1.80m 75kg hanteer een 3daagse split, train tot nu toe ook 3 x per week.. maandag woensdag en vrijdag. ik heb tussen de 18-22% vp.

Wat kan ik nu het beste doen? k dacht zelf om rond onderhoud te eten aangezien ik dan iets strakker zal worden door het sporten en toch nog kan groeien.
    Als ik in de volle cut ga, zal ikgeen spiermassa kweken, right?

is mijn denken goed? of niet?

eetpatroon staat in 'dagelijkse voeding'

Comment

Je denken is goed. Het bulken en cutten met een verschil van 500kcals gaat gewoon sneller, daarom dat iedereen het zo doet.
      Every athlete, coach and trainer should have his own philosophy of training based on where he’s going. - Dave Tate

Comment

dan wil ik me schema toch verhogen naar 3000 kcal??
        of wat is een mooie bulk?

Comment

Wat je doet moet je uiteindelijk zelf beslissen, ik kan je wel nog wat info geven van wat dyno hier al heeft neergepend:

Originally posted by dynobet
          maarja als je 100 kcal meer eet dan wat je verbrand, dan is wat je meer eet en je lichaam nodig heeft voor groei zo weinig.

je hoeft op een dag dan maar van school naar huis te lopen ipv de tram te nemen, en je hebt die 100 kcal ook weer verbrand. Of je werkt normaal altijd achter de kassa, maar nu doe je een aantal uurtjes licht lichamelijk werk op je werk, en je verbrand zomaar een 200-300 kcal extra.

mensen eten vaak een 500 kcal boven behoefte, omdat de kans dan vrij groot is, dan het lichaam ten alle tijden genoeg heeft om te groeien.

mensen die maar 200-300 kcal boven behoefte eten, merken vaak dat ze langzaam of niet in vet aankomen. maar ze gainen ook langzamer spiermassa (omdat het lichaam niet altijd genoeg beschikbaar heeft om maximaal te groeien). met 500 kcal boven behoefte groeit je spiermassa iets sneller, maar je vetmassa ook een stuk sneller.
          -----------------------

mensen die gewoon een 800-1000 kcal boven behoefte eten, zullen heel misschien op sommige dagen net nog iets meer groei hebben, maar daarvoor veel meer groei van de vetmassa.

het is dan maar net de vraag, of een minimale hoeveelheid extra spiergroei, een dergelijk grote hoeveelheid extra vetmassa groei waard is.
          -------------------------

ikzelf blijf graag lekker droog. gemiddeld per week een 2100 kcal boven behoefte eten (gemiddeld 300 per dag), en kcal inname goed afstemmen op dagen dat ik wel of niet train, werkt voor mij erg goed.

maar ik kan me voorstellen dat er personen zijn, die ervoor kiezen om juist toch 500 tot misschien wel 700-800 kcal boven behoefte te eten. is maar net afhankelijk van doelen en uitgangssituatie.
          Originally posted by dynobet
          je komt eigenlijk altijd wel vetmassa aan.

ik zal een voorbeeldje proberen te geven:

tijdens een normale bulk van 2 maanden, kom je misschien 5 kilo aan. 55% spier, 45% vet. das 2.75 kilo pure spiermassa, 2.25 kilo vetmassa.

tijdens een clean bulk van 2 maanden, kom je misschien 3 kilo aan. laten we zeggen 70% spiermassa, 30% vetmassa. 2.1 kilo spiermassa, 0.9 kilo vetmassa.

met twee maanden carbcyclen, kom je misschien 2 kilo aan. 90% spiermassa, 10% vetmassa. 1.8 kilo spiermassa, 0.2 kilo vetmassa.

puur hypothetische getallen.

maar conclusie:

nadeel van de standaard bulk is: je wordt een flink stuk vetter. voordeel: je maakt de snelste gains. dit is de snelste manier om spiermassa te winnen. (zelfs als je cutten mee gaat rekenen).

voordeel van carbcyclen is: dat je het hele jaar door goed en strak uitziet. nadeel: is dat je best strak op je voeding moet letten en dat je minder snel groeit.

clean bulk valt een beetje in het midden van de twee anderen.
          Persoonlijk zou ik op 18-22%BF eerst wat cutten tot 12% en dan clean bulken. En vanaf dan BF onder de 15% proberen te houden.
          Every athlete, coach and trainer should have his own philosophy of training based on where he’s going. - Dave Tate

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
          X