bicep tip

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by inferno_0666 View Post
    En dan ook nog eens je armen 4 x per week aanpakken, dan komt het allemaal goed.
    Heel grappig allemaal, maar wat klopt er dan niet volgens jou?
    Laissez Faire

Comment

Originally posted by maar7en8 View Post
      die man van het filmpje kraamt onzin uit.
      hoe moet zich maar eens gaan verdiepen in de anatomie van het lichaam
      Dan heb jij het volgens mij toch fout
      Eat clean and train hard...

Comment

Originally posted by Yawa77 View Post
        Ik denk dat hij het probeert simpeler te maken voor alle mongols die het filmpje te zien krijgen, gemiddelde IQ is maar 100 he
        Jim Stoppani, PhD, dus ik denk niet dat hij 100% onzin uitkraamt.
        Hij zegt overigens precies wat ik zei, over dat er TWEE muscle heads zijn, en niet DREI, waar de TS over begon...
        dat is het punt nou juist.
        de biceps bestaat uit de caput breve en de caput longum, deze kunnen niet appart van elkaar meer gestimuleerd worden. ook niet met een andere greep.
        “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Originally posted by Bodard View Post
          Dan heb jij het volgens mij toch fout
          o ik begrijp het al.
          jij bent hier de man met de kennis begrijp ik al
          “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

maar7en8 +1

Comment

o ik begrijp het al.
              jij bent hier de man met de kennis begrijp ik al

hmm nee dat ben ik zeker niet. Maar ik heb deze spieren zonet op google opgezocht

Dus je wilt eigenlijk zeggen dat de verschillende grepen geen nut hebben?
              Eat clean and train hard...

Comment

Heel grappig allemaal, maar wat klopt er dan niet volgens jou?

Elke biceps oefening, en ik bedoel dan de curls, is al een isolatie-oefening. En nu wordt ook nog eens elke afzonderlijke kop geisoleerd. Kom nou, waar houdt het op? Dat slaat nergens op.

En dan is het hoogstwaarschijnlijk ook nog eens zo dat het advies van deze man voor het grootste deel wordt opgevolgd door mensen die beter hun energie kunnen spenderen aan compound oefeningen. Want ironisch genoeg zijn dat de oefeningen waarmee de spiermassa die zij zo graag willen kan worden gekweekt. Maar dat gebeurt dus niet.

In de sportschool wemelt het van de leden die voornamelijk hun armen en met name hun biceps trainen. Elke variant van de bicep curl wordt uitgevoerd; zittend, staand, concentration curls, etc. De rest van de tijd gaat naar de pec deck, een beetje bankdrukken en wat kabel oefeningen. De armen worden een klein beetje gespierder en daarna stopt de progressie.
                I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                - Dave Tate

Comment

om nou helemaal een kop te isoleren is wat overdreven. Ik zie niemand hier videos posten van dat de benen geisoleerd moeten worden. Ohnee die worden natuurlijk niet getraind.

Gebruik gewoon barbel/dumbell curl. Zelf doe ik seated dumbell curl(omdat ik last heb van me rug) en concentration curl voor de ''piek''

Comment

Originally posted by talalelh15 View Post
                    concentration curl voor de ''piek''
                    De vorm van je spieren is genetisch bepaald. Door trainen wordt de spier groter maar de basisvorm veranderd niet; je kunt bijvoorbeeld de spier niet langer maken of een hoge piek creeeren als je daar de aanleg niet voor hebt.

Bodybuilders met een hoge biceps piek hebben een doorgaans een hogere insertie. Kijk bijvoorbeeld naar de biceps van Franco Columbu en Albert Beckles:

Sergio Oliva heeft lage inserties, waardoor hij niet die hoge piek heeft:

Dat terwijl de omvang van zijn armen wel groter is dan die van heel veel bodybuilders die wel een hoge piek hebben. Het zegt dus niets over de omvang.

Arnold is een geval apart; de rechterbicep heeft een hoge piek en de linker niet:

I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                    - Dave Tate

Comment

@ inferno

Vind het wel gek dat mijn biceps ronder word eigenlijk en meer een piek krijgt sinds ik de concentration curl doe.

Comment

Originally posted by talalelh15 View Post
                        @ inferno

Vind het wel gek dat mijn biceps ronder word eigenlijk en meer een piek krijgt sinds ik de concentration curl doe.
                        Dat komt hoogstwaarschijnlijk omdat je ze nu beter aanpakt vergeleken met hoe je dat vroeger deed en omdat je er de bouw voor hebt. Er zijn mensen die vaak genoeg concentration curls doen zonder noemenswaardige piek.

De concentration curl is populair gemaakt door niemand anders dan Arnold.

We gaan er voor het gemak maar van uit dat hij ook zijn linkerbicep flink vertroetelde; hij was tenslotte vrij perfectionistisch.

Dan mag jij even uitleggen waarom zijn rechterarm een hoge piek heeft terwijl zijn linkerbicep vrij vlak is.

Sergio Oliva deed ook concentration curls en hij had enorme bovenarmen. Maar geen hoge piek.
                        - Dave Tate

Comment

Ik denk gewoon dat je het nu pas merkt omdat er meer massa op zit, dat heb ik ook bij alles eigenlijk wel. Eerst zag ik allerlei rare vormen bij m'n borst en nu we wat maanden verder zijn wordt het allemaal wat steviger en ronder en begint het er steeds beter uit te zien.
                          Current status: Bulkin' and gainin'

"The mind is the limit. As long as the mind can envision the fact that you can do something. You can do it, as long as you really believe 100 percent."

Comment

Elke biceps oefening, en ik bedoel dan de curls, is al een isolatie-oefening. En nu wordt ook nog eens elke afzonderlijke kop geisoleerd. Kom nou, waar houdt het op? Dat slaat nergens op.
                            Ja maar een beetje variatie binnen de isolatie oefeningen is toch niet erg, je kunt best de ene week close grip en volgende week wide grip doen.

En dan is het hoogstwaarschijnlijk ook nog eens zo dat het advies van deze man voor het grootste deel wordt opgevolgd door mensen die beter hun energie kunnen spenderen aan compound oefeningen. Want ironisch genoeg zijn dat de oefeningen waarmee de spiermassa die zij zo graag willen kan worden gekweekt. Maar dat gebeurt dus niet.

In de sportschool wemelt het van de leden die voornamelijk hun armen en met name hun biceps trainen. Elke variant van de bicep curl wordt uitgevoerd; zittend, staand, concentration curls, etc. De rest van de tijd gaat naar de pec deck, een beetje bankdrukken en wat kabel oefeningen. De armen worden een klein beetje gespierder en daarna stopt de progressie.
                            Ah nu begrijp ik beter wat je bedoelt, zelf train ik mijn biceps ook voornamelijk mee met de rug compounds, en dan nog 1/2 isolatie oefeningen erbij, dus geen zorgen
                            Laissez Faire

Comment

dat is het punt nou juist.
                              de biceps bestaat uit de caput breve en de caput longum, deze kunnen niet appart van elkaar meer gestimuleerd worden. ook niet met een andere greep.
                              Nee maar toch is het heel gebruikelijk spieren op verschillende manieren te trainen... borst kan je incline, flat and decline doen, dus waarom zou je dat niet met biceps doen.
                              En het blijft een PhD dus hij zal zijn anatomie wel op orde hebben.
                              Laissez Faire

Comment

Nee maar toch is het heel gebruikelijk spieren op verschillende manieren te trainen... borst kan je incline, flat and decline doen, dus waarom zou je dat niet met biceps doen.
                                En het blijft een PhD dus hij zal zijn anatomie wel op orde hebben.
                                Dat het allemaal kan betekent nog niet dat het productief is. Je kunt uiteraard de meest bizarre manieren bedenken om een spier te trainen maar of het daadwerkelijk nut heeft is een tweede.
                                - Dave Tate

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X