na het trainen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• na het trainen

beste leden,

ik heb nu al een aantal weken dat ik na het trainen totaal geen spierpijn heb, ik heb nergens last van. Het rare vind ik, is dat dit voorheen wel was, en dat ik nu zelfs soms tot spier falen door train.

is dit normaal, of kan dit liggen aan mijn manier van trainen?

ik train nu 2keer per week en dan doe ik anderhalf uur kt en 45min cardio

Originally posted by mratos View Post
    beste leden,

ik heb nu al een aantal weken dat ik na het trainen totaal geen spierpijn heb, ik heb nergens last van. Het rare vind ik, is dat dit voorheen wel was, en dat ik nu zelfs soms tot spier falen door train.

is dit normaal, of kan dit liggen aan mijn manier van trainen?

ik train nu 2keer per week en dan doe ik anderhalf uur kt en 45min cardio
    Definieer "geen spierpijn" want dit lijkt me echt sterk als je gewoon goed in de ijzers hangt.

Je lichaam wel went aan de oefeningen

De volgende dingen kunnen aan de hand zijn:
    • Je traint niet zwaar genoeg
    • Je zit al te lang vastgerot in hetzelfde trainingshema
    • Er is niks aan de hand

Zelf heb ik ook weinig spierpijn als ik goed in mijn routine zit en goed strak in mijn voedingschema. Wel zorg ik ook altijd voor een uitgebreide warming up per lichaamsdeel en een goede cooling down met extreme stretching.

Mis ik 1 of meer trainingen door omstandigheden dan krijg ik ook weer meer spierpijn vanwege ontwenning.

Ook als je je training schema aanpast en andere oefningen gaat doen kan je even weer wat meer spierpijn krijgen dan je gewend was.

Voor de rest heb je verschillende soorten spierpijn:

Spierpijn tijdens en direct na de trainng betekent vaak overtraining of onwennigheid van je lijf. Dit kan voorkomen na het verandere van trainingschema of na een stop of na het missen van trainingen.

Spierpijn 1 a 2 dagen na de training. Dit wordt meestal beschouwd als de "goede" spierpijn.

Beide spierpijn soorten zeggen niks over massa groei.. Mijn maatje heeft werkelijk amper spierpijn ook als hij helemaal tot het gaatje gaat maar groeit als een malle.. Ikzelf heb er meestal ook niet veel last van.
    "The only thing worse than failing is not trying."

Comment

na het trainen voel ik enkel vermoeidheid in mijn spieren wat voorheen ook zo was, verder heb ik dan nergens last van.

het lijkt me sterk dat het door te licht trainen komt, aangezien mijn lichaam niet veel zwaarder trekt dan wat ik nu train.

wat wel zo kan zijn is, dat het gewend is geraakt aan mijn schema, meestal verander ik elke maand van routine... om zo gewenning te voorkomen.
      maar is het misschien verstandiger om dit dan terug te schroeven naar elke 2 weken.

het vreemde is dat ik het tot een week of 6/7 terug wel had en dan ook de dagen na de training behoorlijk intense spierpijn.

vandaar dat ik het verschil nu zo groot vind en ik me afvraag hoe dit zit.

Comment

harder gaan!
        All you need is the heart off a Champion!

Comment

Originally posted by zespak View Post
          harder gaan!

zoals ik al zei, kan mijn lichaam niet veel meer aan, echter is het misschien wat om bijv. een iets lager gewicht te pakken en meer herhaling of juist iets zwaarder met minder herhalingen? in verband met gewenning enz..

Comment

Spierpijn is goed voor je, dan heb je echt het gevoel dat je traint zegmaar. Ik zou zoals eerder ook is gemeld harder gaan trainen,..

Comment

Of aantal reps veranderen...
              installing muscles....please wait

Comment

Ik heb zelf altijd erg veel last gehad van spierpijn wat bij de 2e dag na trainen, het ergst was. Waardoor er tussen de volgende training weer veel dagen zaten en je zelfs toen nog last had.

Maar nu ik veel meer en beter eet en een heerlijk trainingsschema heb, is me spierpijn een stuk minder, kan ik de volgende training gewoon de dag erna doen als ik wil en ik groei nu beter dan ooit.

Misschien moet jij gewoon even je training afwisselen, bijv ipv. 10 reps 6 doen of wat andere oefeningen ect.
                "GTL. Gym, tan, laundry. That's what it's all about."

Comment

Originally posted by therealdeal View Post
                  Spierpijn is goed voor je, dan heb je echt het gevoel dat je traint zegmaar. Ik zou zoals eerder ook is gemeld harder gaan trainen,..
                  ik snap dat spierpijn goed voor je is, maar met mijn huidige schema, hoe hard ik ook ga... eindig ik op spierfalen en de volgende dag heb ik dan nergens last van..

@ faabjan

ik heb dat dus voorheen ook altijd gehad hele intense spierpijn etc, maar ik ga wel proberen dan door met het aantal reps te spelen... kijken of het dan beter gaat. en ik ga ook even kijken naar mijn schema, het is nu toch bijna weer tijd om hem om te gooien.

Comment

spierpijn zegt helemaal niks over groei.
                    zou me er niet te veel zorgen over maken.
                    “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Je hoeft inderdaad niet spierpijn te hebben na trainen om te groeien, dit kan bij jou het geval zijn indien je toch wel goed traint.
                      Een andere oorzaak kan zijn dat je niet hard/goed genoeg traint.
                      Of je zit te lang in een zelfde schema (kan zo zijn omdat je aangeeft dat je het een tijdje geleden wel had)

Als ik jou was zou ik eens een nieuw schema proberen of voor 1 dag eens andere oefeningen pakken als normaal om te kijken of je lichaam hier anders op reageert zodat je toch wel spierpijn krijgt. Daarna nog geen spierpijn? Dan ben jij gewoon iemand die amper spierpijn heeft.
                      What you put in you get out.

Comment

ik heb eigenlijk alleen spierpijn na het (zwaar) squaten , of als ik nieuwe oefeningen toepas

Borst etc voelt altijd gewoon 'n beetje geprikkeld en OPGEPOMPT aan na het trainen, maar niet dat ik er last van heb oid.. vind het juist 'n heerlijk gevoel!

& ik train elke week zo zwaar mogelijk en boek progressie in kracht en volume, dus denk niet dat 't een probleem is om geen spierpijn te voelen na je training t is meer gewenning denk ik !
                        18 jr/179cm/81kg/bf 11%
                        SQ 1x90 BP 1x100 DL 1x140
                        Living the dream that's called "my life"!

Comment

ik weet dat spierpijn niet per se hoeft, maar aangezien ik toch elke 4-5 weken mijn programma aanpas, dus gewenning lijkt me sterk aangezien ik dus al langer dan die 4-5 weken geen spierpijn heb...

het enige punt is dat ik het enigzins vreemd vind, dat ik dat dus tot anderhalf 2 maanden terug wel gewoon spierpijn had na het trainen en ook aardig intens... en dat, dat ineens niet meer zo is...

sinds dien heb ik een even grote vooruitgang gehad, dus daar kan het ook niet aan liggen volgens mij, ik ga morgen in ieder geval met mijn reps spelen... dus wat minder reps meer gewicht kijken waar dat toe leid... maar verder weet ik t anders ook niet

Comment

Je kunt eens proberen de spanning langer op de spieren te houden...Dus de beweging langzamer uitoefenen...
                            Gegarandeerd dat je dan spierpijn zal krijgen...
                            I don't train to be second because failure is not a option.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                            X