genoeg rust?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• genoeg rust?

goeiedag,

ik ga vanaf maandag starten met het 5x5 stronglift programma, nu vroeg ik me af of dit goed kan in combinatie met mijn werk. ik ben een automonteur werk fulltime, dit is toch ook vrij fysiek werk. is dan 1 dag rust genoeg? of zou ik moeten gaan kijken naar 2 dagen rust?

train je dan 6 dagen per week!
    dat is in iedergeval te veel.

als je bedoelt dat je 1 dag rust zonder het weekend dan licht dat aan jou persoon.

de een kan prima 4 dagen naar de sportschool. voor de ander is 3 dagen al het max. tenminste als je er van uitgaat dat de intensiteit van de training lekker hoog is.
    “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Wat bedoel je met het 5x5 strongliftschema?Is dat het 4dagen schema van
      Falstyr?
      Als je die gaat volgen kan je:
      dag 1 en 2. bijv. op ma en di doen,
      en dan dag 3 en 4 op do en vrij.

Dan heb je tussendoor voldoende rust om je spieren uit te laten rusten.

Als je een ander schema gaat doen is het handig om ongeveer 72 uur rust tussen elk spiergroep te houden.

Dus als je op maandag benen doet doe je die pas weer op donderdag voor de 2e keer.
      Cutting

Comment

nee kijk, het 5x5 stronglifts programma stelt voor om 3 workouts per week te doen en dan doe je:

workout a:
        sqaut
        benchpress
        barbell row

workout b:
        sqaut
        overhead press
        deadlift

de workouts varieren per training:
        dus training 1 pak je A training 2 B training 3 A training 4 B

maar nu word er in dit programma gezegd je moet je lichaam 1 dag rust gunnen.
        nu met mijn werk heb ik nooit echt rust in mijn lichaam.

dus vandaar de vraag of 24 uur voldoende is.

Comment

Bij zwaar fysiek werk zul je meer rust moeten nemen dan mensen die kantoorbanen hebben of nog student zijn. Misschien is 2 dagen rust een beter idee.