Zou een Weightgainer+ Whey Isolate mijn vooruitgang verbeteren?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Zou een Weightgainer+ Whey Isolate mijn vooruitgang verbeteren?

Hoi

IK heb nu ong. 6 maanden bezig ( dit is mijn 6e maand ). Ik ben een paar kilo aangekomen, in spiermassa 68-72.5.. En ik wil graag de 80 halen voor de zomervakantie.

Hiervoor ben ik bereid om nogmaals serieuzer te trainen.

Wat ik op het moment eet:

-10 tot 14 droge boterhammen
    -Bak kwark per dag heb ik lang volgehouden, heb ik de laatste 2 weken wat verminderd.
    -Een erg gevuld bord avondeten tot ik echt niet meer op kan vaak. 3CM hoog 30cm doorsnee ong aan boerenkool bijv..
    -1 kom Brinta: Per kom doe ik ipv 40 gram 100 gram erin wat dus zowat lijkt op een klont brood.
    -300ml volle yoghurt
    -Elke dag een heel stuk vlees: bijv hamburger

Ik eet dus meer als de mensen in mijn directe omgeving.

Hoe kan ik makkelijk dit nog opschroeven. Mijn energiebehoefte op een dag is 2800kcal.

Maar Ik heb ook moeite om meer als dit te gaan eten. Ook hoor ik mensen over shakes praten..

IK dacht er nu over na om Whey isolate te kopen + Weight gainer.. Is dit een goed idee?
    Ik lees goede ervaringen hierover.
    Kan iemand mij adviseren wat ik zou moeten kopen? Ik ben een ectomorph.
    72.5kg @ 1.91.
    IK ben even op de 73.5 geweest maar door veel werken in de tuin ben ik weer naar 72.5.

Is een whey isolate ( ik las ergens 93gram eiwit per 100gram) icm een weightgainer ( makkelijk de extra kcal naar binnen werken die ik op mijn eetpatroon wel nog kan gebruiken) een goede oplossing?

IK zou graag 80 kilo deze zomer zijn. EN het mag best meer vet zijn. Dat kan ik wel gebruiken!

wat voor vetpercentage had je bij die 80Kg in gedachten?
    focus on progression at all times, so when you are able to, load the bar.

Comment

Weight gainer bestaat over het algemeen uit Suikers dus dan is het ook veel vet wat je aanzet, je kan ongeveer maximaal 1-1.5kg per maand vvm aanzetten, met de juiste training en voeding
      If the pain gets too much, Just think. The universe is so large and your pain is almost non-exsistant in comparison. Therefore your pain does not exist

Mijn log http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/58191-ghosts-log.html

Comment

Zonder te overdrijven. Bij mijn fitness heb je een vetpercentage meter.. En bij iedereen doet hij het, maar bij mij geeft hij een foutmelding "E4" aan. En ik heb me laten vertellen dat dit komt omdat je dan teweinig vet heb om een goede meting te kunnen doen. 't is zo weinig vet dat ik mijn vel kan uitrekken en dan mijn vingers aan beide kanten kan voelen. Vlak voor het slapen bijv. weight gainer gebruiken dat zou toch wel mij vet doen aanzetten. En die eiwitten lijken mij ook goed voor voor, tijdens en na de training? Dat spul kan je toch mengen door water?

Comment

ja, ook met melk, als je meer vet wilt aanzetten, maar ik zou het je niet adviseren.
          Mijn advies ga trainen en bulken (dat betekent meer eten dan normaal dagelijks, niet voordat je gaat slapen) zo kan je meer spiermassa aanzetten, dan alleen avonds voordat je gaat slapen weightgainer te drinken.

dat is je doel toch? beetje vet, meer spiermassa?

Comment

Originally posted by markrodenburg2 View Post
            Hoi

IK heb nu ong. 6 maanden bezig ( dit is mijn 6e maand ). Ik ben een paar kilo aangekomen, in spiermassa 68-72.5.. En ik wil graag de 80 halen voor de zomervakantie.

Wat ik op het moment eet:

-10 tot 14 droge boterhammen
            -Bak kwark per dag heb ik lang volgehouden, heb ik de laatste 2 weken wat verminderd.
            -Een erg gevuld bord avondeten tot ik echt niet meer op kan vaak. 3CM hoog 30cm doorsnee ong aan boerenkool bijv..
            -1 kom Brinta: Per kom doe ik ipv 40 gram 100 gram erin wat dus zowat lijkt op een klont brood.
            -300ml volle yoghurt
            -Elke dag een heel stuk vlees: bijv hamburger

Ik eet dus meer als de mensen in mijn directe omgeving.

Hoe kan ik makkelijk dit nog opschroeven. Mijn energiebehoefte op een dag is 2800kcal.

Maar Ik heb ook moeite om meer als dit te gaan eten. Ook hoor ik mensen over shakes praten..

IK dacht er nu over na om Whey isolate te kopen + Weight gainer.. Is dit een goed idee?
            Ik lees goede ervaringen hierover.
            Kan iemand mij adviseren wat ik zou moeten kopen? Ik ben een ectomorph.
            72.5kg @ 1.91.
            IK ben even op de 73.5 geweest maar door veel werken in de tuin ben ik weer naar 72.5.

Is een whey isolate ( ik las ergens 93gram eiwit per 100gram) icm een weightgainer ( makkelijk de extra kcal naar binnen werken die ik op mijn eetpatroon wel nog kan gebruiken) een goede oplossing?

IK zou graag 80 kilo deze zomer zijn. EN het mag best meer vet zijn. Dat kan ik wel gebruiken!
            Niet alleen serieuzer trainen zal je, maar ook serieuzer eten moet je......

Pas aan een weightgainer denken bij een 5000+ kcal dieet, daarbij eet jij te weinig eiwitten, ik kom niet verder dan 70 gram in je schema, je vetten zijn ook om te huilen zo laag, zorg eerst eens voor een fatsoenlijk voedingschema met genoeg eiwitten en vetten eer je denkt aan gainers.
            Eiwitten op 3 gram per kg vvm
            vetten op 1,5 gram per kg vvm
            koolhydraten aanvullen tot je behoefte

Als jij zegt dat je onderhoud op 2800 ligt, wat overigens erg laag is, dan eet je 3500 kcals per dag, is dat nog niet genoeg, eet dan meer...... maar gainers komen pas kijken bij een 5000+ dieet en niet bij dat beetje wat jij eet...
            .........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........
            There is no failure except in no longer trying

Comment

Zonder te overdrijven. Bij mijn fitness heb je een vetpercentage meter.. En bij iedereen doet hij het, maar bij mij geeft hij een foutmelding "E4" aan. En ik heb me laten vertellen dat dit komt omdat je dan teweinig vet heb om een goede meting te kunnen doen. 't is zo weinig vet dat ik mijn vel kan uitrekken en dan mijn vingers aan beide kanten kan voelen. Vlak voor het slapen bijv. weight gainer gebruiken dat zou toch wel mij vet doen aanzetten. En die eiwitten lijken mij ook goed voor voor, tijdens en na de training? Dat spul kan je toch mengen door water?
              Dit vind ik wel raar, maak eens een foto van jezelf?

Comment

Bedoelde dus ook mijn eetpatroon hiervoor nog verder bij te schaven.

Ja een voedingschema klinkt heel makkelijk. Ff een schema in elkaar flanzen. Maar om je daar aan te ouden moet je
                A. Voor zon 60 euro per maand aan eten uitgeven.
                B. Ik ben zeker wel fanatiek en kijk wel naar mijn eten maar de onwijs uitgebreide -niet makkelijk aan te houden- eetschema's die ik hier tegenkom trekken mij totaal niet.
                C. Wat betreft eitwitten zit ik nu op de 42 ( kwark) 11 (brinta) 35-50 (brood) en glas melk op een dag gaat er ook wel =8 gram ewit, Yoghurt= 12 gram eiwit.
                Bijna 2g per kilo lichaamsgewicht. EN een whey shake zou het richting de 3 kunnen brengen dus daar ben ik wel geintresseerd in.

Foto van mezelf heb ik wel maar ik heb even geen telefoonkabeltje

Maar die weightgainer/ whey isolate heb ik dus niks aan? Waarop word dit gebaseerd, ervaringen?
                Last edited by markrodenburg2; 27-02-2012, 15:48.

Comment

Met 72 kg op 1.92 weeg jij te weinig , moet zeker 10 kg bij, houd hier ook rekening mee met berekening van je eiwitten en vetten.
                  Verder, check de biologische waardes van de eiwitten uit granen, gedeeltelijk wel mee te rekenen mits samen genomen met dierlijke eiwitten anders heb je er gewoon geen fuck aan.....
                  Je vetten mogen ook omhoog naar 100 gram per dag, je zit nu waarschijnlijk op amper 20 grammekes, dus opvoeren die handel, is goed voor je testoteron en dus goed voor je spierontwikkeling, neem genoeg dierlijke eiwitten, denk hierbij aan ei (de hele ei), vlees, vis, zuivel..... de vetten haal je uit eigeel, noten, pindakaas, avacado, olijfolie, kokosolie, volle zuivel etc....

Je wilt geen geld uitgeven voor goed voedsel maar wel bereid voor dure supps zoals gainers, wa klop 'r niet an?

Wil je niks doen met dit gegund advies, dan doe het op jouw manier en post over een half jaar maar weer waarom het nog steeds niet lukt met jou, je vraagd hier om advies, je krijgt het en omdat het niet in jouw straatje past doe je er niks mee en bekritiseer en weerleg je alleen maar met non-argumentatie.......doe ermee wat je wilt...
                  .........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........
                  There is no failure except in no longer trying

Comment

Je bedoelt het wel allemaal wel goed, maar eerst en vooral zal je een voedingschema moeten maken! Ook al let je gewoon op je voeding dat is niet genoeg. Je zult echt een schema moeten maken, en let dan ook op de verhoudingen tussen vet, eiwitten, koolhydraten. Ik zelf heb ook een voedingschema en mijn verhouding ligt zo:

Dagelijkse voeding: 100%

Eiwit: 25%
                    Koolhydraten: 65%
                    Vetten: 15%

Ik heb deze verhoudingen wel laten bereken op de fitnisse, want mijn lichaam reageert het beste op deze verhouding

Succes nog!
                    Eat clean and train hard...

Comment

Met dit bovengenoemde commentaar kan ik wel wat.
                      Ik ga denk blikjes tonijn toevoegen aan mijn dagelijkse eetgewoonte. Ook ga ik ongezouten noten kopen.

Maar even terug op de hoofdvraag.
                      Het heeft dus geen gunstig effect? Het is geen makkelijke toevoeging om bijv 2x een shake te nemen met Whey eiwitten.. En die weight gainer is overbodig?

Comment

Maar die verhoudingen maken het toch nog ingewikkelder dan dat het al is
                        Als ik gewoon 2.5 gram eiwit per kg lichaamsgewicht aanhoud met een berg koolhydraten uit brood/brinta.. En dat vet wat er in die noten zit dan moet het toch wel goed gaan?
                        Last edited by markrodenburg2; 27-02-2012, 17:52.

Comment

Met dit bovengenoemde commentaar kan ik wel wat.
                          Ik ga denk blikjes tonijn toevoegen aan mijn dagelijkse eetgewoonte. Ook ga ik ongezouten noten kopen.

Maar even terug op de hoofdvraag.
                          Het heeft dus geen gunstig effect? Het is geen makkelijke toevoeging om bijv 2x een shake te nemen met Whey eiwitten.. En die weight gainer is overbodig?
                          Die kun je inderdaad aan je schema toevoegen, je kan perfect s'morgens een shake nemen en na het trainen. Maar een weight gainer is overbodig.
                          Eat clean and train hard...

Comment

Ik heb hier een schema bijgevoegd van wat ik vandaag heb gegeten.

Volgens mij is het zo slecht nog niet. Ik kom wel aan een heel hoop eiwit en kcal iig.
                            Attached Files

Comment

Maar het blijft een beetje tobben met je, he?
                              Eerst wilde je geen voedingsschema, want je wilde alleen een sexy lichaam maar wilde daar niet al te veel moeite voor doen.
                              Toen ontdekte je dat het zo dus niet veel werd en nu heb je er toch weer over nagedacht en lijken sups je toch wel wat. Dat is natuurlijk prima, maar als je nu eerst de adviezen er eens bij haalt, die je in je vorige topics al zijn gegeven, denk ik dat je zult zien dat je daar ook al heel veel mee kunt. Wellicht lees je ze nu anders dan voorheen omdat je het toen allemaal maar onzin vond?
                              "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X