Hoe ga je om met een slechte trainingsdag?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hoe ga je om met een slechte trainingsdag?

Ik doe tweemaal per week een FB workout. Dit gaat eigenlijk altijd als een zonnetje, ik voel me fantastisch en heb het idee dat ik wat bereikt heb.

Maar vandaag wilde niets meewerken. Bij de schouderoefeningen maakten m'n gewrichten een knarsend geluid en ik had het gevoel dat m'n spieren ertussen zaten of iets dergelijks. Het deed te veel pijn, dus ik kon niet al m'n reps doen.
    Bij de squats leken m'n benen wel van lood tijdens de tweede set en tijdens de derde set moest ik echt even pauze nemen, ik kon het gewoon niet meer aan. Zelfs m'n curls gingen zwaar belabberd terwijl dat juist m'n sterkste punt is.
    Zwaar buiten adem, knalrode kop, duizelig en een hartslag van hier tot Tokyo.
    Ik heb de training overigens wel met veel pijn en moeite afgemaakt.

Er is niets veranderd aan m'n voedingspatroon/training.

Wat doen jullie als het echt helemaal niet gaat? Plannen jullie dan een extra training in of gaan jullie de volgende trainingsdag extra zwaar trainen? Of verander je juist niets of ga je zelfs wat rustiger aan doen?
    createmybody.net

Originally posted by phormicola View Post
    Bij de schouderoefeningen maakten m'n gewrichten een knarsend geluid en ik had het gevoel dat m'n spieren ertussen zaten of iets dergelijks. Het deed te veel pijn, dus ik kon niet al m'n reps doen.
    Als je bij een schouderoefening merkt dat je last hebt dan lijkt het me verstandig om er gelijk mee te stoppen. Maar jij hebt dus al je schouderoefeningen gedaan, als ik het zo lees. Dan ben je niet al te slim bezig.
    I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
    - Dave Tate

Comment

Als ik een kut dag neem ik altijd gewoon een gewicht lager, vooral wanneer het pijn doet gewoon minder gewicht pakken of stoppen
      voor je het weet heb je namelijk een blessure opgelopen.
      Z'n dag heeft iedereen wel eens en is waarschijnlijk heel normaal.
      What you put in you get out.

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
        Als je bij een schouderoefening merkt dat je last hebt dan lijkt het me verstandig om er gelijk mee te stoppen. Maar jij hebt dus al je schouderoefeningen gedaan, als ik het zo lees. Dan ben je niet al te slim bezig.
        Zoveel als ik aan kon, 1x6. De rest van m'n training heb ik idd wel afgemaakt.
        createmybody.net

Comment

Wat doen jullie als het echt helemaal niet gaat? Plannen jullie dan een extra training in of gaan jullie de volgende trainingsdag extra zwaar trainen? Of verander je juist niets of ga je zelfs wat rustiger aan doen?
          Het kan zomaar zijn dat het de ene keer lekkerder loopt dan de andere keer, al herken ik niet de extreme mate waarin jij dit nu beschrijft.

De pijn die jij voelt, is in elk geval een waarschuwing, en daar moet je naar luisteren. In zo'n geval zou ik gas (of liever gezegd gewicht) terugnemen.
          (Ik heb dit zelf ook wel een tijdje met mijn rechterschouder gehad, na het bankdrukken. Heb een tijd veel lichter gedaan en nu is het gelukkig weer helemaal goed, al ben ik er nog wel erg alert op).

Na een baggertraining adviseer ik je voornamelijk: geef het even rust en probeer het de volgende keer gewoon weer. Soms is er toch iets aan de hand, een virusje, verkoudheidje, menstruatie, weet ik veel wat nog meer, die je even in de weg zit. Heel vaak gaat het daarna gewoon weer beter.
          "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Ik moet wel over een week ongesteld worden en heb er die week ook wel last van. Maar nog nooit zo erg als vandaag.

Ik heb trouwens m'n antwoord: ik begon een uur geleden vlekken te zien --> opkomende migraine aanval dus.
            createmybody.net

Comment

Ik heb trouwens m'n antwoord: ik begon een uur geleden vlekken te zien --> opkomende migraine aanval dus.

kijk, dat verklaart een hoop.
              En wees niet te streng voor jezelf, soms gaat het gewoon even niet.
              Sterkte met je hoofd.
              "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Ik moet wel over een week ongesteld worden en heb er die week ook wel last van. Maar nog nooit zo erg als vandaag.

Oeh dat is pijnlijk.

Wat niet gaat, dat gaat niet. Je lichaam geeft het al aan, de ene dag is de belastbaarheid gewoon groter dan de andere dag. Een beetje meebewegen met je maximum prestatie van de dag is niet erg, de prestatie is gewoon op dat moment naar jouw beste kunnen.

Volgende keer beter... en beterschap!

Comment

Je lichaam is niet elke dag hetzelfde. Als het niet gaat gaat het gewoon niet en moet je minder gewicht pakken of gewoon een keer overslaan. Simple as that. Beterschap.
                  Geniet, en drink met maten!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                  X