Vervangende oefeningen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vervangende oefeningen

Hallo iedereen,

Nu ik, na een redelijk heftige antibioticakuur, weer een beetje conditie en vorm begin op te bouwen heb ik besloten dit zo gezond mogelijk te doen. Ik ben bezig met het opstellen/optimaliseren van mijn voedingsschema en begin langzamerhand steeds meer spieroefeningen te doen.

Na de verplichte theads doorgelezen te hebben, wil ik op basis van de excelsheet die GeneralIx heeft samengesteld gaan trainen ( http://forum.bodynet.nl/lees-eerst/2...ersschema.html ).

Mijn vraag is of de oefeningen die gedaan worden met apparaten vervangen kunnen worden door effectieve oefeningen met dumbells o.i.d., aangezien ik dan thuis kan trainen. Ik ben bereid om vervangende trainingsvoorwerpen te kopen, zolang het maar niet al te prijzig is (vandaar dit topic ).

De betreffende oefeningen zijn vooralsnog de
    Triceps extension en de Calf Raise (zowel zittend als staand).

Bij voorbaat dank.

Edit: Indien nodig hier een voorbeeld: http://www.exrx.net/WeightExercises/...CalfRaise.html en http://www.exrx.net/WeightExercises/...verTriExt.html
    Last edited by Epicnick; 07-03-2012, 20:44.

How To: Standing Overhead Dumbbell Tricep Extension - YouTube

Misschien heb je hier iets aan? Als je een bankje en barbell heb, zou je ook de skullcrusher kunnen doen voor je triceps.

Deze is ook zonder machine, wel heb je een bankje plus 'verhoginkje' nodig.. even improviseren.

Seated Dumbbell Calf Raise Video & Instructions Video & Instructions | Muscle & Strength

Comment

Ik fitness zelf ook thuis, en raad je aan om zowiezo dumbbell en een barbell te halen, want daar kun je al heel veel me.

Bijvoorbeeld, skullcrushers, dumbbell skullcrushers, seated calfraises (met de barbell liggend op je knieën) en ga zo maar door. Ook kun je met een katrol (12 euro karwei), stuk staaldraad ( ong. 5 euro) een paar klipjes voor de staaldraad op rondjes mee te maken, karabijn en een stang/touw gemakkelijk een eigen pulley maken.
      Don't ever let somebody tell you, you can't do something.
      People can't do something themselves, they wanna tell you, you can't do it.
      BP: 1x120 kg SQ:1x190 kg DL: 1x200 kg

Comment

Bedankt voor de reacties!

SDGooner, het lijkt mij een goede oefening, dus ik zal het gaan proberen. Heeft wel wat weg van de French press als ik het zo zie.

Rickbeen, ik heb op het moment wel 2 dumbells liggen in mijn trainingsruimte, evenals een bench met een lange stang (ik weet de benaming niet). Mijn idee was om mijn trainingsgerei langzamerhand op te bouwen i.v.m. de financiën, jij raad als eerste barbells aan om hiermee de benodigde oefeningen te doen?

Comment

Originally posted by Epicnick View Post
          Bedankt voor de reacties!

SDGooner, het lijkt mij een goede oefening, dus ik zal het gaan proberen. Heeft wel wat weg van de French press als ik het zo zie.

Rickbeen, ik heb op het moment wel 2 dumbells liggen in mijn trainingsruimte, evenals een bench met een lange stang (ik weet de benaming niet). Mijn idee was om mijn trainingsgerei langzamerhand op te bouwen i.v.m. de financiën, jij raad als eerste barbells aan om hiermee de benodigde oefeningen te doen?
          Oke, dat is logisch Ik weet niet precies wat je bedoel met een bench met ene lang stang, bedoel je daar een barbell mee?

Want als je al een barbell hebt, kun je beter een EZ curlstang kopen..

Comment

Haha, het is dus een barbell wat ik bedoelde inderdaad. Had ik even moeten googlen. Jij raadt dus de curlstang aan, ik zal even zoeken wat precies het verschil is tussen de barbell. Bedankt.

Sorry als ik nu offtopic raak, het leek me echter beter om hier door te gaan i.p.v. weer een nieuwe topic te starten.

Comment

Om je triceps t'huis te doen kun je ook tussen bv 2 stoelen leunen, je handen op een stoel en je hakken op een stoel, en je nu laten zakken en weer omhoog dippen, zeker goede oefening, wil je hem zwaarder maken dan leg je een eventueel een schijf op je schoot .

Suc6!!

Comment

Grappig dat je het zegt, want dat deed ik ook met 1 stoel, en dan in 45 graden stand dezelfde oefening die jij beschrijft. De manier die jij noemt zal echter wel beter zijn Ik zal kijken of ik iets dergelijks voor elkaar kan krijgen in mijn trainingsruimte, bedankt voor je hulp!

Comment

oke, beter dat je al een barbell hebt. Een curl stang is eigenlijks een verbogen stang die bijvoorbeeld bicep curl en skullcrushers zeer beter uitvoerbaar maakt. Ook kun je natuurlijk wat losse schijven erbij kopen, altijd goed!

Dip behind the back wat STRAFF vertelt is idd ook een goeie oefening, maar die moet je niet doen als je gevoelige schouders hebt

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                  X