Cleanbulken

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Cleanbulken

Ha allemaal,

Regelmatig kom ik de term 'cleanbulken' tegen. Hoewel ik alle stickies een aantal keer heb doorgelezen en heb gezocht op cleanbulken, is me de theorie en het doel erachter nog niet helemaal duidelijk.

Dus wat vraagjes:
    - voor welk doel zou een cleanbulk schema optimaal zijn;
    - wat zijn de verhoudingen van KEV en de kcal tot je eigen behoefte;
    - waar moet je op letten bij het opstellen van een dergelijk schema.

Thanks!

Cleanbulken wil zeggen dat je eet boven "behoefte" dmv schoon eten. Je probeert dus zo te eten dat je alleen vetvrije massa aan te zetten. Met het cut/bulk principe wordt er tijdens de bulk vaak veel vet aangezet die er dan dmv cutten weer wordt afgetraind. Met een cleanbulk zou het cutten dus voor een groot deel minder noodzakelijk zijn omdat je minder vet hebt aangezet.
    De K/E/V verhoudingen hangen af van veel factoren. Iemand die een zwaar beroep heeft zal meer KH eten dan iemand met een zittend beroep. Vaak zie je verhoudingen van 40/30/30 of 40/40/20 o.i.d. Belangrijk is dat je kiest voor hoogwaardige en ( zo min mogelijk) bewerkt voedsel, dit geeft vaak de beste resultaten en heeft veel positieve effecten op de gezondheid.

Comment

Duidelijk, dankje voor je antwoord. Dat betekent dus vooral schone kcal binnenkrijgen! ik zal de stickys nog eens goed doorlezen om voorbeelden van die dat schone spul te zoeken.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
      X