Fitness instructeur?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Fitness instructeur?

Hallo,

Ik heb onlangs een opleiding gevolgd en ben nu klaar. Met wat problemen gaat dit niet door en heb ik iets nieuws nodig.

Nu lijkt het mij erg leuk om als werk te gaan als fitness instructeur. Ik weet dat het momenteel niet zo goed gaat met de fitness wereld door crisis etc.

Ik vraag me dus af of er mensen zijn die al werken of bezig zijn met een opleiding en die mij kunnen aanraden het wel of niet te doen.

Verder vraag ik mij ook af of mensen een advies kunnen geven welke opleiding goed te volgen is. Ik heb bij de AALO een opleiding fitness insructuer A alleen duurt dit maar 7 dagen totaal.
    Wat mij meer aanspreekt is dan de opleiding personal trainer ook bij de aalo en die duurt in totaal 24 dagen. NU vind ik dit erg mager en vraag me af of dit wel iets is waar je wat aan hebt.

http://www.aalo.nl/pg-17837-7-34192/...er_pakket.html

kan iemand mij hier extra info over geven of weet je een betere opleiding laat het mij aub weten

Sportquest - Cursus "Personal Trainer"
    1e Masters Superbody YBF 2011!
    Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

dankje marnop! maar is 4 dagen wel genoeg om personal trainer te worden? ik twijfel of ik wel genoeg info weet na die cursus om zelf een goede trainer te worden.
      Als ik het goed heb heb jij ook wat cursusen gedaan? lang gelede dat ik zoeits dacht te hebben gezien. en als het zo is mag ik vragen wat je allemaal moet volgen om er je werk van te kunnen maken.
      b.v.d.

Comment

Originally posted by kidmonster View Post
        Hallo,

Ik heb onlangs een opleiding gevolgd en ben nu klaar. Met wat problemen gaat dit niet door en heb ik iets nieuws nodig.

Nu lijkt het mij erg leuk om als werk te gaan als fitness instructeur. Ik weet dat het momenteel niet zo goed gaat met de fitness wereld door crisis etc.

Ik vraag me dus af of er mensen zijn die al werken of bezig zijn met een opleiding en die mij kunnen aanraden het wel of niet te doen.

Verder vraag ik mij ook af of mensen een advies kunnen geven welke opleiding goed te volgen is. Ik heb bij de AALO een opleiding fitness insructuer A alleen duurt dit maar 7 dagen totaal.
        Wat mij meer aanspreekt is dan de opleiding personal trainer ook bij de aalo en die duurt in totaal 24 dagen. NU vind ik dit erg mager en vraag me af of dit wel iets is waar je wat aan hebt.

Opleidingen - AALO Personal Trainer Pakket - AALO Opleidingen BV : Aerobicopleidingen, fitnessopleidingen en management opleidingen

kan iemand mij hier extra info over geven of weet je een betere opleiding laat het mij aub weten
        In België is er heel veel vraag naar fitness instructeurs, personal training is in België en ik veronderstel in Nederland nog aan het opkomen. Is niet zoals in Amerika. Maar zou zeker geen schrik hebben dat je geen werk gaat vinden hier in. Of je het gaat volhouden is iets anders. Ik zie enorm veel fitness coaches starten in een fitness en opeens zijn ze verdwenen. Volgens mij door het eentonig werk (trainingsschema's maken en mensen corrigeren als ze een oefening fout doen). Voor de rest kan je niet echt veel doen in een fitness.
        Maar zo is er bij elke job wel iets.
        Stop sitting back thinking, saying yeah man that 'd be cool, that 'd be cool, I want to be this I want to be that, grab your fucking nuts and be it!!

Comment

Je kan eerst een basis cursus pakken en daarna PT doen. Ik heb AALO gedaan, maar vind het zelf 3x niks, maar dat vind ik ook van alle andere op fitvak gebaseerde cursussen en opleidingen.

Er zijn nog wel betere, maar die kosten ook ff wat. Dat zijn internationaal erkende en gewaardeerde opleidingen. Daar leer je wel echt alles om een goede trainer/begeleider te worden. Worden ook ondersteund door de IFBB bijvoorbeeld.

Comment

Ik heb die van de hanze hogeschool gedaan, duurde een half jaar en dan 4 uurtjes per week ongeveer

Comment

Originally posted by blue_eye View Post
              In België is er heel veel vraag naar fitness instructeurs, personal training is in België en ik veronderstel in Nederland nog aan het opkomen. Is niet zoals in Amerika. Maar zou zeker geen schrik hebben dat je geen werk gaat vinden hier in. Of je het gaat volhouden is iets anders. Ik zie enorm veel fitness coaches starten in een fitness en opeens zijn ze verdwenen. Volgens mij door het eentonig werk (trainingsschema's maken en mensen corrigeren als ze een oefening fout doen). Voor de rest kan je niet echt veel doen in een fitness.
              Maar zo is er bij elke job wel iets.
              De meesten hebben niks met de sport. Komen net van school met een vage opleiding tot niks, met nulkommanul kennis en ervaring en worden daarmee instructeur als ze net 18 zijn. Ze weten hoe je je HF max moet uitrekenen en je HF in rust en verder weten ze niks van krachttrainingen en bodybuilding e.d.
              Dus die zijn net zo snel weg als ze gekomen zijn.

Comment

Ik ben van mening dat een "leek", of iemand met relatief weinig ervaring NIET in 4 dagen kan worden opgeleid tot een goede personal trainer.

Pak je daarintegen iemand die al heel veel weet op gebied van training, uitvoering van oefeningen, voeding, anatomie, periodizering van training, sportspecifiek trainen, etc etc.

Die deze kennis het liefst ook allemaal al meermaals op zichzelf en eventueel anderen heeft toegepast, dan kunnen deze 4 dagen wel genoeg zijn. Helaas zijn er meer flut personal trainers als die verstand van zaken hebben.

------------------------

Stel je wil een leraar kung fu worden (of zwemleraar of...). als je dan nog nooit aan klung fu hebt gedaan (of zwemmen of...), zul je nooit van je leven in 4 dagen een goede kung fu leraar worden.
                ------------------
                Last edited by dynobet; 21-03-2012, 18:59.
                More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Off-Topic mooi logo.

Comment

Originally posted by dynobet View Post
                    Ik ben van mening dat een "leek", of iemand met relatief weinig ervaring NIET in 4 dagen kan worden opgeleid tot een goede personal trainer.

Pak je daarintegen iemand die al heel veel weet op gebied van training, uitvoering van oefeningen, voeding, anatomie, periodizering van training, sportspecifiek trainen, etc etc.

Die deze kennis het liefst ook allemaal al meermaals op zichzelf en eventueel anderen heeft toegepast, dan kunnen deze 4 dagen wel genoeg zijn. Helaas zijn er meer flut personal trainers als die verstand van zaken hebben.

------------------------

Stel je wil een leraar kung fu worden (of zwemleraar of...). als je dan nog nooit aan klung fu hebt gedaan (of zwemmen of...), zul je nooit van je leven in 4 dagen een goede kung fu leraar worden.
                    ------------------
                    Fitness en bodybuilding is werkelijk de enige sport waar je zonder enige ervaring als sport-instructeur of -trainer kan beginnen. Ik moest als betaald voetbaltrainer echt voldoende ervaring hebben als voetballer en op degelijk niveau om aan de slag te kunnen en om zelfs aan een cursus te mogen beginnen.

voorheen was ook een cursus via KNKF te doen is denk ik niet meer:
                    KNKF - Koninklijke Nederlandse Krachtsport en Fitnessfederatie

Comment

zal even kort wat extra info geven. Ik heb veva gedaan. ben 2.5 jaar bezig met een opleiding voor defensie en krijg op laatste moment te horen dat ik 90% zeker word afgewezen omdat ik te slechte oren heb. niks meer aan te doen gewoon ff kut. Nu heb ik sinds ik een blessure heb kt gedaan. erg slecht begonne maar heb het altijd met plezier gedaan. En doe het nog steeds, vond defensie sport maar matig en begon me er steeds meer aan te ergeren dat het erom ging dat je maar 10000x dezelfde oefening deed al was de uitvoering bagger slecht. Ik vind het ook niet gek dat er veel gevallen van blessures die niet te herstellen zijn bij defensie rondlopen. daar kan ik dus niet tegen.
                      hard trainen 100 punten. alleen de uitvoering staat bovenop. en daar erger ik me dus iedere keer aan dat het er maar om ging dat je zweet op je hoofd had dan was het goed.

ik denk dat ze er ook bij lange na niet alles uit halen maar daar kan ik ook niks aan doen.
                      Alleen de kennis die ik heb over BB/voeding etc heb ik puur van dit forum en dbb forum.
                      Ik heb op dit moment een opleiding waar ik niks mee kan en het enigste waar ik een uitweg naar zie is dus fitness. Ik doe het altijd met plezier en het lijkt mij juist leuk om mensen er in te begeleiden.
                      Alleen wil ik niet dat ik een minimale kennis heb en over 10 jaar er achter kom dat ik totaal niks kan als in een zaal staan ongemotiveerde mensen te helpen dat lijkt mij dus helemaal niks voor langer termijn.

Ik zou uiteindelijk ook graag fysio willen alleen hoor ik veel verhalen dat er weinig werk in is. daar komt bij dat ik geen havo/hbo heb en ik ben bang dat ik dit ook niet haal. Dus moet ik van onder beginnen. maar dit is voor de toekoms.

Ik zoek nu dus een opleiding fitness instructeur waar evt mogelijkheid om door te studeren dat ik er meer van weet. alleen kan ik niet meer vinden dan een paar dagen opleiding, daar twijfel ik dus of ik er genoeg van leer.

Comment

Zit je bij het KCT? Anders ff je avatar aanpassen, ipv tof doen met NL elite eenheid
                        1.83 / 96 kg / Bf 14%

Comment

Originally posted by Venum View Post
                          Zit je bij het KCT? Anders ff je avatar aanpassen, ipv tof doen met NL elite eenheid
                          zal ik idd ff doen . lang niet meer op forum geweest hier. en heb plaatje gepakt toen ik nog in opleiding zat voor defensie ^^

Comment

Originally posted by kidmonster View Post
                            zal ik idd ff doen . lang niet meer op forum geweest hier. en heb plaatje gepakt toen ik nog in opleiding zat voor defensie ^^
                            cool, thanx
                            1.83 / 96 kg / Bf 14%

Comment

Originally posted by Venum View Post

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X