Hiit

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hiit

Hey mensen heb net +- 1.5-2 uur KT gedaan
    en daarna mijn cardio 20 minuten lang HIIT als volgt: 1 min 1 min 15 sec op 15 KM sprinten en daarna 1 min - 1.30 min op 5.5 km lopen en dan weer hetzelfde heletijd..
    dit is toch goed ofniet?
    daarna ben ik vandaag lopend gegaan naar de sportschool en ben ook weer lopend naar huis gegaan 30+ min

maar is die hiit goed zo?

je KT was te lang en directe volle sprint op loopband is bagger en onmogelijk. Is evengoed dan nog wel Hoog Intensief Interval.

Maar je gaat dus lopend van huis naar de gym en weer terug, probeer dan de HIIT eens op de terugweg naar huis te doen, dan zal je het heel anders ervaren.

Dan ga je eerst 1 minuut joggen en dan in 1 keer volle sprint, dus echt direct versnellen naar volle snelheid.....ga je geen minuut volhouden.
    Maar je zal het effect echt voelen.

Probeer anders een keer HIIT te doen op een crosstrainer, daarop kan je wel direct versnellen naar volle kracht.

Mensen svp geen loze reacties over de loopband, ik weet hoe ze werken........je kan NIET direct versnellen naar topsnelheid, je moet eerst 20 seconden op het knopje drukken pieppieppieppieppiep, enz voordat ie op snelheid gaat werken. In die tijd had je al 3x op topsnelheid moeten zitten en weer terug moeten zijn.
    Ik heb ook nog nooit iemand zien sprinten op een loopband. ..................25km per uur........
    1e Masters Superbody YBF 2011!
    Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Originally posted by marnop View Post
      je KT was te lang en directe volle sprint op loopband is bagger en onmogelijk. Is evengoed dan nog wel Hoog Intensief Interval, maar je gaat dus lopend van huis naar de gym en weer terug, probeer dan de HIIT eens op de terugweg naar huis te doen, dan zal je het heel anders ervaren.

Dan ga je eerst 1 minuut joggen en dan in 1 keer volle sprint, dus echt direct versnellen naar volle snelheid.....ga je geen minuut volhouden.
      Maar je zal het effect echt voelen.

Probeer anders een keer HIIT te doen op een crosstrainer, daarop kan je wel direct versnellen naar volle kracht.

Mensen svp geen loze reacties over de loopband, ik weet hoe ze werken........je kan NIET direct versnellen naar topsnelheid, je moet eerst 20 seconden op het knopje drukken pieppieppieppieppiep, enz voordat ie op snelheid gaat werken. In die tijd had je al 3x op topsnelheid moeten zitten en weer terug moeten zijn.
      Ik heb ook nog nooit iemand zien sprinten op een loopband. ..................25km per uur........
      Hmm, maar als ik op de heenweg HIIT ga doen ben ik toch kapto voor KT?
      en 1.5-2 uur ja maar ongeveer half uurtje warming up rekken strekken etc en veel oefeningen voor borst en tri

maar bij onze loopband heb je opties van 3-6-9-12 KM en ik klik op 12 en dan nog paar keer op knop en binnen 3 sec zit ik op 5 KM

Comment

loopbanden bij mij in de gym kunnen in een keer naar topsnelheid. Is een optie interval en als je daarop drukt binnen 3 seconden iig zit je op de aangegeven snelheid.
        sq 130 / dl 175 / bp 100 / mp 70

you know they can't handle us like debbies does dallas

Comment

Nee gekkie niet op de heenweg HIIT doen..... op de terugweg.

warming-up is 5 tot max 10 minuutjes en verder bij de eerste oefening je opwarmsetje en bij de volg oefeningen doe je je voelsetje. Maar warming-up is geen half uur. Rekken en strekken doe je niet....wel eventueel wat dynamich rekken, maar meer ook niet. Je wil de spieren op spanning hebben en niet ontspannen voor kracht.
          Rekken NA de krachttraining.

In 3 seconden zit je dus op 5km?(je bedoelde 15km?) maar dat is vanaf de 12 km zeker? Ik ken geen loopbanden die zo erg snel van looppas naar rennen op de 15km zitten. Maar dat is geen echte HIIT iig.

Probeer 'm maar eens buiten te doen, trust me, you'll like it.

Comment

Originally posted by kojak View Post
            loopbanden bij mij in de gym kunnen in een keer naar topsnelheid. Is een optie interval en als je daarop drukt binnen 3 seconden iig zit je op de aangegeven snelheid.

wat is dan de topsnelheid? Dat is geen sprint........

Comment

wat is dan de topsnelheid? Dat is geen sprint........
              geen idee weet niet hoe snel die dingen kunnen. snel genoeg iig. En is 20 km/h niet snel genoeg dan? Als je ratio 1/1 is met 20 km/h ben je zo kapot hoor....en menigeen Keniaan ook.
              sq 130 / dl 175 / bp 100 / mp 70

you know they can't handle us like debbies does dallas

Comment

Iedereen is kapot bij een andere snelheid, das individueel. Het gaat om het stukgaan.
                Ben het met Marnop eens. HIIT (rennen) moet je buiten doen voor optimale resultaat. 1 minuut sprint vind ik echt hardcore.

Mijn conditie is prima, en om de 5e keer 30 seconden vol te gaan, ben ik halfdood. bij de 10e keer helemaal dood.

Je moet blaffen, zo hard mogelijk. Heerlijk

Comment

Voel als hardloper toch even de behoefte te reageren.
                  Doe zelf regelmatig HIIT met een footpod aan mijn renschoenen. Deze registreert exact mijn snelheid. En geloof me 19 tot 20 k/m per uur is voor mij echt de max. Dit houd ik 30 seconden vol. Snelheden boven de 20 k/m per uur kan ik me dus niet echt voorstellen. Of je moet een getrainde sprinter zijn.
                  Loopbanden in de sportschool gaan meestal tot 20 k/m uur.

Comment

ik heb echt de conditite van een baksteen op dat gebied, ik weet de snelheden niet meer maar met HIIT deed ik zeld 30sec opgoed tempo lopen en dan 30sec goed rennen. Geen sprint. En de loopband gaat vrij traag naar de stand die ik wil

Comment

Ik ben het nu een keer volledig eens met marnop. Als je op maximaal tempo versnelt (maximale inzet), worden er hogere pieksnelheden bereikt.

Als je kijkt naar een degelijke 100m sprint, dan rent een redelijk snelle man deze in 13 seconden. 100/13 = 7,69 m/s. 7,69x3.6 = 27,69 km/h. De gemiddelde snelheid over de 100m ligt dus rond de 27-28km/h.

Dit is tevens ook nog maar een gemiddelde over de 100m, daarin is ook verloop in de snelheid die volgehouden kan worden. je zal tijdens de start iets onder deze 27 km per uur zitten, dan zul je wellicht een pieksnelheid van 30 km per uur bereiken, en met verloop van de tijd zal je maximale snelheid weer afnemen. Hoe langer je doorgaat hoe sterker dit afneemt.

Je zult op een loopband nooit deze snelheden kunnen bereiken. vaak is 20km/h de max. waardoor je heel ver weg blijft van echte piekbelastingen zoals deze horen bij hiit.

En stel dat je wel 30km/h op je loopband in kon stellen. je start op richting die 30km/h. je hebt je piek bereikt en met de tijd neemt maximaal vermogen af. en moet je dus elke 2-3 seconden het maximale tempo aanpassen. ik zie het al voor me elke 2-3 seconden piep, piep, piep. dat gaat nooit lukken terwijl jij op maximaal vermogen sprint.
                      ----------------------------------

Een heftige hiit training doe je door gewoon buiten te sprinten, of op bijv een crosstrainer. Interval programma nemen, en dan bij lage weerstand op normaal tempo bewegen. bij maximale weerstand, zoveel mogelijk vermogen genereren en ook nog eens zo snel mogelijk proberen te gaan met deze volle weerstand ( = max vermogen).
                      More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Originally posted by funboy View Post
                        Voel als hardloper toch even de behoefte te reageren.
                        Doe zelf regelmatig HIIT met een footpod aan mijn renschoenen. Deze registreert exact mijn snelheid. En geloof me 19 tot 20 k/m per uur is voor mij echt de max. Dit houd ik 30 seconden vol. Snelheden boven de 20 k/m per uur kan ik me dus niet echt voorstellen. Of je moet een getrainde sprinter zijn.
                        Loopbanden in de sportschool gaan meestal tot 20 k/m uur.

vind ik niet echt heel erg snel voor een hardloper, maar jij bent langere afstandloper dan neem ik aan?

De snelste mens op aarde is Usain Bolt de wereldrecordhouder op de 100m (9.58). De gemiddelde snelheid is daarbij 37.6 km/u.

Comment

Originally posted by dynobet View Post
                          Ik ben het nu een keer volledig eens met marnop. Als je op maximaal tempo versnelt (maximale inzet), worden er hogere pieksnelheden bereikt.

Een heftige hiit training doe je door gewoon buiten te sprinten, of op bijv een crosstrainer. Interval programma nemen, en dan bij lage weerstand op normaal tempo bewegen. bij maximale weerstand, zoveel mogelijk vermogen genereren en ook nog eens zo snel mogelijk proberen te gaan met deze volle weerstand ( = max vermogen).
                          ff geknipt, alles is okee hoor.
                          Ow ennehhh lief dat je het volledig met me eens bent.....Dyno houdt van me yes yes yes. hahah.

maar srs, hoe sta jij anders tegenover motorloze loopbanden Dyno? Ik kom ze zelf nooit tegen, maar zouden die dingen een optie kunnen zijn voor volle sprint? Of geven die dingen en weerstand door af te remmen als je je snel versneld?

Comment

maar srs, hoe sta jij anders tegenover motorloze loopbanden Dyno? Ik kom ze zelf nooit tegen, maar zouden die dingen een optie kunnen zijn voor volle sprint? Of geven die dingen en weerstand door af te remmen als je je snel versneld?
                            Ik ben ze wel eens tegengekomen in een health center achtige gym. zij gebruikten deze in een cirquit. als je deze incline zet op de maximale stand, en de weerstand medium instelt. dan kun je gewoon heel heel hard gaan.

Ze maken op vol vermogen wel een lawaai waar je niet goed van wordt. een ander nadeel is dat je je met je handen moet vasthouden aan de voor of zijkant en je dus niet je armen in kan zetten bij de sprint.

Het is niet zo fijn als buiten sprinten, maar beter or loopbanden met motor.
                            More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Hmm maar is wat ik nu doe dan helemaal geen vetverbranding of?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X