Originally posted by BarBrother
View Post
Instructeurs en BN maken mij door de war
Collapse
X
-
Originally posted by jantje91 View PostHier ben ik het niet helemaal mee eens. Ik denk dat het zeer afhankelijk is van waar je het diploma behaalt. Ik heb die van de hanze hogeschool gehaald en ik heb hier best nog interessante dingen geleerd. De cursus duurde een half jaar
99% van Alle instructeurs met een behaald fitness a certificaat zijn waardeloos die andere 1% heeft wellicht zelfstudie gedaan.
Maar puur uit de theorie die je zult krijgen is een en al crap, doen het leuk om te werken en aanwezig te zijn en naar dames te gluren, lopen alleen maar in de weg.
Vaak zijn de Groot goed uitziende mannen het beste in theorie en praktijk als het aankomt op krachttraining en cardio en voeding.
Dietiste ook belachelijk ik ken iemand die 140kg woog en die op 3 shakes wordt gezet lmfao... De hele 'gezondheids' branche is f*ckedMake it happen, shock everyone!
Comment
-
Originally posted by gain is pain View PostMaw, de dingen die je leert zijn meer gericht voor fit-fiter voelen en lekker bezig zijn, dit kan je niet/nauwlijks toepassen op een bodybuilder die puur traint voor de looks daar zijn hele andere dingen voor nodig dan circuitjes en leuke poespas met ballen en kettlebelts.
99% van Alle instructeurs met een behaald fitness a certificaat zijn waardeloos die andere 1% heeft wellicht zelfstudie gedaan.
Maar puur uit de theorie die je zult krijgen is een en al crap, doen het leuk om te werken en aanwezig te zijn en naar dames te gluren, lopen alleen maar in de weg.
Vaak zijn de Groot goed uitziende mannen het beste in theorie en praktijk als het aankomt op krachttraining en cardio en voeding.
Dietiste ook belachelijk ik ken iemand die 140kg woog en die op 3 shakes wordt gezet lmfao... De hele 'gezondheids' branche is f*cked
stelt idd niks voor, je kon het papiertje net zo goed bij een pakje havermout doen.Calisthenics / Street workout
Comment
-
Originally posted by gain is pain View PostDietiste ook belachelijk ik ken iemand die 140kg woog en die op 3 shakes wordt gezet lmfao... De hele 'gezondheids' branche is f*ckedDon't ever let somebody tell you, you can't do something.
People can't do something themselves, they wanna tell you, you can't do it.
BP: 1x120 kg SQ:1x190 kg DL: 1x200 kg
Comment
-
Originally posted by BarBrother View PostIk doe HIIT en dan zeggen ze tegen mij dat dat bijna geen vet verbranding is maar conditie en dat HIIT koolhydraten verbrand
en ze zeggen dat je gewoon moet lopen en je hartslag tussen 110-130 houden voor vetverbranding is dit nou waar?
want anders zit ik met HIIT echt m'n tijd te verspillen
Het klopt wat die instructeurs zeggen! Maar, het gaat om het afterburn effect, een verhoging van het rust metabolisme. Dat effect is bij HIIT vele malen groter dan bij cardio van een matige intensiteit.
Voor het verbranden van vetten is veel zuurstof nodig. Bij cardio met een matige intensiteit (110-130 bpm) komt er genoeg zuurstof binnen om vetten te verbranden. Die (extra) vet verbranding stopt al vrij snel na de training in tegenstelling tot HIIT waarbij juist tot vele uren na de training nog (extra) vetten worden verbrand. Tijdens HIIT is er te weinig zuurstof aanwezig om vet te verbranden, dus worden er koolhydraten (en lactaat!) verbrand. Na de training worden voorraden hersteld hersteld het lichaam zich van de zware inspanning: het rust metabolisme gaat sterk omhoog. De extra energie die dit kost wordt met name uit vetten gehaald. Je verbrand met HIIT netto meer vetten dan met matige intensiteitscardio.
Daarom beter regelmatig HIIT uitvoeren voor vetverbranding dan matige intensiteits cardio.
Comment
-
Met hiit verbrand je tijdens de Training ook Niet veel vetten. Hiit is echter hoogintensief, en het kost veel energie om ervan te herstellen. Terwijl dit bij lit niet het geval is.
Je vetverbranding ligt bij hiit NA de training hoger. Men spreekt van naverbranding ofwel EPOC.
Welke beter is, is afhankelijk van welke beter in je schema past ivm herstel. Ik train 2x pw intensief benen en heb alle rust voor benen hard nodig. Hiit belast spieren teveel in mijn geval, en belemmert prestatie en groei.
Bij 1x pw benen trainen ligt het anders.More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!
Comment
-
Originally posted by erik1982 View PostHet klopt wat die instructeurs zeggen! Maar, het gaat om het afterburn effect, een verhoging van het rust metabolisme. Dat effect is bij HIIT vele malen groter dan bij cardio van een matige intensiteit.
Voor het verbranden van vetten is veel zuurstof nodig. Bij cardio met een matige intensiteit (110-130 bpm) komt er genoeg zuurstof binnen om vetten te verbranden. Die (extra) vet verbranding stopt al vrij snel na de training in tegenstelling tot HIIT waarbij juist tot vele uren na de training nog (extra) vetten worden verbrand. Tijdens HIIT is er te weinig zuurstof aanwezig om vet te verbranden, dus worden er koolhydraten (en lactaat!) verbrand. Na de training worden voorraden hersteld hersteld het lichaam zich van de zware inspanning: het rust metabolisme gaat sterk omhoog. De extra energie die dit kost wordt met name uit vetten gehaald. Je verbrand met HIIT netto meer vetten dan met matige intensiteitscardio.
Daarom beter regelmatig HIIT uitvoeren voor vetverbranding dan matige intensiteits cardio.
Originally posted by dynobet View PostMet hiit verbrand je tijdens de Training ook Niet veel vetten. Hiit is echter hoogintensief, en het kost veel energie om ervan te herstellen. Terwijl dit bij lit niet het geval is.
Je vetverbranding ligt bij hiit NA de training hoger. Men spreekt van naverbranding ofwel EPOC.
Welke beter is, is afhankelijk van welke beter in je schema past ivm herstel. Ik train 2x pw intensief benen en heb alle rust voor benen hard nodig. Hiit belast spieren teveel in mijn geval, en belemmert prestatie en groei.
Bij 1x pw benen trainen ligt het anders.
en afterburn is wel handig ik eet voor mijn training, en als ik thuiskom misschien nog kwark of tonijn
Originally posted by gain is pain View PostMaw, de dingen die je leert zijn meer gericht voor fit-fiter voelen en lekker bezig zijn, dit kan je niet/nauwlijks toepassen op een bodybuilder die puur traint voor de looks daar zijn hele andere dingen voor nodig dan circuitjes en leuke poespas met ballen en kettlebelts.
Dietiste ook belachelijk ik ken iemand die 140kg woog en die op 3 shakes wordt gezet lmfao... De hele 'gezondheids' branche is f*cked
bijvoorbeeld bij t-bar rows hield ik op het begin altijd mijn rug bol en keek ik naar onder en geen instructeur die me erop aansprak en die grote kerels wel en soms mag ik zelfs meetrainen met ze dat vind ik echt tof
helaas is er volgens mij geen HC gym hier in Venlo anders stap ik zonder te denken over
Comment
-
Erik en Dyno leggen het perfect uit imo.
Over het algemeen: Doe gewoon waar jij zelf zin in heb en waar je je lekker bij voelt.
Ik heb in de regel met mijn gezin niet altijd heel veel tijd om uren te gaan rennen, daarnaast, mijn doel is bv ook om lekker conditie op te bouwen. In mijn geval is 20 minuutjes HIIT heerlijk, weinig tijd, goede opbouw conditie, fysiek en mentaal helemaaaal leeg, heerlijk.
Mr als jij lekker ontspanne wil lopen en tijd zat heb, gewoon lekker low intensity doen.
Wat jij wil man, maak je niet druk om die vetverbranding. Ga het desnoods eens combineren of beide uitproberen, wat vindt je chiller, waarmee krijg je meer voldoening? Dat is toch waar het in principe allemaal om gaat
Comment
-
Gister kwam ik een knul tegen in mijn gym, raakte aan de praat en hij vertelde over zijn opleiding. De beste man had een hbo studie betreft voeding en beweging. Maar na het zien van zijn benchpress, curls biceps en anderen oefeningen ging ik op troll-mode. Ik vroeg hem of hij even een paar setjes kon mee doen met arnold press en wat anderen oefeningen, na een set was hij al klaar en vertelde mij dat hij nog nooit van die gare oefeningen had gehad of gezien. Dit laat maar weer eens zien dat de opleidingen gewoon kut zijn, als je niet eens arnold press kent en wat standaard biceps triceps oefeningen..goed uitgevoerd
Comment
-
Originally posted by Hermandad View PostGister kwam ik een knul tegen in mijn gym, raakte aan de praat en hij vertelde over zijn opleiding. De beste man had een hbo studie betreft voeding en beweging. Maar na het zien van zijn benchpress, curls biceps en anderen oefeningen ging ik op troll-mode. Ik vroeg hem of hij even een paar setjes kon mee doen met arnold press en wat anderen oefeningen, na een set was hij al klaar en vertelde mij dat hij nog nooit van die gare oefeningen had gehad of gezien. Dit laat maar weer eens zien dat de opleidingen gewoon kut zijn, als je niet eens arnold press kent en wat standaard biceps triceps oefeningen..goed uitgevoerd
Maar als ze eenmaal komen bij oefeningen geven dan komt er een probleem omdat ze die kennis gewoon niet hebben.
ook geven ze bijna altijd de zelfde oefeningen en heb al 10tallen fysio het zelfde zien doen.
het is zelfs zo erg geweest dat ik nadat de fysio een klant gehad heeft dat ik met hem ben gaan praten over de techniek van een leg press.Calisthenics / Street workout
Comment
-
Originally posted by Hermandad View PostGister kwam ik een knul tegen in mijn gym, raakte aan de praat en hij vertelde over zijn opleiding. De beste man had een hbo studie betreft voeding en beweging. Maar na het zien van zijn benchpress, curls biceps en anderen oefeningen ging ik op troll-mode. Ik vroeg hem of hij even een paar setjes kon mee doen met arnold press en wat anderen oefeningen, na een set was hij al klaar en vertelde mij dat hij nog nooit van die gare oefeningen had gehad of gezien. Dit laat maar weer eens zien dat de opleidingen gewoon kut zijn, als je niet eens arnold press kent en wat standaard biceps triceps oefeningen..goed uitgevoerd
Dat geldt bijvoorbeeld ook voor mensen die gedegen theoretische kennis hebben van muziek. De kennen alle toonladders en accoorden uit hun hoofd, maar dat betekent nog niet dat zij ook goede musici zijn.
Het hoeft niet per see aan de opleiding te liggen. Er is verschil tussen de student die braaf alle theorie in zijn hoofd stampt en goede cijfers haalt en de student die daarnaast ook actief uitzoekt hoe hij deze theorie in de praktijk toepasbaar is. Dat maakt het verschil.I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
- Dave Tate
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 65kg 7x
Paused safety bar squat:
- 91kg 3x
Wide grip bent over...-
Kanaal: Trainingslogjes
8 uur geleden -
-
door bufankaSudoku Online Spelen Gratis: Jouw Nieuwe Verslaving?
Stel je voor: een regenachtige dag in de gezellige straten van Amsterdam. Je zit lekker...16 uur geleden -
door sportsbyteThe IPL's best finisher is known for their ability to handle pressure and close matches successfully. Ability to decide under pressure. Strategies, and...
-
Kanaal: Algemeen
2 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Pin zercher squat:
- 65kg 6x
- 65kg 7x
Safety bar back extension:
- 35kg 5x
- 21kg 15x...-
3 dagen geleden -
-
Antwoord op Spierbouwers.nldoor NancyfrankSex dolls have come a long way since their inception. What started out as simple inanimate objects designed for sexual pleasure have evolved into highly...
-
Kanaal: Links
4 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzMaandag niet getraind, had een sollicitatie in de ochtend en daarna werken, keertje wat langer rust kon ook geen kwaad.
Deze week maar keertje 2...-
5 dagen geleden -
-
door enroutechnologies
- Understanding Fleet Management: A fleet management system is an all-encompassing solution designed to help businesses efficiently manage their vehicle
You do not have permission to view this gallery.
This gallery has 1 photos.-
Kanaal: Even voorstellen...
6 dagen geleden -
door awinash62To enroll in the US CPA course, candidates must fulfill specific educational and professional criteria. A bachelor’s degree in accounting, finance,...
-
Kanaal: Trainingsschema's
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 111kg 1x
- 82.5kg 6x
- 82.5kg 7x
Deficit wide grip SL DL:
- 80kg 3x10...-
1 week geleden -
-
door harryjkevin0Finding effective techniques to get assignment done is essential when academic deadlines are approaching. You may greatly lower stress and enhance the...
-
Kanaal: Algemeen
1 week geleden -
Tag Cloud
Collapse
Comment