Mijn vraag is: Hoe meten jullie je vet op? weegschaal..etc. Ik wil namelijk mijn vetpercentage per week bijhouden.
Vet opmeten
Collapse
X
-
Huidplooimeting of op een site Berekening vetpercentage zoals dezeIf the pain gets too much, Just think. The universe is so large and your pain is almost non-exsistant in comparison. Therefore your pain does not exist
Mijn log http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/58191-ghosts-log.html
-
Originally posted by InfineGhost View PostHuidplooimeting of op een site Berekening vetpercentage zoals deze
Comment
-
Weegschalen zijn altijd heel inaccuraat, beste meting is over algemeen huidplooimeting, die site komt IMO best dichtbij, die geeft aan dat ik 16% heb terwijl ik met huidplooi 17% hadIf the pain gets too much, Just think. The universe is so large and your pain is almost non-exsistant in comparison. Therefore your pain does not exist
Comment
-
Originally posted by InfineGhost View PostWeegschalen zijn altijd heel inaccuraat,
Originally posted by InfineGhost View Postbeste meting is over algemeen huidplooimeting,
Originally posted by InfineGhost View Postdie site komt IMO best dichtbij, die geeft aan dat ik 16% heb terwijl ik met huidplooi 17% had
@TS. Maak regelmatig foto`s van jezelf. Er is geen betere meting dan het bekijken van jouw eigen lichaamsveranderingen.
Comment
-
Het accuraat meten van je vetpercentage is moeilijk. De methode die het meest nauwkeurig is en thuis toe te passen is is met een huidplooimeter (even Googlen). Veel minder nauwkeurig zijn de genoemde weegschalen en de "internet formules" die gebruik maken van buikomtrek en nekomtrek.
Echter, als je wilt zien hoe je vetpercentage van week tot week verandert hoeft het absolute resultaat niet nauwkeurig te zijn. Zolang je maar steeds iedere week dezelfde meetmethode gebruikt kan je wel een beeld van de trend krijgen.Vergeet niet je lachspieren te trainen.
Comment
-
Originally posted by erik1982 View PostMeten via een website is echt grote kul!If the pain gets too much, Just think. The universe is so large and your pain is almost non-exsistant in comparison. Therefore your pain does not exist
Comment
-
Originally posted by AxioMedio View PostIk heb er ook inderdaad aan gedacht om elke week foto's te maken. Ik vertrouw een weegschaal niet echt meer. De ene dag weeg ik zelfs 3kg meer dan de vorige.
( digitale weegschaal )
Verder moet je het wegen wel altijd op het zelfde moment van de dag doen !
Beste is s ochtends als je net je bed uit komt en net naar het toilet bent geweest.
Comment
-
Originally posted by wollie88 View PostJe kan beter 1 keer in de maand foto's maken. Dan zie je echt progressie ! In een week zie je namenlijk geen verschil en dat kan demotiverend werken.
Verder moet je het wegen wel altijd op het zelfde moment van de dag doen !
Beste is s ochtends als je net je bed uit komt en net naar het toilet bent geweest.
Comment
-
Originally posted by wollie88 View PostBij mij weikt de nek buik methode ook maar een procent af tov huidplooi.
Hier is een betere site:
Vetpercentage Calculator - Bereken uw lichaamsvet percentageEvery athlete, coach and trainer should have his own philosophy of training based on where he’s going. - Dave Tate
Comment
-
Hollanders zeker, stop jezelf vol met allerlei dure sups maar een metertje kan er niet af, (goedkope)weegschaal laten voor wat het is, koop een huidplooimeter, kost hetzelfde/minder als een potje wey !!!!
Op deze pagina/site kun je zien hoe te meten: Linear Software - Male Body Fat Caliper Sites
Op deze pagina/zelfde site, kun je verschillende punts metingen uitrekenen (zelfs een 9 punts): Body Fat Calculator 6 formulas to calculate body fat percentage
Zorg dat een ander (altijd dezelfde op deze punten meet), heb je referentie waarden ter vergelijking en hoef je niet meer te gokken.
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Pin zercher squat:
- 80kg 3x
- 80kg 4x
Safety bar back extension:
- 45kg 1x
- 25kg 12x...-
Kanaal: Trainingslogjes
22 uur geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzRedelijk verkouden, dus van meeste oefeningen maar 1 set gedaan en wat meer RIR / intensiteit wijs in de pocket overgehouden.
Training B...-
2 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 112.5kg 2x
- 92.5kg 4x
- 92.5kg 5x
Deficit wide grip SL DL:
- 90kg 2x10...-
4 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
1 sec paused safety bar squat:
- 92.5kg 6x
Sumo safety bar goodmorning:
- 21kg 2x15
Wide...-
1 week geleden -
-
Pin zercher squat:
- 70.5kg 6x
- 70.5kg 8x
Safety bar back extension:
- 40.5kg 4x
- 23kg...-
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
SSB squat:
- 90kg 2x
One legged calf raise:
- 30kg 15x, 8x L en R
Superset met
Lu side raise:...-
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 111.5kg 2x
- 91kg 3x
- 91kg 4x
Deficit wide grip SL DL:
- 85kg 2x10...-
2 weken geleden -
-
door bellafreyaIversun 12mg is a medication containing Ivermectin, widely used to treat parasitic infections in the body. It works by paralyzing and eliminating parasites,...
-
Kanaal: Ziekten en aandoeningen
2 weken geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Sumo safety bar goodmorning:
- 20kg 2x12
Erge stretch in hamstrings, hier even aan wennen, dus rustig opbouwen. Meer...-
2 weken geleden -
-