Beste lezers,
Sinds een jaar ben ik begonnen met fitness, ik ben 24 jaar, 1.71m lang en woog toen dr tijd 63 kg, nu 70 kg.
Mijn doel is een groter lichaam te krijgen maar met meer massa. Een voorbeeld van waar ik naar toe wil gaan is het lichaam van Chris Evans in de film Captain America en het lichaam van Christian Bale van Batman Begins.
Een half jaar geleden woog ik 75 kg, alleen vond ik mijzelf te dik bij mijn billen en buik (ik cardiode toen te weinig had ik het idee)
Ik had het idee dat als ik minder zou eten mijn billen en buik zouden verdwijnen (in combinatie met cardio) maar dat wel dikte van mijn armen zouden afnemen. Nu heb ik dat gedaan maar als resultaat dat ik minder weeg, buik is minder, billen is minder maar mijn lichaam is minder vol.
Nou weet ik dat ik meer moet gaan eten en dat kracht training niet alleen helpt om massa te verkrijgen (ook cardio erbij natuurlijk)
Dit is momenteel mijn leefstyle:
Ma t/m vrij zittend werk
Eetschema
Ma t/m zat
08.00 magere melk 0% vet + cornflakes, beetje suiker
11.00 1 banaan (half jaar geleden waren dat 2)
13.00 appel + ontbijtkoek 2 sneetjes (half jaar geleden waren dat 4)
15.00 3 bruine brood met tonijnsalade/kipfile
17.00 4x brood + tonijnsalade/rijst met kip en groenten
19.00 (niks meer, half jaar geleden vanille vla + yoghurt)
21.00 Shake (half jaar geleden ontbijt koek of brood)
Op bijna alle dagen drink ik 1x een eiwit shake en ben ik altijd na 21.00 klaar met fitness. Wat kan ik dan nog eten?
Zondag
70% aan eetschema houden en 30% junken
Fitness schema
Maandag cardio 1.5u - 2u (fietsen/loopband)
Dinsdag kracht training till muscle failures
Woensdag als ik zin heb cardio
Donderdag cardio 1.5u -2u (fietsen/loopband)
Vrijdag Kracht training till muscle failures
Zaterdag als ik zin heb cardio/roeien/fietsen (1.5u)
Dit zijn mijn huidige statestieken:
- Vet 23.3%
- spiermassa 50.8 kg
- vv 5% (geen idee wat dat is)
- bot 2.7 kg of 27 kg (schrijffout van diegene die mij heeft beoordeeld)
- VH 54.5%
- BMR 1608 Kcal
- MBL 38 jaar
Ik denk zelf dat:
mijn woensdagen en zaterdagen vaste cardio dagen mijn vaste cardio dagen moeten worden om zo vet in de billen en buik tegen te gaan als ik meer eet?
Mijn vraag is hoe ik de juiste balans kan vinden zodat mijn lichaam groeit maar dat mijn buik en billen slank blijven.
Wat betreft eetschema zou ik meer proteine binnen moeten krijgen om spieren op te bouwen. Zover ik weet zit dit in vis, kip en eieren.
Wat betreft cardio pak ik regelmatig intervallen om de minuut op de loopband en fiets machine. Ook doe ik 1x in de week de loopband op 65% van mijn hartslag lopen.
Sinds een jaar ben ik begonnen met fitness, ik ben 24 jaar, 1.71m lang en woog toen dr tijd 63 kg, nu 70 kg.
Mijn doel is een groter lichaam te krijgen maar met meer massa. Een voorbeeld van waar ik naar toe wil gaan is het lichaam van Chris Evans in de film Captain America en het lichaam van Christian Bale van Batman Begins.
Een half jaar geleden woog ik 75 kg, alleen vond ik mijzelf te dik bij mijn billen en buik (ik cardiode toen te weinig had ik het idee)
Ik had het idee dat als ik minder zou eten mijn billen en buik zouden verdwijnen (in combinatie met cardio) maar dat wel dikte van mijn armen zouden afnemen. Nu heb ik dat gedaan maar als resultaat dat ik minder weeg, buik is minder, billen is minder maar mijn lichaam is minder vol.
Nou weet ik dat ik meer moet gaan eten en dat kracht training niet alleen helpt om massa te verkrijgen (ook cardio erbij natuurlijk)
Dit is momenteel mijn leefstyle:
Ma t/m vrij zittend werk
Eetschema
Ma t/m zat
08.00 magere melk 0% vet + cornflakes, beetje suiker
11.00 1 banaan (half jaar geleden waren dat 2)
13.00 appel + ontbijtkoek 2 sneetjes (half jaar geleden waren dat 4)
15.00 3 bruine brood met tonijnsalade/kipfile
17.00 4x brood + tonijnsalade/rijst met kip en groenten
19.00 (niks meer, half jaar geleden vanille vla + yoghurt)
21.00 Shake (half jaar geleden ontbijt koek of brood)
Op bijna alle dagen drink ik 1x een eiwit shake en ben ik altijd na 21.00 klaar met fitness. Wat kan ik dan nog eten?
Zondag
70% aan eetschema houden en 30% junken
Fitness schema
Maandag cardio 1.5u - 2u (fietsen/loopband)
Dinsdag kracht training till muscle failures
Woensdag als ik zin heb cardio
Donderdag cardio 1.5u -2u (fietsen/loopband)
Vrijdag Kracht training till muscle failures
Zaterdag als ik zin heb cardio/roeien/fietsen (1.5u)
Dit zijn mijn huidige statestieken:
- Vet 23.3%
- spiermassa 50.8 kg
- vv 5% (geen idee wat dat is)
- bot 2.7 kg of 27 kg (schrijffout van diegene die mij heeft beoordeeld)
- VH 54.5%
- BMR 1608 Kcal
- MBL 38 jaar
Ik denk zelf dat:
mijn woensdagen en zaterdagen vaste cardio dagen mijn vaste cardio dagen moeten worden om zo vet in de billen en buik tegen te gaan als ik meer eet?
Mijn vraag is hoe ik de juiste balans kan vinden zodat mijn lichaam groeit maar dat mijn buik en billen slank blijven.
Wat betreft eetschema zou ik meer proteine binnen moeten krijgen om spieren op te bouwen. Zover ik weet zit dit in vis, kip en eieren.
Wat betreft cardio pak ik regelmatig intervallen om de minuut op de loopband en fiets machine. Ook doe ik 1x in de week de loopband op 65% van mijn hartslag lopen.
Comment