Stilstaan!?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Stilstaan!?

Ik baal..... Ik train me suf, eet goed (volgens mij) wissel me schema regelmatig af maar word niet zwaarder!

Nou hoor ik wel vaker dat het in het begin heel hard gaat en dat je dan een tijdje "stil" staat.
    Nou vraag ik me af hoe lang dat kan duren want ik word er een beetje door gedemotiveerd
    Hoe gaat dat bij jullie?

groetjes Mammoet

Hah ik ben nog een keer online! dus meteen ff wat posten,
    daar had ik in het begin ook last van en dat vond ik erg vervelend, ik volg nu sins een maand of 2 het laatste heavy duty trainingsschema, daarmee zie je verschil per keer dat je gaat trainen, ik kan steeds meer reps dit vind ik meer dan genoeg ookal word ik heel ff niet zwaarder ( ben in die 2 maanden 2kg zwaarder geworden en BF was nog altijd ut zelfde dus ik mag niet klagen)

njah dit was niet echt een succesvol andwoord he? wat ik ervan begrepen heb word je eerst sterker en dan zwaarder dus op een gegeven moment zal je wel zwaarder moeten worden ( als je ook sterker word ).
    ff afwachten wat de mensen met echt verstand van deze soort zaken posten

ltr R
    beste tip in de wereld : leer van je fouten :P

Comment

zou jij je heavy duty schema ff kunnen posten rodg??

mammoet misschien dat jeje schema even kan posten want het kan ook zijn dat je een beetje aan het overtrainen bent.

Who's the Chef

Comment

Nou mammoet, je foto's zagen er al zeer goed uit. Dus ik denk dat je wel een plateau hebt bereikt. Tuurlijk kan je nog vooruitgaan, maar waarschijnlijk minder (snel) dan tot nu toe.

Als je je trainingsschema en voedingsschema post kunnen we kijken of het daar misschien aan ligt.
        Shitty food will make you look like shit.

http://www.pro-active-medicine.nl

Comment

Je kunt nu eenmaal niet het hele jaar door groeien of zwaarder worden. Geen idee hoeveel herhalingen je per set doet, maar als je normaal hoog zit (12-15), doe dan eens een tijdje laag (5-8), of omgekeerd. Of neem een week rust. Je lichaam geeft blijkbaar het signaal: tot hier en (even) niet verder. Je kunt ook je training intensiveren, als je denkt dat je voldoende rust hebt gehad, door bijv. het pre-exhaust syteem te gebruiken. Of heel andere voeding tot je gaan nemen. Veel vis i.p.v. vlees, andere eiwitbronnen etc. Maak je niet druk, in elk geval, het gaat wel weer over.      

We blijven als groep werken aan het 'whey-gevoel'.

Comment

Hoe lang train je al mammoet? ik dacht dat je nog niet zo lang trainde, en dat je ook druk bezig was met andere sporten.
            Als je nog niet lang traint zit je volgens mij nog niet op het punt dat je op je max zit. Misschien train je wel teveel, in begin kan je dat nog wel hebben maar dat houd op een duur op.

Grtz..
            Pijn is niks meer dan een zwakte dat het lichaam verlaat.

Comment

Gezien je trainingsduur lijkt een plateau me inderdaad wat vlug, het zou misschien wel kunnen omdat je ook daarvoor al behoorlijk ontwikkeld was...
              Traingsintensiteit afwisselen is zeker een vereiste en idd ff je voedings- en trainingsschema posten.

Comment

Ik heb mijn heavy duty schema uit het laatste boek van mike mentzer natuurlijk, beetje aangepast omdat sommige dingen niet aanwezig zijn maar dit is mijn schema

Day 1
                Borst en rug
                -peck deck 1 set 8-12 herhalingen voor pre exhaust
                -benchpress 1 set 1-3 herhalingen

rug
                -standing latpulldown 1 set 8-12 herhalingen voor pre exhaust
                -Close grip palmup pulldowns 1 set - 8 - 12 herhalingen

Day 2
                Schouders en armen
                -Sidelateral raises 1 set 8-12 herhalingen
                -neckpress 1 set 8-12 herhalingen

-Closegrip palmup pulldowns 1 set 8 - 12 herhalingen

- triceps pushdown 1 set 8 - 12 herhalingen voor pre - exhaust
                - Dips 1 set 1 - 5 Herhalingen

Day 3
                Benen en buik
                -legextension 1 set 12-20 herhalingen voor pre exhaust
                -legpress 1 set 12 - 20 herhalingen

-leg curls 1 set 12 - 20 herhalingen

-machine crunches 1 set 12 - 20 herhalingen

- standing calf raises 1 set 12 - 20 herhalingen

------------------------------------------------
                zo dat is mijn schema, ff wat uitleg erbij ik train 1 keer om de 4 dagen en zo n keer trainen duurt bij mij ongeveer 25 minuten omdat ik nogal kapot ben na zo n oefening.

warmup: bij een pre exhaust is de warmup slechts 1x10 met een licht gewicht om een beetje op te warmen.
                en als het geen pre exhaust is dan komt er nog eens 1x5 bij met een zwaarder gewicht.
                alle oefeningen moeten tot failure worden uitgevoerd maar ik denk dat dat wel duidelijk is, zo niet type ik ut wel van het boek over fzo

Ltr Rodg
                beste tip in de wereld : leer van je fouten :P

Comment

Mijn schema op dit moment is als volgt:

- dag 1) borst en armen
                  - dag 2) rug en schouders } 3 sets 8/10 herhalingen
                  - dag 3) benen
                  - dag 4) borst en armen, de week erna 2x rug en schouders
                  de week daarna 2x benen etc.

Daarnaast doe ik nog 2x per week aan kickboxen.
                  Lijkt misschien wat veel maar ik heb op het moment geen baan,dus doe (naast het huishouden) geen lichamelijk werk.
                  Mijn voedingsschema staat er al op, bij dagelijkse voeding.

Ik train nu ruim 7 maanden, ik heb wel een sport verleden,
                  maar ik denk niet dat ik aan me max. zit!

Ik weet dat je niet alleen maar kan groeien maar ik heb het idee dat er gewoon iets niet klopt maar waar het aan ligt.....
                  ik weet het niet, ik word ook niet echt sterker.

Mammoet

Comment

Ik geloof ook niet dat je op je max zit, ik zou ieder geval elke spiergroep 1x per week trainen. Dat is beter voor je herstel want met kickboxen gebruik je ook de spieren die je bijvoorbeeld de dag ervoor getraint hebt. Dus eigenlijk krijgen ze geen voldoende rust om te herstellen en te groeien. Ik denk dat daar een beetje het probleem zit. Je spieren krijgen dus niet voldoende rust, kickboxen is ook een impact op je spieren.

Grtz..
                    Pijn is niks meer dan een zwakte dat het lichaam verlaat.

Comment

Oke ga ik uitproberen

Thanks Mammoet

Comment

ik zou ook eens proberen minder reps te maken en voor bi en triceps 2 oefeningen te doen en ook schouders 2 oef.
                        en dat even 4 weken aankijken
                        Who's the Chef

Comment

Bij bi- en triceps doe ik - 2 oefeningen en 4 sets, 8-10 herh.
                          Dat is de enige oef. die ik 4 sets doe.

Wat ik eigenlijk niet zo goed snap, is het verschil tussen b.v. 5-8 herh. en 8-10 herh.?

Comment

Hoe minder herhalingen, hoe zwaarder het gewicht dat je kunt pakken. Bijvoorbeeld 5 herhalingen met een zwaar gewicht geeft een hele andere impuls aan de spieren dan 12 herhalingen met een lichter gewicht.
                            Spieren wennen vrij snel aan een specifieke belasting, waardoor de groei impuls sterk afneemt.
                            Daarom is het van belang om de 6-8 weken van schema te veranderen. Dit kan op heel veel verschillende manieren, andere volgorde, andere oefeningen, ander aantal sets of herhalingen, andere combinatie's van spiergroepen. Als je te lang alles maar hetzelfde blijft doen zul je niet meer groeien door de gewenning.

Zou verder zeker het advies van Harold opvolgen, krachttraining en kickboksen is al geen ideale combinatie en dus moet je nog meer oog voor de rust hebben.
                            Vergeet niet dat een spier na zware belasting eerst moet herstellen en dan pas gaat groeien! In combinatie met 2x per week kickboksen denk ik dat drie dagen krachttraining wel zo'n beetje de limiet is...
                            Succes en laat even weten hoe het verder gaat.  

Comment

Thanks, weet je toevallig ook waarom kickboxen en krachttraining geen goede combinatie is? Bij mij op de sportschool zeggen ze dat het juist een goede combinatie is.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X