Stilstaan!?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Zijn hele verschillende belastingen. Is op zich uiteraard helemaal niets mis mee en is een goede combinatie als je zowel sterk als erg soepel wilt zijn, uiteraard heb en hou je dankzij het kickboksen ook nog een uitstekende conditie.

Als je doel echter flink groeien is wordt de combi een stuk minder, vandaar mijn opmerking.
    Je krijgt namelijk al snel te weinig rust en daarbij krijgt het lichaam tegengestelde signalen. De prikkel van kt en de geheel andere van het kickboksen. Gecombineerd met de intensiteit van het kickboksen maakt dit dat massa aanzetten een stuk moeilijker wordt.
    Het kan dus een uitstekende combi zijn maar ook een niet zo goede, helemaal afhankelijk van je persoonlijke doelen.  

Comment

Originally posted by [b
      Citaat[/b] (mammoet958 @ Jan. 07 2005,11:27)]Thanks, weet je toevallig ook waarom kickboxen en krachttraining geen goede combinatie is? Bij mij op de sportschool zeggen ze dat het juist een goede combinatie is.
      hoe groter en meer spieren je krijgt hoe harder je moet werken om snel en soepel te blijven ik denk dat ze op de sport school bedoelen dat je anders misschien te traag gaat worden.

greetzz
      als trainen een gewoonte is komt de rest vanzelf..

Comment

als je passie bij kickbox ligt zou je niet teveel op bb moeten richten maar lichtjes op kracht moeten richten wat meer tegen de fitness kant aan om daarmee meer kracht te kunnen leveren zonder een flink pak massa. zotad je lekker soepel blijft.

Who's the Chef

Comment

Aha ik snap em!
          Wel lastig, ik vind het allebei helemaal top, moet misschien toch me doelen maar een beetje gaan aanpassen.

Comment

Originally posted by [b
            Citaat[/b] (Rodg @ Jan. 06 2005,20:06)]Ik heb mijn heavy duty schema uit het laatste boek van mike mentzer natuurlijk, beetje aangepast omdat sommige dingen niet aanwezig zijn maar dit is mijn schema

Day 1
            Borst en rug
            -peck deck 1 set 8-12 herhalingen voor pre exhaust
            -benchpress 1 set 1-3 herhalingen

rug
            -standing latpulldown 1 set 8-12 herhalingen voor pre exhaust
            -Close grip palmup pulldowns 1 set - 8 - 12 herhalingen

Day 2
            Schouders en armen
            -Sidelateral raises 1 set 8-12 herhalingen
            -neckpress 1 set 8-12 herhalingen

-Closegrip palmup pulldowns 1 set 8 - 12 herhalingen

- triceps pushdown 1 set 8 - 12 herhalingen voor pre - exhaust
            - Dips 1 set 1 - 5 Herhalingen

Day 3
            Benen en buik
            -legextension 1 set 12-20 herhalingen voor pre exhaust
            -legpress 1 set 12 - 20 herhalingen

-leg curls 1 set 12 - 20 herhalingen

-machine crunches 1 set 12 - 20 herhalingen

- standing calf raises 1 set 12 - 20 herhalingen

------------------------------------------------
            zo dat is mijn schema, ff wat uitleg erbij ik train 1 keer om de 4 dagen en zo n keer trainen duurt bij mij ongeveer 25 minuten omdat ik nogal kapot ben na zo n oefening.

warmup: bij een pre exhaust is de warmup slechts 1x10 met een licht gewicht om een beetje op te warmen.
            en als het geen pre exhaust is dan komt er nog eens 1x5 bij met een zwaarder gewicht.
            alle oefeningen moeten tot failure worden uitgevoerd maar ik denk dat dat wel duidelijk is, zo niet type ik ut wel van het boek over fzo

Ltr Rodg
            werkt het bij jou??
            Who's the Chef

Comment

Jup het werkt prima bij mij. iedere keer ben ik sterker dan de vorige training, moet ik er wel bij zeggen dat je wel echt tot failure moet gaan en niet ophouden als ut zwaar wordt, zo trainen is niet echt prettig vind ik want ut is best wel psychisch zwaar ... njah dat woordje zal wel fout zijn mjah.

Het orgineel is zonder die legcurls en dan bij de Rug Deathlifts erbij maar die heb ik weggelaten weet dat het een echte massabouwer but ik heb een beetje zwakke rug.

ltr Rodg
              beste tip in de wereld : leer van je fouten :P

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X