Ik moet veel afvallen, maar wil ook sterker worden.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Originally posted by Patricia86 View Post
    Daarbij lijkt me (maarja, ik heb ook geen benul van die dingen) dat als iemand die altijd ongezond heeft geleefd, en nooit heeft gesport, al enorme progressie gaat boeken als hij dat wel ineens gaat doen.

    Dat kan men niet zo eenvoudig zeggen. Ik ken mensen die van heel ongezond eten, zijn veranderd naar een stuk gezonder, maar toch niet af vielen. Dit kwam wellicht doordat er ook al was het gezond, toch teveel kcal gegeten werden. Noten, pindakaas, olijven, havermout etc etc, kan allemaal heel gezond zijn. maar eet je teveel, blijft het teveel.

    Ook ken ik mensen die al goed begonnen af te vallen door gewoon gezonder te eten. Deze mensen lukte het wel door gezondere keuzen te maken.

    Ik persoonlijk DENK, dat het verschil hem lag in de verzadiging die bepaalde producten ICM de calorie dichtheid van de producten. als je niet volgens een schema eet, lijken mij dit zaken waar goed op gelet dient te worden om succes te hebben.


    En dat dat al zwaar genoeg is, zonder gelijk op een zwaar dieet te gaan. Want wat is belangrijker, het eindtotaal over 3 maand, of het eindtotaal over een jaar en de rest van zijn leven?

    Wie heeft het over een zwaar dieet. Een eetschema zou naar mijn mening een schema moeten zijn waarin gezonde voeding centraal staat. Er wordt de persoon die het volgt vanzelf een beter eetpatroon aangeleerd (hij leert qua hoeveelheden, productkeuzen en dergelijke wat goed voor hem is).

    Uiteraard moeten de hoeveelheden en verhoudingen afgestemd worden op het doel van de persoon, de persoon, zijn voorkeuren, zorgen voor voldoende energie, resultaten etc.

    Als iemand dit ziet als het volgen van een "zwaar dieet", dan zegt dit veel over deze persoon en hoe hij het aspect voeding bekijkt. Ik zie het als het opnieuw aanleren van gezond eten in de juiste hoeveelheden (afhankelijk van doel etc etc etc). Iets waar je op lange termijn de vruchten van zult plukken.


    Iemand wordt niet te zwaar van de lucht, het heeft altijd een oorzaak. En wat nu als de ts iemand is die juist erg makkelijk gaat snacken als hij erg vermoeid is? Of juist als het even tegenzit? Zijn allemaal dingen om rekening mee te houden.

    Overgewicht heeft ook vrijwel altijd een oorzaak, en in veel gevallen is dit mentaal (uitzondering is het extern overeten, ofwel gewoon meer eten omdat het voor je neus staat). Lichamelijke en mentale gezondheid zijn in mijn ogen direct met elkaar verbonden.

    Eet je een tijd erg ongezond, heeft dit invloed op je lichamelijke gezondheid EN ga je je mentaal ook minder goed voelen. Doordat je je mentaal minder goed voelt, heb je eerder drang naar ongezonder eten, teveel eten, emotie eten, etc. je komt in een negatieve spiraal.

    Ikzelf had ongeveer 30 kilo teveel vet. Ik was ontevreden met mijzelf. soms erg onzeker over mijzelf. Voelde mij ongelukkig in mijn situatie en had steeds vaker negatieve gedachten over mijzelf. Dit zorgde ervoor dat ik vaak veel te veel en ongezond at.

    Ikzelf ben van de ene dag op de andere gestart met sporten. gezond eten in aangepaste hoeveelheden. Enkele dagen erna stopte ik met roken en met alcohol drinken. Mijn lichamelijke gezondheid verbeterde. Mijn zelfbeeld verbeterde. En al die positieve effecten die het had op mijn mentale gezondheid, zorgden ervoor dat ik deze leefstijl makkelijker vol kon houden. Nu na jaren is deze leefstijl me zelfs eigen geworden. ik weet niet meer beter.

    je kan ervoor kiezen om het mentale aspect aan te pakken, waardoor het makkelijker wordt om een gezondere leefstijl op te pakken. Maar je kan het ook van de andere kant aanpakken. De lichamelijke gezondheid verbeteren, waardoor het mentale aspect vanzelf mee verbeterd.


    Het achterhalen waarom iemand teveel eet/heeft gegeten, kan soms wel handig zijn, maar is lang niet altijd nodig. Het gaat erom dat iemand in een positieve flow terechtkomt. waarin zowel de mentale als lichamelijke gezondheid vooruitgaan.

    Want het klinkt leuk om te zeggen dat volhouden belangrijk is, maar lange termijn resultaat is vaak ook beter als je rekening houdt met de zwakkere momenten. Discipline is iets wat je moet leren, óók hierbij (want op 1 front discipline hebben wil nog niet zeggen dat je het op andere fronten ook hebt).

    Goede voeding tot je nemen, in de hoeveelheden verhoudingen die jouw lichaam nodig heeft, moet je niet zien als iets wat moeite of discipline kost. Het moet net zo vanzelfsprekend worden als schone kleren aantrekken en je tanden poetsen. zodra jij het gaat zien als iets wat moeite en discipline kost, ga je dit ook zo ervaren.

    Toen ik thuis woonde, MOEST ik zorgen dat mijn kamer altijd gepoetst en netjes opgeruimd was. ik MOEST mee helpen met poetsen, afwassen, opruimen enzo. Als jij dit gaat zien als MOETEN, lastig, moeite en andere negativiteit. dan ga je dit zo ervaren.

    Stel je voor dat ik deze klusjes anders had gezien. Bijvoorbeeld: ik vind het fijn dat mijn kamer schoon is, dus ga ik vandaag lekker me kamer even schoon maken en opruimen. Het gaat puur om jouw eigen mentale instelling.


    Ik weet dat het bij mijzelf een grote rol speelt als ik teveel van mezelf verlang. Zware trainingen, volle dagen en korte nachtrusten... tjah dan nekken die korte nachrusten me al snel. Als ik 3 dagen te weinig slaap wil ik alles opeten wat zoet is (en nee, ik heb dan geen rem). Toen ik daar eenmaal achter kwam was het makkelijker omdat ik er rekening mee kon houden.

    Zware trainingen vergen voldoende rust en goede voeding, voor optimaal herstel. Zware trainingen ICM korte nachtrust en volle dagen werkt gewoon niet. We weten allemaal dat training/voeding/rust gewoon de basis zijn.

    Volle dagen = meer stress = negatieve invloed op geestelijke EN lichamelijke gezondheid. weinig slaap = weinig lichamelijk EN geestelijk herstel. Zware training = veel stress. logisch dat je lichaam dan zo reageert. ga gewoon wat liever om met je eigen lichaam, dan is die ook lief terug.


    Ik maak er dan ook geen geheim van dat ik als dikkertje ben begonnen met sporten. Ik begon met vallen en opstaan, zwaar gemotiveerd en net zo goed terugslagen. 101 verkeerde manieren gedaan waarvan ik dacht dat het de juiste waren. Maar juist de laatste tijd (nu ik progressie boek waar ik niet meer op gehoopt/verwacht had) vraag ik me wel eens af hoe dat zou zijn geweest als ik normaal was gestart.

    Wat is in jouw opinie "normaal starten".


    Want wie zegt mij dat mijn huidige progressie niet beter was geweest als ik altijd normaal had gegeten?

    defineer "normaal" eten.

    En hoe frustrerend zou het zijn als de TS (die nog een lange weg te gaan heeft) dat straks krijgt?

    Die lange weg is juist zo belangrijk om te doorlopen, omdat je zo de weg leert kennen bij wijze van spreken. Het lijkt in het begin op een lange weg waar geen einde aan lijkt te komen, tot je ergens accepteert dat deze weg geeneens een einde heeft, en dat goede voeding iets is voor de rest van je leven.
    Dat is hoe ik het zie.
    More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

    Comment


    • #47
      Originally posted by dynobet View Post
      Dat is hoe ik het zie.
      Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

      Comment


      • #48
        Als ik kijk naar mijn eetpatroon denk ik niet dat ik per se ongezond at, maar vooral verkeerde hoeveelheden icm met te weinig bewegen.

        Ik drink nooit frisdrank en sappen, eet zelden chips en snoep. Daarentegen at ik wel regelmatig meer dan 15 boterhammen op een dag.

        Ik ben nu nog aan het puzzelen met een voedingsschema, maar ik zie al wel dat het vooral lastig is om koolhydraten laag genoeg te houden.
        Last edited by Hajar; 29-07-2012, 14:46.

        Comment


        • #49
          Jij lijkt me vrij bikkel in je tegenwoordige mindset Patricia maar je kan dat niet zomaar op anderen projecteren. Ik maak die fout echter ook veel. Ik probeer vaak mensen om me heen te stimuleren om op zijn minst fit te worden. Strak lichaam is dan niet eens aan de orde.
          Maar ik ga er ook te vaak aan voorbij dat veel mensen niet gewend zijn aan dingen die ik normaal en mijn hele leven al doe en dat als excessief ervaren. Dat gaat bijna de ene wat makkelijker dan bij de andere.

          Uiteindelijk moet je er wel op een bepaald moment plezier in krijgen, anders wordt het heel moeilijk. Maar ik geloof er wel in dat dat voor íedereen kan.
          Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

          Comment


          • #50
            Originally posted by Hajar View Post
            Als ik kijk naar mijn eetpatroon denk ik niet dat ik per se ongezond at, maar vooral verkeerde hoeveelheden icm met te weinig bewegen.

            Ik drink nooit frisdrank en sappen, eet zelden chips en snoep. Daarentegen at ik wel regelmatig meer dan 15 boterhammen op een dag.

            Ik ben nu nog aan het puzzelen met een voedingsschema, maar ik zie al wel dat het vooral lastig is om koolhydraten laag genoeg te houden.
            Je moet het zo zien: 2 koekjes staan in veel gevallen gelijk aan een gegrilde kipfilet. Ik daag je uit om 3 gegrilde kipfilets te eten achter je computer met een kop thee

            Het is slim kiezen van dingen die je lekker vind en ze goed over de dag te verdelen zodat het jou uitkomt in je dagelijks leven. De meeste goede voeding verzadigd je eetlust ook veel beter dan andere voeding. Het komt helemaal goed als je afspraken maakt met jezelf en ze nakomt. En zoals Dyno al zei, je moet het niet zien als een verplichting maar als een verbetering.

            Als je constant bezig bent met willen eten of anders willen eten dan moet je iets aan je voedingsschema doen. Als je genoeg voedingsstoffen binnenkrijgt maakt je lichaam een stof aan die eetlust wegneemt. Dus balanceer het en je probleem is vanzelf weg. Je lichaam helpt je mee op dat moment. Lekker toch

            Maar het is even puzzelen in het begin, dat had ik ook. Op een gegeven moment klikt het opeens. Je bent al op de goede weg nu door er over na te denken!
            Last edited by pescatore; 29-07-2012, 14:54.
            Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

            Comment


            • #51
              Originally posted by dynobet View Post
              Ik weet niet waar je verhaaltje op gericht is, of wat het doel ervan is, maar ik heb nergens iets anders beweerd als wat jij nu schrijft.
              Jij wekt de indruk dat je niet teveel eiwitten kán eten. En een groot gedeelte over je vraag om wetenschappelijke ondersteuning


              Originally posted by dynobet View Post
              Dat is hoe ik het zie.
              Er zijn altijd uitzonderingen, zeker met de producten die jij noemt. Neemt niet weg dat het toch stukken moeilijker is om van puur en alleen gezonde voeding stevig overgewicht te krijgen en vast te houden daarmee. Overeten gaat darin stukken lastiger dan bewerkte voeding die voor de meeste mensen lekkerder is + waar toevoegingen in zitten die het overeten stimuleren.


              Zwaar dieet is enorm persoonsgebonden lijkt me. Stel dat een persoon jarenlang grotendeels geleefd heeft op junkfood, dan is een omschakeling naar gezondere voeding vaak al zwaar. Gaat iemand van het ene uiterste (slechte voeding + overeten) naar het andere uiterste (écht gezonde voeding + kcal tekort) dan lijkt me dat het voor die persoon enorm zwaar is.
              Natuurlijk heb je gelijk met dat gezonde voeding centraal moet staan. Maar dat wil nog niet zeggen dat als jouw buurman vanaf morgen ineens alleen maar rijst/broccoli/vis zou eten, het voor hem gemakkelijk zou zijn


              Natuurlijk, als je eenmaal in die positieve flow zit, gaat het een stuk makkelijker en wil je niet eens meer terug. Maar zat jij daar vanaf dat 1 non-stop in? Zo wel, dan ben je ongetwijfeld een uitzondering..

              Grappig dat je het hebt over de juiste verhoudingen tot je nemen,... want ook dat is iets wat voor een complete beginner heel moeilijk is. Want waar moet hij beginnen? Bij de standaard formules die hier overal geprezen worden? Dat is niets meer dan een ruwe schatting of een richtlijn, die kan alle kanten oplopen. Zeker als iemand zijn vetpercentage niet (correct) is gemeten.

              Ik zeg nergens dat je het moet zien als moeten. Ik weet ook niet waar je dat uithaalt. Ben zelf juist van mening dat je altijd moet zorgen dat je zoveel mogelijk plezier erin houdt, en dat mensen zichzelf dikwijls kansen ontnemen door dingen niet eens als leuk proberen te zien.

              Ja, achteraf is altijd alles heel erg gemakkelijk te beredeneren. Het was een voorbeeld dat ik al verschil merk in zoiets relatiefs kleins al zoveel verschil kan merken. Daarom is het goed om jezelf te leren kennen.

              Normaal is in beide gevallen nogal afhankelijk van de persoon, situatie, doel, ect he. Dat is wat het allemaal zo lastig maakt.

              Als het zo enorm gemakkelijk was om te weten wat werkt + om het vol te houden, dan waren de overgewichtcijfers wel anders.
              Last edited by Patricia86; 29-07-2012, 15:51.

              Comment


              • #52
                Tuurlijk zijn er wetenschappelijke onderzoeken, maar teveel eiwit heeft gewoon geen zin, teveel is teveel.
                Als het zo makkelijk was had ik dat allang gedaan, ik heb net zo goed weleens 500 gr eiwit genomen in een dieet, of ik er nou 200 nam of 500, ik merkte er niks van buiten de darmklachten etc daargelaten
                "You are what you eat..."
                That's strange I don't think I've eaten any sexy beasts today...

                Comment


                • #54
                  Ik denk dat je eerder maag/darm bezwaren krijgt van grote hoeveelheden eiwitten voordat het voor de nieren te veel wordt.
                  Als je kijkt naar het dieet van de oermens in de noordelijke streken van de wereld bestond dat vooral uit eiwitten en vetten (vlees en noten), en die konden dat ook goed volhouden. Waarom de moderne mens dan niet?

                  Comment


                  • #55
                    Over die eiwitten maak ik me niet druk meer, dat geloof ik wel.

                    Ik ben nu aan het bedenken hoe ik aan 2500 kcal kan komen, zonder 225 gram carbs te overschrijden.

                    Comment


                    • #56
                      Originally posted by Hajar View Post
                      Over die eiwitten maak ik me niet druk meer, dat geloof ik wel.

                      Ik ben nu aan het bedenken hoe ik aan 2500 kcal kan komen, zonder 225 gram carbs te overschrijden.
                      500 gr kwark voor het slapen
                      tonijn of koolvis in de avond
                      ongezouten noten
                      eieren

                      Dat was mijn oplossing voor dit probleem
                      Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

                      Comment


                      • #57
                        Originally posted by Patricia86 View Post
                        Jij wekt de indruk dat je niet teveel eiwitten kán eten. En een groot gedeelte over je vraag om wetenschappelijke ondersteuning

                        de TS was "bang" dat de 225g die ik hem aan had geraden teveel zou zijn. Hetgeen ik schreef was niet bedoeld in de zin van: "je kan niet teveel eiwitten eten" maar meer in de zin van "maak je maar geen zorgen, die 225g zijn in jouw geval niet teveel".

                        Er zijn altijd uitzonderingen, zeker met de producten die jij noemt. Neemt niet weg dat het toch stukken moeilijker is om van puur en alleen gezonde voeding stevig overgewicht te krijgen en vast te houden daarmee. Overeten gaat darin stukken lastiger dan bewerkte voeding die voor de meeste mensen lekkerder is + waar toevoegingen in zitten die het overeten stimuleren.

                        Ja klopt. Dit zou in principe makkelijker moeten zijn mits je gezond eet. Maar uit de praktijk zie ik dat er ook echt een boel mensen zijn die niet heel slecht maar vooral ook teveel eten.

                        Net als de TS. deze geeft in een paar posts geleden al aan dat zijn probleem niet zo zit in het ongezond eten, maar meer zit in het teveel eten (wellicht in de verkeerde verhoudingen).


                        Zwaar dieet is enorm persoonsgebonden lijkt me. Stel dat een persoon jarenlang grotendeels geleefd heeft op junkfood, dan is een omschakeling naar gezondere voeding vaak al zwaar. Gaat iemand van het ene uiterste (slechte voeding + overeten) naar het andere uiterste (écht gezonde voeding + kcal tekort) dan lijkt me dat het voor die persoon enorm zwaar is.

                        Kan. zal persoonsgebonden zijn. ik ben van de ene dag op de andere overgestapt. en had er niet zo veel moeite mee. Ik ken meerdere voorbeelden van mensen die er ook geen moeite mee hadden, maar ken er ook een heel aantal die er wel moeite mee hebben.

                        Natuurlijk heb je gelijk met dat gezonde voeding centraal moet staan. Maar dat wil nog niet zeggen dat als jouw buurman vanaf morgen ineens alleen maar rijst/broccoli/vis zou eten, het voor hem gemakkelijk zou zijn

                        Voor de een zal het makkelijker zijn als voor de ander. Ligt er maar net aan welke visje iemand koopt. een lekkere tarbot of kabeljauw haas of een koolvis uit de diepvries. En met de juiste kruiden, en bereidingswijze kan je eten super lekker maken, zonder dat het ongezonder wordt. Het hoeft niet perse duur te worden of meer tijd te kosten. het gaat gewoon om wat basis skills in de keuken die veel verschil zullen maken.

                        Natuurlijk, als je eenmaal in die positieve flow zit, gaat het een stuk makkelijker en wil je niet eens meer terug. Maar zat jij daar vanaf dat 1 non-stop in? Zo wel, dan ben je ongetwijfeld een uitzondering.

                        Niet na 1 dag, maar wel na een weekje. Na een week kon ik me al niet meer voorstellen om ooit nog eens zo te eten/leven als ik voorheen jaren gedaan had.

                        Grappig dat je het hebt over de juiste verhoudingen tot je nemen,... want ook dat is iets wat voor een complete beginner heel moeilijk is. Want waar moet hij beginnen? Bij de standaard formules die hier overal geprezen worden? Dat is niets meer dan een ruwe schatting of een richtlijn, die kan alle kanten oplopen. Zeker als iemand zijn vetpercentage niet (correct) is gemeten.

                        dat is idd lastig. standaardformules zijn altijd uitgangspunten. vanuit daar ga je verder experimenteren/optimaliseren.

                        Ik zeg nergens dat je het moet zien als moeten. Ik weet ook niet waar je dat uithaalt.

                        ik doelde op deze zin die jij schreef: "Discipline is iets wat je moet leren". Ik ben van mening dat je het niet moet zijn als iets wat je MOET leren. Ik zou het eerder zien als iets wat je graag WIL leren om een bepaald doel wat jij graag WIL bereiken te behalen.

                        Ben zelf juist van mening dat je altijd moet zorgen dat je zoveel mogelijk plezier erin houdt, en dat mensen zichzelf dikwijls kansen ontnemen door dingen niet eens als leuk proberen te zien.

                        Helemaal mee eens. Plezier ergens in hebben is een van de beste al dan niet DE BESTE motivator (resultaat bereiken is ook een hele sterke). Het is erg belangrijk dat je de fun erin krijgt en houdt.
                        Ik denk sowieso dat we elkaar wel goed snappen, en dat we het niet zo oneens zijn met elkaar. Alleen hebben wij net een wat andere kijk op het geheel, door net iets andere ervaringen.
                        More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

                        Comment


                        • #58
                          kaas, griekse yoghurt, noten , noten ,zaden, rundvlees, kip, vette vis
                          Google anders eens op 'Low carb foods' of iets dergelijks, bestaan vele lijsten voor

                          Comment


                          • #59
                            Verwijder deze maar, op de een of andere manier double post excuses..
                            Last edited by akito; 29-07-2012, 16:30. Reason: Blijkbaar double post ?

                            Comment


                            • #60
                              Originally posted by erik1982 View Post
                              Ik denk dat je eerder maag/darm bezwaren krijgt van grote hoeveelheden eiwitten voordat het voor de nieren te veel wordt.
                              Als je kijkt naar het dieet van de oermens in de noordelijke streken van de wereld bestond dat vooral uit eiwitten en vetten (vlees en noten), en die konden dat ook goed volhouden. Waarom de moderne mens dan niet?
                              Kijken naar de oermens vind ik een goed iets.
                              Maaaaarrrreeee denk je serieus dat de oermens 4gr eiwit at? Áls dat zo is, praat je al meer over eskimo's. Canada en Alaska ligt toch nog wel een eindje hier vandaan. En ga je wat verder de andere kant op (bv India) dan heb je juist een dieet wat daar haaks op staat.

                              Om nog maar te zwijgen over de hoeveelheid voeding vs beweging, en eiwitshakes in die tijd.

                              Stel: het is helemaal perfect.
                              Waarom zou je dan alsnog veel eiwit eten?
                              Het is duurder en kan ten koste gaan van je energie (door meer eiwit, minder koolhydraten).

                              Koolhydraten geven energie. Maar meer koolhydraten dan je nodig hebt geven ook niet meer energie. Meer eiwit zorgt net zo goed niet voor meer spiergroei.

                              Dus welk voordeel zit eraan?

                              Comment

                              Sidebar top desktop

                              Collapse

                              Actieve discussies

                              Collapse

                              porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn
                              erotik film izle Rus escort gaziantep rus escort
                              Antalya Escort
                              sikis
                              gaziantep escort
                              gaziantep escort
                              İstanbul Escort
                              istanbul escort bayan
                              sisli escort beylikduzu escort bayan
                              antalya escort atakoy escort
                              umraniye escort bayan
                              Very sweethearts get banged by pretty pals Баба посидела анусом на крепком стояке fotos de vaginas sexis
                              Working...
                              X