Dit zal voorlopig wel een terugkerende vraag blijven inderdaad. Het klopt dat een spier in zijn geheel contraheerd, maar de krachten die op de spier wordt uitgeoefend is niet gelijk per centimeter spier lijkt me. Ik kan me vanuit het idee mechanica in ieder geval voorstellen dat de hoek waaronder een spier zijn werk doet zorgt voor verschillen in belasting.
Binnenkant borst valt toch te trainen
Collapse
X
-
Originally posted by Toph View PostDit zal voorlopig wel een terugkerende vraag blijven inderdaad. Het klopt dat een spier in zijn geheel contraheerd, maar de krachten die op de spier wordt uitgeoefend is niet gelijk per centimeter spier lijkt me. Ik kan me vanuit het idee mechanica in ieder geval voorstellen dat de hoek waaronder een spier zijn werk doet zorgt voor verschillen in belasting.
Lijkt me wel een leuk vraagstuk voor jou Toph...gheheh. Onderzoeken wat extremere druk of kracht per cm oppervlakte/volume of gedeelte van een spier mbt groei doet en wat extremere stretch van een spier mbt groei doet.
En het vraagstuk of er meer speiren zijn met meerdere aansturings zenuwen.1e Masters Superbody YBF 2011!
Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©
Comment
-
Na een periode geen sport/KT te hebben gedaan (na bv mijn vakantie van 3 weken) krijg ik ernorm veel spierpijn, maar meer spiergroei is er niet. Dit (de spierpijn als je net begint) komt vaker voor bij mensen (beginners). Maar die personen kunnen eenmaal deze beginnende spierpijn weg is juist behoren tot de categorie waarbij ze geen spierpijn meer hebben en toch goed groeien. Dan beginnen ze misschien te denken dat ze toch iets verkeerd doen wat niet altijd zo is.
Er zijn er die geen spierpijn hebben maar toch goed groeien, er zijn er ook die altijd spierpijn hebben maar niet groeien (ja, ze hebben goede voeding).
spierpijn is idd dus geen garantie voor spiergroei. Een indicator vertelt je iets.
Als jij als individu altijd spierpijn hebt en je komt erachter dat je niet groeit wanneer je geen spierpijn hebt dan is spierpijn wel een indicatie.
Maar dit varieert heel sterk. Voor een individu kan het een indicator zijn maar voor een populatie niet.
Ander voorbeeld: rep ranges.
De algemene richtlijn is dat x reps = kracht en x reps = massa. Maar dit varieert ook maar niet zo sterk.
Dus je kan stellen dat spierpijn geen indicatie is voor spiergroei (hoewel dit voor sommigen wel is maar bijlange niet iedereen).
Maar goed ik zal het woord garantie in het vervolg gebruiken
edit: over of de binnenkant getraint kan worden? Geen idee. Anatomisch gezien is er geen aparte binnenkant hebt (terwijl je wel een bovenkant hebt). Maar wat Toph zegt is wel interessant.Last edited by axel1994; 05-08-2012, 14:30.lucky short-armed-spine-bending bastard
~~~You wanna be strong, let a cute girl spot you~~~
Comment
-
Originally posted by Toph View PostDit zal voorlopig wel een terugkerende vraag blijven inderdaad. Het klopt dat een spier in zijn geheel contraheerd, maar de krachten die op de spier wordt uitgeoefend is niet gelijk per centimeter spier lijkt me. Ik kan me vanuit het idee mechanica in ieder geval voorstellen dat de hoek waaronder een spier zijn werk doet zorgt voor verschillen in belasting.I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
- Dave Tate
Comment
-
Originally posted by inferno_0666 View PostDe vraag is of het in de praktijk relevant is.
Ik ga hem wel eens uitproberen Patrick, maar dan moet je wel even duidelijk zijn in hoe je dat nou deed met die dumbels, want daar begreep ik geen hol vanTrain hard or go hormone
Comment
-
Originally posted by Toph View PostIk ga hem wel eens uitproberen Patrick, maar dan moet je wel even duidelijk zijn in hoe je dat nou deed met die dumbels, want daar begreep ik geen hol van
Hoop dat dit het beter uitlegt!
Wat betreft het spierpijn krijgen en niet perse hoeven groeien denk ik anders over, misschien verkeerd. Als je spierpijn hebt krijg je allemaal kleine scheurtjes in je spier, ik geloof niet dat dit precies het zelfde kan "dichtgroeien" als dat het van te voren was. Het is of afbreken of bijmaken.
Ik geloof eerder dat het met het eten te maken heeft, hoe beter de voeding hoe meer ?spierweefsel? erbij komt. Als je slecht eet zul je dan alleen spieren afbreken, omdat dit niet de voedingstoffen heeft om te kunnen herstellen.
Misschien een rare theorie, maar voor mij werkt dit ook in de praktijk. Misschien niet zo goed als dat ik alles meer zoals jullie zou doen, maar mijn vooruitgang wat ik heb geboekt overtuigt me toch dat ik het niet verkeerd doe.
Ik groei sneller dan de gene waar ik mee train, terwijl hij op vaste dagen traint, vast schema etc. Ik train soms 2 weken niet omdat dit nogal lastig gaat ivm de thuis situatie hier. Net hetzelfde als voeding, soms eet ik een hele dag maar een bakje yoghurt. Ik eet dit op het moment dat mijn lichaam het nodig heeft. Maar ondanks dit groei ik toch sneller als mijn trainingspartner. Goede genen misschien?Rook geen sticky's, maar lees sticky's!
Comment
-
[QUOTE..... Net hetzelfde als voeding, soms eet ik een hele dag maar een bakje yoghurt. Ik eet dit op het moment dat mijn lichaam het nodig heeft. [/QUOTE]
Dat je dat volhoudt zeg!
Ik zou omvallen van de honger met maar 1 bakje yoghurt op een hele dag.PuristVerzuren zonder kuren
...ilse weet alles...
Comment
-
De binnenkant van je borst zal veel meer groeien als je flink wat energie in 2 compounds steekt in plaats van dit soort experimenten.I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
- Dave Tate
Comment
-
Originally posted by joachimrens View PostIk merk vooral een grotere borst als mijn bank omhoog gaat.lucky short-armed-spine-bending bastard
~~~You wanna be strong, let a cute girl spot you~~~
Comment
-
Originally posted by inferno_0666 View PostDe binnenkant van je borst zal veel meer groeien als je flink wat energie in 2 compounds steekt in plaats van dit soort experimenten.Rook geen sticky's, maar lees sticky's!
Comment
-
Originally posted by Ptrckk93 View PostWat betreft het spierpijn krijgen en niet perse hoeven groeien denk ik anders over, misschien verkeerd. Als je spierpijn hebt krijg je allemaal kleine scheurtjes in je spier, ik geloof niet dat dit precies het zelfde kan "dichtgroeien" als dat het van te voren was. Het is of afbreken of bijmaken.
MAAR, je kan ook zwaardere schade krijgen die ook veel spierpijn geeft maar slechter herstelt en littekenweefsel geeft en geen groei.
Ook KAN je -en die komt vaker voor- spierpijn krijgen door ophoping van lactaat en lactaat ophoping geeft dus sowieso geen groei of groei garantie.
Dus al met al, spierpijn geeft geen garantie tot groei.1e Masters Superbody YBF 2011!
Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©
Comment
-
Originally posted by marnop View Post
Ook KAN je -en die komt vaker voor- spierpijn krijgen door ophoping van lactaat en lactaat ophoping geeft dus sowieso geen groei of groei garantie.
Het lijkt mij niet niet dat de door KT ontstaane microtrauma hersteld in de vorm van bindweefsel (littekenweefsel), tenzij de spier flink scheurt. De schade aan die spier licht meer in de eiwitstructuren in de spier (myofibrillen) het cytoskelet en eventueel het celmembraan. Dat is wat myofibrilaire of sarcoplasmatische hypertrofie uitlokt.
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 125kg 1x (PR'!, uitvoering kon iets netter, dus opschonen komende weken)
- 105kg 1x
...-
Kanaal: Trainingslogjes
2 dagen geleden -
-
door akashsinghA Reiki Healing Course gives you a great chance to learn how to use energy healing for your well-being. This course will show you how to tap into universal...2 dagen geleden
-
door flotillaiotWhite labeling has become a popular trend in the fleet management industry, allowing companies to rebrand products from other manufacturers and sell them...4 dagen geleden
-
door flotillaiotGary B Flom Saudi arabia is a name synonymous with success in the automotive and mobility industries, but his achievements extend far beyond the boardroom....4 dagen geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 82.5kg 2x
1 sec paused safety bar squat:
- 80kg 6x
Wide grip bent...-
4 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Zercher squat:
- 110kg 2x
- 60kg 4x (1 sec paused)
Safety bar back extension:
- 27kg 11x
...-
6 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
Horse stance:
- 25kg 90 seconden
Tempo standing calf raise:
- BW + 75kg 12x (2 sec hold en stretch)...-
1 week geleden -
-
door devidwarner9001Silagra is a reliable and effective treatment for erectile dysfunction (ED), trusted by countless men worldwide. Its active ingredient, sildenafil citrate,...
-
Kanaal: Algemeen
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 125kg 0x (durfde niet, laatste w-up was 110kg 1x)
SL DL:
- 160kg 2x (meer reguliere...-
1 week geleden -
Tag Cloud
Collapse
Comment