Wanneer kan je trainen na blessure

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Wanneer kan je trainen na blessure

Wanneer je geen pijn meer voeld?
    Ik voel geen pijn meer maar het voeld nog steeds wel raar aan maar heb al paar maandjes geen gewichten meer gepompt en neem elke dag een koude douche want heb gehoord dat dat goed is.
    Is het verkeerd om alvast weer een circulatie training te beginnen(dus licht en om de ene dag alle spiergroepen voor het wennen ervan)
    Of kan ik beter wachten tot me arm net zo aanvoeld als me andere arm.

Mensen met blessure ervaringen ik waardeer jullie mening

groetjes

oja nog een vraagje

zijn sit-ups een goede warming up en cooling down?
    want mijn doel is massa

groetjes

Ik denk dat het er van afhangt wat voor soort blessure je hebt gehad.

Ik ben na mijn blessure vrij snel begonnen met rustig trainen en ik denk dat dat juist wel goed is geweest.

Sit-ups is denk ik de beste manier om warm te worden voor de training. Ik heb geleerd om niet langer dan 5 minuutjes warm te cardioen dus meestal doe ik eerst beetje cardio dan sit up en dan knallen maar!!!

succes met je herstel

greetzz T
    185 cm
    100 kilo +/-
    17 % bf

Favorite: Barbell Flat Bench Press
    Bench Press:  105 kilo

If ya cant take the shame, dont play the game

Comment

Als je een tijdje een blessure hebt gehad is het belangerijk dat je rustig begint met trainen zonder de boel te forceren.
      En ook zo een maandje of zelfs 2 te trainen, zonder gelijk naar de zware gewichten te pakken. Want dat is vaak de fout die gebeurt. Je moet nu zeker niet te snel willen gaan.
      Sit-ups al warming up of vooling down zou ik niet doen, ik zou buikspieren net als elke ander spiergroep 1 keer in de week pakken.
      Als warming up gewoon een paar setjes met een ligt gewicht.

GRtz..
      Pijn is niks meer dan een zwakte dat het lichaam verlaat.

Comment

Zou weer beginnen met trainen. Uiteraard licht beginnen en echt niet zwaarder gaan in het begin, ookal wil je dat natuurlijk wel.

Alles gewoon rustig opbouwen, tot je weer helemaal voluit kunt trainen.
        Shitty food will make you look like shit.

http://www.pro-active-medicine.nl

Comment

wat een vaag verhaal joh.....

wat was je blessure dan?

maar in ieder geval, als het een spierscheur is;

de eerst paar dagen regelmatig koelen (vooral direct na het trauma), eventueel in laten tapen.

na twee dagen voorzichtig beginnen met onbelast losmakende oefenen; statisch rekken, en de spier aanspannen zonder beweging (isometrisch) en binnen de pijngrens.

na 1e week voorzichtig beginnen met belasten, zeker niet te zwaar een geen explosieve inspanningen.

deze belasting opbouwen tot 6 weken, na 6 weken kun je wel uitgaan van volledig herstel. (als voorgaande punten zijn uitgevoerd).

succes, Lo

Comment

ik had me pols gebroken vorig jaar moest 6weken in het gibs daarna mocht ik 3weken niet trainen maar ben na 1,5week weer begonnen met lichttrainen. echt nadruk op licht ik ging bank drukken met 30kg terwijl ik daarvoor op 65a70zat.
            alles heel rustig doen langzaam opbouwen en zoals keep real zijn niet te snel hoger willen pakken. ik heb in totaal 2maanden over gedaan om weer op me toenmalige niveau te komen.
            suc6 bro

Comment

buikspier is geen warming up
              de bedoeling van een warming up is dat je je spieren en je energy systemen klaar stoomt om te werken.
              5 min is hier ook nog te kort voor denk eerder in de richting van 10 a 15 min.

het is wel logies dat je ene arm anders voeld dan de andere want je gebleseerde arm heb je minder gebruikt dan normaal dus hij moet er weer aan wennen
              ik zou gewoon heel rustig proberen een paar oefeningen te doen met een licht gewicht en ca 15 reps 1 oef van de spier groepen waar je je arm bij gebruikt en benen kan je gewoon trainen
              Who's the Chef

Comment

wat ik je uit ervaring kan vertellen is dat het natuurlijk licht aan wat de bessure precies inhoud. Nadat je dit weet can je pas gaan kijken welk herstelprogramme er het beste bij past.

Dat vaststellen op welk niveau je moet beginnen(licht aan de ernst van de blessure).

In het geval van een niet al te zware blessure kan je vrij snel weer een redelijk patroon volgen bijv. eerst een paardage alleen bewegen zonder gewichten en rustig oprekken en warming up door bijv. situps of gymnastiek oef. maar niet forceren. En als dit een paardagen goed gaat dan weer rustig beginnen.

In het geval van een zwaare blessure zul je eerst een herstel programma moeten afwerken want door een blessure kan er vaak verandering optreden, bijv. dat er spieren de funcites van andere spieren gaan onderstuenen of zelfs overnemen. Dit hoef je zelf nieteens te voelen maar dan is het belangrijk dat je er eerst voorzorgt dat de spieren weer getraind worden in de functie die ze moeten doen pas daarna kan je met het hierboven vertelde verhaal beginnen.

let dus heel goed op wat en hoe je weer gaat beginnen want er zijn heel veel mensen die een blijvende klacht overhouden na blessures, bij de ene ernsiger dan bij de ander maar vaak komt het omdat ze niet goed begeleid zijn of te snel weer willen.

Enige raad die ik je kan geven is luister goed naar je lichaam en ga niet te snel heb geduld.

greetz f
                als trainen een gewoonte is komt de rest vanzelf..

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                X