ik word maar niet sterker !!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• ik word maar niet sterker !!

Hallo,

ik ben 21 jaar 79kg 175cm 19%vet en ik train al 1,5 jaar.

ik train 5 dagen per week trainingschema als volgt:

ma: borst tricep
    di : Rug bicep
    wo: rust
    do :Schouders abs
    Vrij : Borst bicep
    za: rust
    zo: legs

ik ben nu al 2 weken aan het cutten. zie mij voedingschema.

mijn probleem is dat ik bijna geen gains ie bij mij zelf!
    aleen mijn biceps zijn groter geworden in deze 1,5 jaar!

en ik ga maar niet vooruit mijn mijn kracht...
    ik pak nog steeds de zelde gewichten wat ik 1 jaar gelede ook pakte.

bench press kan ik maar 40kg max pakken van 8 reps.
    schouders kan ik maar 14kg pakken met dumbells.

wat zou het oorzaak zijn ??
    raden jullie mij aan om een ander training methode te gebruiken?
    ik wil echt de gains zien!! massa..

hulp gevraagd...
    Attached Files
    I have stopped saying I wish, I have started saying I WILL !!

Ik denk dat het echt niet zo dramatisch is als je zegt hoor, ik ben 15, weeg 63KG en druk meer/evenveel weg.

Ga anders over op een nieuw schema, powerbuilding bijvoorbeeld zou een goede optie zijn. BB + Kracht, even sterk zijn als dat je eruit ziet

Comment

Op zich wel raar dat je niet sterker wordt. Er zijn een paar dingen die je kan veranderen:

Maak een schema met minder dagen/intensievere workout. Gooi gewoon iedere week het minimale gewicht erbij dat je kan vinden. Wat je op dit moment doet ziet er een beetje onsamenhangend/random uit.

Daarnaast kun je je afvragen of je diep genoeg gaat, focus jezelf en geef alles.

Cutten en massa / kracht bijten elkaar wel een beetje. Hoeft niet per sé maar als relatieve beginner maakt dit het niet makkelijker. Maak een keuze...
      Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Originally posted by Dexie View Post
        Ik denk dat het echt niet zo dramatisch is als je zegt hoor, ik ben 15, weeg 63KG en druk meer/evenveel weg.

Ga anders over op een nieuw schema, powerbuilding bijvoorbeeld zou een goede optie zijn. BB + Kracht, even sterk zijn als dat je eruit ziet
        Wat is je punt, amigo?
        Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Hoeveel oefeningen doe je?Reps?Welke oefeningen?
          Wil je kracht train dan op kracht en doe alleen basisoefeningen, kracht is wennen aan een gewicht, 6-8 weeks schema en indie weken werk je met percentage tov aantal hh, je kan daarin veel principes kiezen als je maar niet gaat forceren met je opbouwweken.
          En voldoende eiwitten voor je herstel eten.
          "You are what you eat..."
          That's strange I don't think I've eaten any sexy beasts today...

Comment

Originally posted by pescatore View Post
            Wat is je punt, amigo?
            Dat het waarschijnlijk niet zo erg zou zijn als die nu zegt, anders is er toch echt wel iets heel raars aan de hand imo.

En verder geef ik hem toch gewoon een tip? Ik zeik hem niet af ofzo..

Comment

ik doe alles 4 sets van 10 reps

met 40kg bench press bedoel ik zonder stang opgeteld

dat doe ik zeg maar net 8 keer als ik 10kg erbij doe dus bij elke kant 5kg erbij lukt het me maar echt 4,5 keer meer niet ik probeer echt me zelf kijhard te pushen maar lukt echt niet...
              dan word ik echt depressief omdat het me niet lukt.

Comment

Post eens exact je voedingsschema, veranderingen in vp en gewicht, trainingsschema etc. Bereid je je trainingen voor? Eet je genoeg?
                Train hard or go hormone

Comment

Ik vind het vooral raar dat je een jaar gew8 hebt met deze vraag...als ik zolang geen progressie zou zien zou ik al veel eerder op dit forum een topic gestart hebben.
                  Strength Within, Pride Throughout

Comment

Probeer eens een goed UB/LB schema ipv split als je sterker wil worden.
                    Natuurlijk is het wel moeilijker om sterker te worden als je aan het cutten bent maar zou toch niet mogen dat je na 1.5jaar amper sterker bent
                    Raw 235-180-275 totaal 690kg 413.7 wilks @ IPF -105

Comment

raden jullie mij aan om Mark Rippetoe's Starting Strength 10 weken te gaan volgen??

zou het nut hebben denken jullie??

of weten jullie een betere schema?

Comment

raden jullie mij aan om Mark Rippetoe's Starting Strength 10 weken te gaan volgen??

Comment

Wat Triple zegt, ik zou daar mee beginnen en niet teveel oefeningen, doe de oefeningen die er toe doen.
                          UB/LB schema, daar vallen er zat van te vinden.
                          Maar je voeding zal je ook kritisch moeten bekijken tov voldoende carbs/ei/vet sips doen er nog niet toe.
                          "You are what you eat..."
                          That's strange I don't think I've eaten any sexy beasts today...

Comment

Originally posted by ergun55 View Post

Met dat programma zul je ook wel sterk worden, dat is immers de opzet ervan. Een UB/LB schema is ook beter dan wat jij nu volgt en wel vanwege de hogere frequentie waarmee de spiergroepen worden aangepakt. Dat programma van jou is niet echt gericht op krachttoename. Ik weet van mezelf al dat er eerder sprake zal zijn van krachtafname als ik me eraan zou wagen.

Waarom 10 weken? Stel je traint 10 weken lang volgens dat schema en je maakt geweldige progressie. Dan zou je wel erg dom zijn als je ermee zou stoppen om wat anders te doen.
                            I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                            - Dave Tate

Comment

met dat kan je tog niet echt massa kweken of zit ik verkeerd??

ik wil massa maar wat me nu dwars zit is me kracht vandaar dit probleem

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X