Kom niet aan. Gewicht gaat op en neer.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Kom niet aan. Gewicht gaat op en neer.

Het volgende doet zich voor:

Ben 22 jaar, 180/185cm en blijf ongeveer op 71/73 KG schommelen. Zie wel steeds meer spiergroei en zie alle spieren duidelijker. Lijkt dus een evenwichtig verliest van vet en groei van spieren te zijn. Klopt dit? Tijdje geleden heb ik mij voor het laatst laten meten. Mijn vet percentage zat toen op 9,5 %. Zal nu na de zomer ongeveer 10/11% zijn.

Valt dit in de catagorie 'ga zo door' of valt dit onder 'je zult meer moeten eten/werk aan je voeding'?

Overigens twijfel ik hierdoor altijd aan mijn voeding. Om de 2 uur eten is voor mij een probleem. Als ik geen honger heb krijg ik de voeding gewoon niet naar binnen. Hoe gaan jullie hier mee om? Kwestie van naar binnen duwen ook al wil je lichaam eigenlijk niet?

ik heb precies hetzelfde,
    ik zie enorme ontwikkelingen en spiergroei.
    maar blijf op de 66 steken..
    wil wel graag rond de 75 komen.

Comment

Zolang je progressie ziet waarmee jij tevreden bent moet je vooral zo doorgaan. Ik weet niet hoe je voeding eruit ziet, post het anders. Om de 2 uur eten is niet per se nodig, uiteindelijk gaat het om het totaal aan kcal, e/k/v die je eet. Waarschijnlijk is er nog wel fors ruimte voor verbetering in je voeding.
      Wat betreft het eetprobleem, probeer het een beetje te verdelen, sommige dingen kun je vloeibaar zo wegklokken (brinta). Verder weet ik niet hoe laat je opstaat en alles, maar als je pas om 12 uur eruit komt en je gaat 2 uur weer slapen heb je minder tijd om te eten en het te laten zakken als je om 7 uur op/11 uur slapen.

Comment

Moet je zelf beslissen of jij tevreden bent met resultaat. Kan er altijd eens een maand 300kcal bijeten.

Ik stouw zeker niet heb elk uur wel honger

Comment

Ik dacht vorig jaar ook dat ik 'mijn plafond' bereikt had op 72 kg. Ik at goed, ik at 's avonds een potje kwark, beetje noten,...

In februari dan maar even besloten dat ik eigenlijk gerust dubbel zoveel kon binnenknallen in dat maagje van me. Was toen trouwens teruggezakt naar amper 66 kg. In juni zat ik al rond de 80 en was mijn vetpercentage zelfs een klein beetje hoger (iets wat ik m'n hele leven echt onmogelijk achtte!).

Moraal van het verhaal: het zit héél dikwijls tussen de oren... En je kunt wel zeggen 'ja, maar mijn lichaamstype is anders'. Dat weet ik nog niet zo zeker... Ik heb de voorbije drie weken slecht gegeten door ziekte en ben maar liefst zes kilo teruggevallen. Geloof me dus maar als ik zeg dat ik ook sérieus ectomorf ben. Ik skip tegenwoordig dan ook liever een paar trainingen dan een paar maaltijden...

B.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
          X