Niet in evenwicht.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Niet in evenwicht.

Hey,

Ik train al even en ik ondervind toch wel dat m'n armen wat achter liggen op de andere spieren. Ik heb van men eigen al een vrij breed bovenlichaam(lees: brede, rechthoekige rug ) en dunne armen. Ik wil nu dat 'onevenwicht' gaan proberen weg te werken. Ik doe nu 3x per week aan krachttraining.
    Maandag Benen+Buik, Dinsdag rug+biceps en donderdag borst,triceps en schouders(push&pull schema).

Nu dat ik eigenlijk geen bredere rug meer wil, maar wel dikkere armen, zou ik dan gewoon stoppen met mijn rug te trainen en meer armen? Helemaal geen rug trainen is volgens mij ook weer niet goed... En hoeveel keer zou ik armen dan moeten trainen?

Ook heb ik 2 a 3 keer looptraining per week en ik train ook nog eens benen in de gym. Zou ik benen laten vallen omdat ik toch al zoveel loop en wat meer tijd geven voor mijn armen?

Ik hoop dat jullie me met deze vragen kunnen helpen en alvast bedankt!

Tersago
    Last edited by Tersago WM; 11-09-2012, 17:54.

Post je oefeningen er even bij.

Comment

Originally posted by Rawis View Post
      Post je oefeningen er even bij.
      Het schema en de oefeningen dat ik doe kan je op de onderstaande link vinden.

Bodybuilding.com - Male Teen Muscle Building Video Guide

Alleen doe ik zelf iets minder oefeningen voor benen en een paar buikspieroefeningen in de plaats.

Comment

hmm , je traint 3x per week
        met beide je biceps en triceps 1x en minimale oefenigen. Je kan meerdere dingen proberen.

In ieder geval is geen benen trainen imo nooit een optie , ziet er natuurlijk niet uit als je een brede rug heb met spillebeentjes! En ik geloof niet dat looptraining(?) echt een massabouwend iets is ?
        Kan het mis hebben hoor , ik weet niet wat het is maar zo klinkt het in ieder geval niet.

Ik zou niet stoppen met rug trainen , dit is namelijk een grote spier en zorgt voor een kleine benefit kwa groeihormoon als je deze onder stress zet. Daarnaast gebruik je je biceps bij je rugoefeningen , en als ik naar je schema kijk gebeurt daar al niet bijzonder veel aan.

Sommige mensen , en jij kan dat wel doen als je 3 dagen traint. Reageren beter op een fullbody workout. Dat is een kant die je op kan. Of..

Spring na je rug sets gelijk is door naar nog 3 biceps oefeningen.
        Cable curls , Cheat curls , preacher curls , barbell curls , hammer curls noem maar op.
        Wat jou het beste gevoel geeft is het belangrijkst , speel daar een beetje mee.
        Als je per oefening 3 sets a 8-10 herhalingen doet voel je denk ik op de 3e set je armen niet meer.

En hetzelfde verhaal gaat op voor je triceps , die pak je na je bankdrukken omdat die daar weer een rol in spelen , dan ga je door naar dippen , triceps pushdowns , DB-Pullovers enz enz

Het gaat erom dat je je spieren een gevoel moet geven wat ze nog niet meegemaakt hebben , zodat ze geen andere keus hebben dan moeten groeien , dus als je bij de 3e set op rep 7 zoiets heb van ik kan niet meer.. ga dan toch voor de 9!
        Doorzettingsvermogen maakt het verschil.

Hoop dat ik je hiermee wat geholpen heb
        Broomstick_bodybuilding op insta
        F#CK heavy weights

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
        X