Leren loslaten werkt ook prima

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Hahaha dat is wel waar, DSO

Originally posted by pescatore View Post
    Daarnaast streeft geen enkel lichaam naar overgewicht
    Hoe verder je terug gaat in de prehistorie, hoe gunstiger het opbouwen van reserves is. Maargoed, dan kom je weer op hetgeen waar wij samen wel vaker op uitkomen: de definitie.
    Alles wat 'extra' gewicht is, kan je defineren als overgewicht. Maar tussen dat en een obees zit een enorm verschil

Toch is het erg lastig hiermee obese te raken.
    Ja, is het ook. Maar daar ging het niet om. Het was dusdanig zwart/wit dat het niet zou kunnen.

Ik denk dat als je een tijdje een schema hebt gehad en je kent je producten en hun voedingswaarden dat je redelijk op gevoel kunt gaan ja.
    Kán ja, omdat je je verstand erbij gebruikt.
    Dat wil nog niet zeggen dat klakkeloos alleen maar bananen, rijst en zalm eten ervoor zorgt dat je een bepaald fysiek bereikt.
    Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Patriciaaa heeft gelijk. Het menselijk lichaam en zijn werking zijn het gevolg van evolutie. Het is gericht op overleven en niet op droge massa gainen. Als het kans ziet vetreserves aan te leggen zal het dat meteen doen. Spiermassa opbouwen is qua overleven gezien niet slim want spiermassa kost energie om te onderhouden. Daarom kan het niet zo zijn dat er maar 1 ding is dat werkt voor iedereen. Iedereen is anders, hoe cliche dat ook klinkt. Misschien werkt het voor de een niet om heel schoon te eten en zal ie wat vaker grote hoeveelheden voeding tot zich moeten nemen terwijl de ander rustig maaltijden over kan slaan zonder spiermassa in te leveren om zo droger te blijven. Houd er wel rekening mee dat je lichaam geen statisch gegeven is. Het veranderd voortdurend als we ouder worden. Je stofwisseling en je hormoonhuidhouding veranderen en worden steeds inefficienter! Je zult dus je dieet en je training hier op aan moeten passen wil je resultaten blijven boeken. Wat ook werkt is tijdens iedere levensfase (om de 5 tot 10 jaar zo schat ik) je doelen aan te passen. Vanaf middelbare leeftijd (45 tot 55 jaar) zul je amper meer gainen en zul je je steeds meer op onderhoud moeten gaan richten.
      Nou ja zo denk ik er dus over.
      Geniet, en drink met maten!

Comment

Homer Simpson mmm... xD!! - YouTube
        Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Dit werkt als je de behoeften van je lichaam kent vaak na jaren training, met deze topic verpest je echter wel mogelijk de beginners-fase van een aantal nieuwelingen die nog geen enkel idee heeft van voeding en dit topic leest

Comment

Dan nog je eet dan op ervaring, niet op gevoel.

Comment

Originally posted by quibus View Post
              Impliceer jij dat ervaring geen verbetering van gevoel voor voeding teweeg brengt ?
              Je houdt jezelf niet aan een schema dus je eet op gevoel, alleen je gevoel zal door je ervaring correcter zijn.

Comment

Originally posted by quibus View Post
                Scherp. Verstand en gevoel hoeft imo niet altijd op 1 lijn te zitten, ook met voeding niet.
                Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Nee srry mijn gevoel zegt 24/7 VRETEN,VRETEN,VRETEN, als ik stop als me gevoel zegt ik zit vol, dan woog ik nu 200kg.
                  Maar laten we niet in een woordval trappen, ik eet op gevoel cq ervaring, maar mijn lichaam geeft me niet het gevoel dat ik goed/slecht/teveel eet.
                  Vat je het nog,

Ik heb idd geen schema, maar tel wel ongeveer me kcl per dag, met name eiwitten.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                  X