Cardio + Krachttraining

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Cardio + Krachttraining

Beste,

Ik heb eigenlijk geen idee of dit de juiste sectie is om een topic/thread te maken. Ik heb ook geen idee of dit topic/deze thread al bestaat, maar ik had al het een en het ander gezocht (kon niks vinden).

Maar is het wellicht mogelijk om cardio en krachttraining samen te doen?
    Daarmee bedoel ik dus dat je eerst krachttraining doet (van 3 setjes met zwaar/licht gewicht (?)) en erna cardio. En misschien in de tussenliggende dagen waar je uitrust enkel cardio.

Als dit topic al bestaat graag een link ervan of me erop aanspreken waar ik dit wel moet posten.

Groetjes,
    Chronic

PS: 1e post/1e topic.

Je kan uurtje kracht training doen. Daarna 15-20mins high intensity interval cardio. op tussenliggende dagen lagere intensiteit duur cardio.

Comment

Maar kan je als het ware spieren behouden/groeien (!) als je aan het cutten bent? En dat je zo veel mogelijk eiwitten moet eten voor cutten of juist bulken (of beide)?

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
        Je kan uurtje kracht training doen. Daarna 15-20mins high intensity interval cardio. op tussenliggende dagen lagere intensiteit duur cardio.
        Waar is dan dat high intensity interval cardio dan voor nodig? Gezien je na een uurtje krachttraining toch al intensief te werk bent gegaan? Of zit ik hier verkeerd?

Je kan toch beter dan low intensity cardio doen (gezien je al uitgeput bent)?

Comment

Originally posted by Chronic View Post
          Maar kan je als het ware spieren behouden/groeien (!) als je aan het cutten bent? En dat je zo veel mogelijk eiwitten moet eten voor cutten of juist bulken (of beide)?
          weet je wel het verschil tussen cutten en bulken
          hoe oud ben je hoe zwaar ben je
          er staat nergens iets over je zelf dus hoe moeten wij dan weten wat je moet doen
          Remember the pain you feel today, will be the strenght you feel tomorrow!!!!!

Comment

Ik heb hier al vaker iets over geschreven. 20 minuten HIIT... dat is onmogelijk als het om lopen / fietsen / roeien gaat, ongeacht je conditie. Je kan dingen als Tabata's wel toepassen op compounds om zo een soort HIIT circuit training te maken, ander verhaal though.

Je verliest op deze manier,een groot deel van de voordelen die HIIT op termijn biedt. Je zit dan namelijk ofwel intervals te doen, ofwel gewoon heel hoog in je hartslag. De vraag is wat wil je ermee bereiken en wat versta je onder cardio (lopen/fietsen/roeien/spinnen).

Het superieur zijn van HIIT ten opzichte van degelijke standaard cardio, zoals een 5km loop is wat betreft caloriën verbranding en de uiteindelijke "afterburn" verwaarloosbaar. Bro science. Ook std cardio kent een significante toename van verbranding over de periode na de inspanning. Een stuk minder dan HIIT maar aangezien je veel meer verbrandt tijdens de activiteit zelf maakt het niet zoveel uit.
            Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

....wacht wel af

Comment

Originally posted by brillant View Post
                weet je wel het verschil tussen cutten en bulken
                hoe oud ben je hoe zwaar ben je
                er staat nergens iets over je zelf dus hoe moeten wij dan weten wat je moet doen
                Nou ja ik heb er een beeld van dus ver zal ik er niet van liggen als ik al een tijd op dit forum kijk (c/b).

En de vraag is min of meer algemeen.
                Laten we enkel uitgaan van een beginnende trainer (rookie).
                Last edited by Chronic; 05-10-2012, 22:22.

Comment

Originally posted by Chronic View Post
                  Nou ja ik heb er een beeld van dus ver zal ik er niet van liggen als ik al een tijd op dit forum kijk (c/b).

En de vraag is min of meer algemeen.
                  Laten we enkel uitgaan van een beginnende trainer (rookie).
                  was ook maar een vraag ,zonder verdere info kunnen we je niet veel helpen

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                  X