Krachttraining - veel eten is veel geld uitgeven

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Ik eet voornamelijk zuivel als eiwitbron omdat eiwit uit kwark en melk goedkoper is dan dat uit vlees. Natuurlijk mis ik hierdoor wat variatie in aminozuurprofielen maar so be it.
    Lid van de 200 club

Comment

Originally posted by maar7en8 View Post
      ik denk dat het eigenlijk wel meevalt.
      je kunt het zo duur maken als je zelf wilt
      eten is gewoon duur of je nu gezond of ongezond eet.
      wij eten gemiddeld wel meer dan een normaal persoon en ook meer eiwitten daar komt het grootste prijsverschil vandaan denk ik want voedingsmiddelen rijk aan eiwitten zijn meestal het duurst.
      Daarom zijn mensen met de laagste inkomens vaak ook dikker dan mensen die financieel wat meer kunnen besteden. Gezond eten kost over het algemeen meer geld dan al dat ongezondere junkfood.

Comment

Als je teveel kcal eet wordt je dik, die arme mensen moeten dus gewoon wat minder opscheppen van dat ongezonde spul

Comment

Originally posted by Faabjan View Post
          Jep, eten is een duur geintje. Zelfs al haal ik allemaal goedkope merken. Een lullig gevuld mandje met het goedkoopste rijst brinta ect, ben je elke keer een vermogen kwijt.
          Juist voeding zoals rijst, havermout, bepaalde zuivel, ect zijn zo ongeveer de goedkoopste voeding die er is.
          Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Originally posted by Earthquake View Post
            Daarom zijn mensen met de laagste inkomens vaak ook dikker dan mensen die financieel wat meer kunnen besteden. Gezond eten kost over het algemeen meer geld dan al dat ongezondere junkfood.
            Dat zie je vooral veel in amerika, daar is gezonde voeding heel duur en de junkfood sectie is spotgoedkoop, bakken ijs van 5 liter voor 3 dollar, en dan de nodige houdbare voeding in blikken en magnetron voer, het kost er werkelijk niks, voor 1 kilo biefstuk kunnen ze daar voor 1 week voedsel halen in de junkfoodsectie, ik zie dat hier ook nog wel gebeuren.

Maar rijst en havermout etc is goed voedsel voor deze sport en dat is idd niet duur, de mensen die niet sporten maar van lekker eten houden zijn duurder uit, zowel vanwege de gezondheids problemen maar ook de prijs van het voedsel.
            "You are what you eat..."
            That's strange I don't think I've eaten any sexy beasts today...

Comment

Originally posted by joachimrens View Post
              Ik eet voornamelijk zuivel als eiwitbron omdat eiwit uit kwark en melk goedkoper is dan dat uit vlees. Natuurlijk mis ik hierdoor wat variatie in aminozuurprofielen maar so be it.
              ja doe ik ook, eet wel men dagelijkse portie tonijn en soms eens kip maar vooral zuivelproducten en noten enzo. Prijs van zuivel is lekker goedkoop als je in colruyt enzo koopt en pindanoten in een zak van 1 kg in de makro valt ook nog mee qua prijs
              I'm not special, but not the same as you.
              Because I do things you will never do.
              SQ 1x170 - BP 1x107.5 - DL 1x200 (bw: 84.5 kg)

Comment

Hiervoor rookte ik 1 pakje shag per dag en elke dag wel wat te eten halen ergens omdat je gewoon eet waar je trek in heb (toen), dus als ik het zo bekijk geef ik nu misschien hetzelfde of meer uit aan eten maar ik leef gezonder en je krijgt een mooier lichaam dus uiteindelijk maak het niet veel uit kwa kosten en ga je er alleen maar op vooruit + ik vind het een leuke bezigheid met me eten bezig zijn.

Comment

Zelfgekookt eten hoeft echt niet duur te zijn, als je van weinig geld moet rondkomen maak je een zuurkoolstamppotje e.d. Goede kwaliteit vlees en vis zal dan een probleem vormen, je zou dan wat creatiever kunnen zijn met vleesvervangers.

Zelf koken en creatief zijn, daar schort het nog wel eens aan.

Mensen kunnen niet meer koken, alles wordt kant en klaar aangeschaft en dat het bomvol chemische toevoegingen zit, boeit niet. Smaakvervlakking, eenheidsworst, zoet, vet en zout is het, meer smaken zitten er niet in. Lunchen doet de jeugd met een energydrink en een zak chips.

In Amerika vind je huizen die geen echte keuken hebben... ze koken gewoon niet meer...tv dinners op zo'n klaptafeltje naast de luie stoel voor de tv... bij je broodje gezond krijg je een gratis rol koek of zak chips. Een hamburger voor 1 dollar. Emmers kipwings (wilt u een doggy bag?!). Bij je deep pan afhaalpizza met extra kaas krijg je een 2 liter fles frisdrank en dat is geen light. All you can eat restaurants met bankjes zodat de diksten toch kunnen zitten zonder klem te zitten tussen leuningen. Het is pure horror!!

Comment

Ja je geeft sowieso meer uit! Maarja dan slaan we een keer een feestje over waarmee je het geld voor het eten compenseert, deal with it!
                    Make it count!
                    Always look on the bright side of life...

Comment

Originally posted by joachimrens View Post
                      Met alleen zuivel kom je toch nooit aan je hoeveelheid eiwitten per dag? Ik ben zelf 100 kg, je hebt nodig 2 gram per kg lichaamsgewicht dus totaal zo'n 200 kg aan eiwitten per dag. Hoeveel melk en kwark moet je dan wel niet nuttigen per dag?

Comment

Een bakje kwark telt bij mij al 50 gram eiwit, en een halve liter melk al 25 gram eiwit, schepje whey er door en je bent al halverwege.

Comment

Originally posted by erik1982 View Post
                          Een bakje kwark telt bij mij al 50 gram eiwit, en een halve liter melk al 25 gram eiwit, schepje whey er door en je bent al halverwege.
                          1 pak melk van een liter is 50 gram eiwit? Klopt dat?
                          Maar kun je met alleen zuivel net zo snel gespierd worden als met je eiwitten uit voeding te halen? Ik weet niet hoor ...

Comment

Valt wel mee. Veel van dat soort mensen zijn gewoon lui. Broccoli en aardappelen kost geen moer bijv. Alleen dan wil je een lekker stukje vlees erbij en dan ben je wel weer wat meer kwijt. Zo simpel altijd om te zeggen dat ja ik heb een kleine beurs dus ik vreet frikandellen ipv wat gezonds.

Maar ze mogen gezond eten best wat goedkoper maken en ongezond eten duurder.
                            "GTL. Gym, tan, laundry. That's what it's all about."

Comment

1 pak melk van een liter is 50 gram eiwit? Klopt dat?
                              Maar kun je met alleen zuivel net zo snel gespierd worden als met je eiwitten uit voeding te halen? Ik weet niet hoor ...

Ik heb even gekeken, in de melk die ik gebruik zit 4,5 gram eiwit per 100ml, dan kom je op 45 gram per liter. Zuivel bevat eiwitten met een gunstig aminozuurprofiel, maar het is beter meerdere bronnen van eiwitten te kiezen.
                              Zuivel is dus een uitstekende bron van eiwitten. Vlees is dat ook, maar ik zou je ook niet aanraden om alleen vlees te kiezen als eiwitbron. Varieer in je voeding om tot een optimaal resultaat te komen.

Comment

Originally posted by talalelh15 View Post
                                Lucky child
                                Ja maar ik ben nog een klein arm jongetje dat weinig verdient bij meneer albert

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X