Sociale druk

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Wakke View Post
    M

Ik lees dat na geruime tijd af en toe een keer 'zondigen' geen kwaad kan. .
    Nah, het kan misschien geen kwaad maar je hebt het ook niet nódig.
    En als je eenmaal zo ver bent, waarom zou je het dan doen? Die sociale druk waar je het over hebt, komt ook uit jezelf: je kunt ook echt leren om je er niets van aan te trekken, en bij elk commentaar wat je krijgt te denken "maar ik heb het niet nodig, sukkeltje". Enne...echte vrienden blijven vrienden.
    "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Originally posted by laurann View Post
      Je kunt nog steeds gaan stappen met je vrienden maar je hoeft geen alcohol te drinken en die onzin. Ik heb nog steeds dezelfde vrienden en die vonden het erg vreemd toen ik stopte met alcohol drinken maar als je gewoon volhoudt dan stoppen ze vanzelf met overhalen.
      En een keer een paar pilsjes drinken is ook niks mis mee.

Comment

Vrienden komen en gaan imo.

Van mijn vriendengroep voor het serieus sporten, ga ik alleen nog met 1 persoon goed om. Reden voor de breuk was niet zo zeer alcohol of eten, maar volwassen worden. De leefstijl van ons bners vergt toch een bepaalde discipline. Ipv feesten tot laat in de avond, werk ik liever in de avond en de volgende ochtend om mijn studie te betalen.

Vind het dan ook niet erg, heb inmiddels vrienden die op een hoger niveau zijn. Laat je eigen ontwikkeling niet belemmeren door zulke"vrienden".

Tuurlijk feest ik ook wat af, maar weet waar mijn grenzen zijn. Ook vrienden weten dit, zo niet ditch ze.
        "Aan****testosteron****hangen geen risico's want islichaamseigen****stof" -****Dexie****2013 ( het srs jaar)****

Comment

Dit weekend nog geen druppel alcohol aangeraakt, niet lang uitgeweest en gisteren iets gaan eten met wat vrienden en er stonden meer dan genoeg lege bierglazen op tafel, alleen aan mijn bord een rij van fruitsapglazen.

Ik denk inderdaad ook dat vroeg of laat ze hun levenstijl wel zullen moeten veranderen, ivm hogere studies, geldproblemen enzovoorts. (Mijn vriendengroep bestaat uit mensen van tussen de 17 - 19 jaar) Hoop voor hen dat het niet meer al te lang duurt, en bij sommigen denk ik dat hun levenstijl nooit gaat veranderen op deze manier.

Comment

Ik was gister ook vroeg naar huis gegaan en niet gedronken, heb er nu wel een beetje spijt van:P

Comment

Originally posted by Silk View Post
              Ik was gister ook vroeg naar huis gegaan en niet gedronken, heb er nu wel een beetje spijt van:P
              denk dat als je gedronken had je nu nog in je bed lag met wie weet wel dikke hoofdpijn
              dan zou je spijt hebben dat je toch later was gebleven

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
                Wat laurann zegt. Echte vrienden kan het weinig schelen dat je minder zuipt, als je er maar bent. Zeg gewoon dat je liever serieus sport dan zuipt. Begrip zou ik niet direct op hopen, maar dat is een kwestie van tijd.
                Kan me hier helemaal in vinden
                Geniet, en drink met maten!

Comment

Originally posted by Wakke View Post
                  denk dat als je gedronken had je nu nog in je bed lag met wie weet wel dikke hoofdpijn
                  dan zou je spijt hebben dat je toch later was gebleven
                  Ben nu aan het trainen en de spijt is totaal verdwenen

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                  X