HIIT: sprints of workouts?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• HIIT: sprints of workouts?

Met welk HIIT vorm hebben jullie de beste ervaring?

intervaltraining dmv: sprinten oid
    of
    intervaltraining dmv: touwtje springen, jumpingjacks, burpees, squats, mountain clibmers etc

of zal het effect gelijk zijn?

.
    focus on progression at all times, so when you are able to, load the bar.

Ik doe het buiten met sprinten en ik ga er echt kapot van. Ik denk ook dat je zo het meeste je hartslag omhoog krijgt.
    BP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg

Comment

Ik persoonlijk prefereer enkel sprinten in de zin van hardlopen als HIIT cardio. Nooit geprobeerd met fietsen, spinnen ofzo. Met hardlopen heb ik de meeste controle erop in de zin van me tempo snel en explosief aanpassen.
      "Straight outta gym"

Comment

Ligt eraan. Wat is je doel?
        Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

doel, dat extra beetje vet verbranden.

Comment

Als je er geen specifiek doel bij hebt buiten vet verbranden lijkt het me wat dat betreft dat het niet zoveel uitmaakt. Ken echter geen exacte cijfers hoe dat zich verhoudt wat betreft verschillende vormen.

Er zijn een hoop mensen die het met een specifiek doel doen zoals duurlopers of vechtsporters, dan kun je heel gericht ergens aan werken.

Dingen waar je wel rekening mee kan houden is hoe het bij de rest van je trainingen aansluit. Zo zul je wss je rustdagen hard nodig hebben om te herstellen, dus lijkt het me niet handig te gaan squatten als hiit. Touwtje springen kan wel, maar hoewel het mss vreemd klinkt zul je dan verdomd goed moeten kunnen touwtje springen om echt los te gaan.

Persoonlijk vind ik lopen het handigst en het leukst. Hou er wel rekening mee dat je conditioneel wel goed in orde moet zijn om het echt goed uit te voeren. Je kan ook overwegen interval sprints te doen en het op te bouwen, dit kan bijvoorbeeld ook met zwemmen, fietsen en touwtje springen.

Ik heb er eens een stukje over geschreven wat betreft lopen mss kun je daar even naar kijken. Het aerobe/anaerobe verhaal werkt niet zo ver door als de hiit-hype doet vermoeden. Die échte oplawaai die je je lichaam geeft met bijv tabata's heeft vooral meerwaarde voor je vo2max, dingen als vetverbranding in kortere tijd / afterburn kun je ook bereiken met een wat minder heftige variant die voor de meeste mensen beter te doen is en uiteindelijk effectiever dan een zwaardere variant matig uit te voeren omdat je er nog niet aan toe bent. Maar dat is voor iedereen anders obv.
            Last edited by pescatore; 22-11-2012, 00:01.

Comment

Ok bedankt. Mijn Conditie is wat beperkt, mischien is beide dan wel de beste optie.
              Maar als het effect hetzelfde is zal een hiit body workout mijn voorkeur hebben.

Comment

Soort crossfit? Of hoe zie je dat concreet voor je?

Comment

Ja zoiets, maar een lichte vorm.
                  Zou het eerst beperken tot mountainclimbers en burpees en juming jacks.

Comment

Water WPB zegt vind ik wel belangrijk. Met sprinten heb je de versnelling/explosiviteit lekker onder controle. Het is makkelijk schakelen, en reken maar dat het je conditie (op dat gebied) opbouwt, ook al is die nu nog niet heel goed. Je zou eens een aantal varianten moeten proberen, HIIT is killing, maar als je een variant vindt die je veel voldoening geeft, dan doe je hem waarschijnlijk vaker dan 1 keer ;-).

Comment

HIIT vind ik persoonlijk te veel spierschade geven maar kan nuttig zijn om het laatste vet eraf te krijgen mits dit je doel is.
                      Cardio en of HIIT vind ik een verspilling van energie wat beter voor groei gebruikt kan worden.
                      Met High Intensity Training verbeter ik mijn uithoudingsvermogen al genoeg.
                      Mijn hartslag en vo2 max worden hier al maximaal mee aangesproken.
                      Een juist dieet doet al wonderen en ik eet liever 300 calorieën minder dan een half uur hardlopen ha ha ha.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X