creatine of eiwittenshakes??

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by JivaJo View Post
    De rede dat je 30-40 gram eiwit per maaltijd (lees 2-3 uur) neemt, is dat je zo je eiwit inname over de dag verspreid. Iemand van 72 kg zal ongeveer 160 gram eiwit per dag in willen nemen, verdeel dit over de 6 voedmomenten en je komt op 30 gram (ongeveer). Dus het is niet helemaal bro science
    Zal allemaal wel, dat wil niet zeggen dat je niet meer kan opnemen. Het maakt op zich namelijk niet uit. Dus --> broscience
    Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Originally posted by pescatore View Post
      Zal allemaal wel, dat wil niet zeggen dat je niet meer kan opnemen. Het maakt op zich namelijk niet uit. Dus --> broscience
      Ik vind van niet, kijkend naar de dagelijks calorie inname en hoe je daarin je macro's verdeelt. Ik heb nooit aangekaart dat je niet meer kan innemen, maar gezien de TS redelijk nieuw is met voeding en macro's wilde ik hier niet mee tot last zijn...

Comment

De rede dat je 30-40 gram eiwit per maaltijd (lees 2-3 uur) neemt, is dat je zo je eiwit inname over de dag verspreid. Iemand van 72 kg zal ongeveer 160 gram eiwit per dag in willen nemen, verdeel dit over de 6 voedmomenten en je komt op 30 gram (ongeveer). Dus het is niet helemaal bro science!
        Waarom moet het verspreid over een gehele dag? En waarom maar 30-40 gram?

Vind wel dat je veel moeite in je post doet en waardeer dit ook. Erg goed om te zien dat er veel actieve leden op BN komen om elkaar te helpen.
        "Aan****testosteron****hangen geen risico's want islichaamseigen****stof" -****Dexie****2013 ( het srs jaar)****

Comment

Originally posted by talalelh15 View Post
          EN als ik nu 120 kg weeg met een laag vetpercentage. Dan kan ik dus maximaal 240 gr eiwit eten? Want derest zou teveel zijn right?
          Nee nee, zeer zeker niet, de rede dat ik uitging van 160 gram eiwit, is dat dit in verhouding van macro's voor iemand van 72 kg verwerkt is, uiteraard kan je meer opnemen, helemaal als je ripped ben op een hoog gewicht.

Maar ik wilde voor de TS een goede indicatie geven, het topic gaat hier immers over het helpen van eerdergenoemde, anderen kunnen misschien meer info uit de stickies halen!

Comment

Originally posted by Nocerino View Post
            Waarom moet het verspreid over een gehele dag? En waarom maar 30-40 gram?

Vind wel dat je veel moeite in je post doet en waardeer dit ook. Erg goed om te zien dat er veel actieve leden op BN komen om elkaar te helpen.
            De meest ideale situatie (dit vanwege het hooghouden van je metabolisme) is 6x per dag eten, zo neem je de voedingsstoffen het best op. (hoe dat exact werkt weet ik niet precies, lees het ook maar in magazines! ) Je kan dan de maaltijden zo dicht mogelijk bij elkaar houden zodat de verbranding heel de dag door optimaal is. Wanneer je (zoals je eerder zei) 90 gr neemt, kan het zijn dat het lichaam een deel niet opneemt en kom je uiteindelijk niet aan je macro's voor die dag. Zou zonde zijn van de moeite toch?

Comment

Soms eet ik 3/4 van me dagelijkse behoefte binnen 1-2 uur. Tot nu toe heb ik daar geen negatieve bijwerkingen van gehad afgezien een super verzadigd gevoel.

Comment

De meest ideale situatie (dit vanwege het hooghouden van je metabolisme) is 6x per dag eten, zo neem je de voedingsstoffen het best op. (hoe dat exact werkt weet ik niet precies, lees het ook maar in magazines! ) Je kan dan de maaltijden zo dicht mogelijk bij elkaar houden zodat de verbranding heel de dag door optimaal is. Wanneer je (zoals je eerder zei) 90 gr neemt, kan het zijn dat het lichaam een deel niet opneemt en kom je uiteindelijk niet aan je macro's voor die dag. Zou zonde zijn van de moeite toch?
                Ik zou zoeken op meal timing. Zijn namelijk onderzoeken voorbij geweest (ook hier), dat meal timing geen fuck uitmaakt. Informatie uit die magazines zijn wel correct maar meestal niet relevant of optimaal voor de normale sporter ((volgens mij)zeg ik alleen maar om quotes van patricia te voorkomen)),
                "Aan****testosteron****hangen geen risico's want islichaamseigen****stof" -****Dexie****2013 ( het srs jaar)****

Comment

Originally posted by Nocerino View Post
                  Ik zou zoeken op meal timing. Zijn namelijk onderzoeken voorbij geweest (ook hier), dat meal timing geen fuck uitmaakt. Informatie uit die magazines zijn wel correct maar meestal niet relevant of optimaal voor de normale sporter ((volgens mij)zeg ik alleen maar om quotes van patricia te voorkomen)),
                  Probleem met magazine's is dat ze maand in maand uit, jaar in jaar uit "nieuwe" artikelen moeten schrijven. Dan krijg je iedere angle die langskomt uit 5 hoeken belicht. Alle hippe super effectieve super saiyin 4 schema's, voeding met een stopwatch, hiit is ook zo'n overbelicht onderwerp. Ik wil niet zeggen dat het allemaal onzin is maar een groot deel info wordt zo wel in leven gehouden waar dit vaak bewezen nonsens is. Lees maar eens een Men's Health of een Muscle en Fitness door. Gaat vaak nergens over.
                  Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

6x eten is echt zooooooooo 2001, kom maar met onderzoeken die dat staven, en nee onderzoeken vh voedingscentrum tellen niet mee.

Comment

Originally posted by quibus View Post
                      6x eten is echt zooooooooo 2001, kom maar met onderzoeken die dat staven, en nee onderzoeken vh voedingscentrum tellen niet mee.
                      Is er wel eens iemand die nadenkt over het functioneren van spijsverteringsorganen door het eten te verdelen over de dag en niet alleen kijkt naar de energiebalans?

Comment

Originally posted by erik1982 View Post
                        Is er wel eens iemand die nadenkt over het functioneren van spijsverteringsorganen door het eten te verdelen over de dag en niet alleen kijkt naar de energiebalans?
                        Ik niet in ieder geval, maar zolang we topics hebben waar hele chocoladeletters gegeten worden, moeten ze zich niet zo druk maken, VRETEN,TRAINEN,RUSTEN.
                        Fuck die creatine en shakes, als je 60 kilo weegt moet je gewoon stouwen, groei je niet meer vreten, wordt je vet minder eten, of dat nou in 1 maaltijd of in 24 is who cares.
                        Ben je 15 kilo zwaarder ga je het beter verdelen etc.
                        En over dat spijsverteringsorgaan, ik zal even kijken of ik het kan terugvinden, maar conclusie was beste eet je je hele leven dag in dag uit dezelfde, groente,vlees en kh bron, je lichaam gaat zich dan perfectioneren om die te gebruiken, als je dan exact je behoefte eet werkt je spijsvertering zo effectief dat je nog 1 drol per week hebt

Comment

Originally posted by erik1982 View Post
                          Waarom zou je? Kan je daarin een excuus vinden om makkelijker te eten? Want zo niet, dan is het niet interessant om in te verdiepen hoor...

Originally posted by quibus View Post
                          als je dan exact je behoefte eet werkt je spijsvertering zo effectief dat je nog 1 drol per week hebt
                          Vandaar dat de gemiddelde magere Afrikaan nog meer schijt dan de gemiddelde vette Amerikaan
                          Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Originally posted by Patriciaaa View Post
                            Waarom zou je? Kan je daarin een excuus vinden om makkelijker te eten? Want zo niet, dan is het niet interessant om in te verdiepen hoor...

Vandaar dat de gemiddelde magere Afrikaan nog meer schijt dan de gemiddelde vette Amerikaan
                            Meissie wat gaat er toch allemaal om in dat mooie koppie van jou

Comment

Originally posted by Patriciaaa View Post

Tja wat is interessant....?
                              Opname van voedingsstoffen, uitwerking van het aantal maaltijden op de darmflora, activiteiten van de spijsverteringsorganen, hormoonvorming, darmkanker, invloeden op de lever, etc etc.
                              Best wel interessant als je nagaat dat goed functionerende spijsverteringsorganen essentieel zijn voor de verwerking van voeding en dus voor de bodybuilder van groot belang.

Comment

Dit klopt niet. of je 4000 kcal nou in 10x of in 3x eet dat metabolisme verhaal blijft t zelfde

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X