Creatine, goede investering?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Creatine, goede investering?

Hoi iedereen,

Ik heb eens een vraagje. Wat ik hoor over creatine is dat je er wel vrij veel van bijkomt. Laat ons zeggen een 3 kg. Maar 2/3 bestaat misschien uit vocht en je staat er wel "opgepompt" bij. Persoonlijk vindt ik dit geldverspilling aangezien je die kilo's snel terug verliest.

Wat vinden jullie ervan?
    Eat clean and train hard...

Valt allemaal wel mee en het kost ja niks.
    focus on progression at all times, so when you are able to, load the bar.

Comment

Originally posted by Bodard View Post
      Hoi iedereen,

Ik heb eens een vraagje. Wat ik hoor over creatine is dat je er wel vrij veel van bijkomt. Laat ons zeggen een 3 kg. Maar 2/3 bestaat misschien uit vocht en je staat er wel "opgepompt" bij. Persoonlijk vindt ik dit geldverspilling aangezien je die kilo's snel terug verliest.

Wat vinden jullie ervan?

je hebt gelijk , je staat er maar een klein beetje opgepompt bij.
      na de creatineperiode verlies je het vocht , maar je kan extra hard trainen en die kracht daarvan verlies je niet, dus het heeft wel zeker voordelen !@

Comment

De winst in gewicht is inderdaad grotendeels afkomstig door een influx van water in de spiercellen door creatine suppletie. Het doel van creatine is het vergroten van de ATP en CP voorraden in de cel zodat er meer anaerobe energie beschikbaar is tijdens de training. Dit kan ervoor zorgen dat je net iets meer kunt tijdens de training. De allerlaatste rep nog kunnen maken. Dan kun je plateaus doorbreken of jouw massa en kracht gains vergroten of versnellen.
        Wanneer je stop met creatine verlies je langzaam het vocht en de aangevulde depots van ATP en CP weer, maar de gewonnen massa en kracht is blijvend. Dat is ook het doel van creatine.

Comment

Helemaal eens met hierboven. Spijker. Kop.

Comment

Ik heb nog een klein aanvullend vraagje op dit topic
            : is het verstandiger om creatine te gebruiken in periodes en dus niet continu?
            Er zijn onderzoekers die beweren dat door creatine gebruik de eigenpoductie afneemt er zijn ook onderzoekers die het tegendeel beweren. De onderzoekers die beweren dat de eigenpoductie afneemt leggen de grens tot 3maanden

Hoe denken jullie hierover?

Comment

Originally posted by godisadj View Post
              Ik heb nog een klein aanvullend vraagje op dit topic
              : is het verstandiger om creatine te gebruiken in periodes en dus niet continu?
              Er zijn onderzoekers die beweren dat door creatine gebruik de eigenpoductie afneemt er zijn ook onderzoekers die het tegendeel beweren. De onderzoekers die beweren dat de eigenpoductie afneemt leggen de grens tot 3maanden

Hoe denken jullie hierover?
              Als je twee posts boven die van jou leest kan je daar uit afleiden dat het beter is om geperiodiseerd te werk te gaan (ookal is continue gebruik niet schadelijk voor het lichaam).
              Every athlete, coach and trainer should have his own philosophy of training based on where he’s going. - Dave Tate

Comment

Ja goede investering enige sup die iets bijdraagt aan je prestaties.

Comment

Bij creatine gebruik neemt de productie van lichaamseigen creatine inderdaad af. Dit komt weer volledig opgang nadat je weer stopt met creatine. Het is in principe geen bezwaar om creatine continu te gebruiken. Voor het doorbreken van een plateau is tijdelijk gebruik vaak al voldoende.

Comment

Originally posted by erik1982 View Post
                    De winst in gewicht is inderdaad grotendeels afkomstig door een influx van water in de spiercellen door creatine suppletie. Het doel van creatine is het vergroten van de ATP en CP voorraden in de cel zodat er meer anaerobe energie beschikbaar is tijdens de training. Dit kan ervoor zorgen dat je net iets meer kunt tijdens de training. De allerlaatste rep nog kunnen maken. Dan kun je plateaus doorbreken of jouw massa en kracht gains vergroten of versnellen.
                    Wanneer je stop met creatine verlies je langzaam het vocht en de aangevulde depots van ATP en CP weer, maar de gewonnen massa en kracht is blijvend. Dat is ook het doel van creatine.
                    Bij creatine gebruik neemt de productie van lichaamseigen creatine inderdaad af. Dit komt weer volledig opgang nadat je weer stopt met creatine. Het is in principe geen bezwaar om creatine continu te gebruiken. Voor het doorbreken van een plateau is tijdelijk gebruik vaak al voldoende.
                    Heerlijk, jouw manier van uitleggen! Het slaat altijd weer de spijker op de kop.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                    X