Eiwit ontdekt

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Eiwit ontdekt

Eiwit ontdekt voor sterkere spieren na krachttraining

AMSTERDAM - Wetenschappers van het Dana-Farber Cancer Institute hebben een eiwit ontdekt dat de spieren na een krachttraining laat groeien en sterker maakt.

Dit publiceren zij in het wetenschappelijke tijdschrift Cell.

De onderzoekers suggereren dat het kunstmatig verhogen van de hoeveelheid eiwitten in het menselijk lichaam ooit zou kunnen helpen bij het voorkomen van spierverlies, veroorzaakt door kanker, langdurige inactiviteit bij ziekenhuispatiënten of veroudering.
    Krachttraining zorgt ervoor dat de hoeveelheid eiwit, genaamd PGC-1-alpha-4, in stijgt. Dit veroorzaakt biochemische veranderingen die de spieren groter en krachtiger maken. Het eiwit is een lichte variant van PGC-1 alfa.

De wetenschappers ontdekten door middel van experimenten met muizen de spierversterkende effecten van het eiwit.

Ze spoten het proteïne in de poten van muizen en ontdekten dat de spiervezels binnen enkele dagen 60 procent groter waren in vergelijking met de onbehandelde muizen.

Eiwit verhogen

Onderzoeker Jorge Ruas: "Als je een manier kunt vinden om de niveaus van dit eiwit te verhogen dan is dat erg interessant. Het kan bijvoorbeeld een uitkomst zijn voor mensen bij wiens spieren door langdurige bedrust in omvang afnemen en slapper worden.

Ook kan worden onderzocht of de eiwitten kunnen worden gebruikt bij spierdystrofie en het geleidelijke verlies van spiermassa door veroudering".

Door: NU.nl/Healthylives

Eiwit ontdekt voor sterkere spieren na krachttraining | nu.nl/wetenschap | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl

Interessant..
    Current status: Bulkin' and gainin'

"The mind is the limit. As long as the mind can envision the fact that you can do something. You can do it, as long as you really believe 100 percent."

Inderdaad interessant. Ben benieuwd wanneer dit op mensen getest wordt
    BP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg

Comment

Hierbij bied ik mij aan als proefpersoon
      "GTL. Gym, tan, laundry. That's what it's all about."

Comment

Anders ik wel Faabjan,

Kunnen ze het op meerdere personen testen (A)

Overigens denk ik als dit doorbreekt dat dit in de supplementen wereld direct uitverkoop word voor huidige proteinen producten :P
        ‘’ its not about how hard you get hit “
        Its about how HARD you can get HIT , and keep MOVING FORWARD

Comment

Bizar, als dit waar is hoef je dus op je op je streef fysiek niet meer te sporten als ik het goed begrijp?
          Geen woorden, maar daden.

Comment

Alles voor niks geweest dus

Comment

Het gaat hier niet om een eiwit zoals dat uit vlees, ei of een shake he.. Het gaat hier om mensenlijke eiwitten zoals igf en hgh
              Current status: Bulkin' and gainin'

"The mind is the limit. As long as the mind can envision the fact that you can do something. You can do it, as long as you really believe 100 percent."

Comment

Een "nieuw" soort doping dus.
                Kan me voorstellen dat het mogelijk medische toepassingen heeft zoals steroiden.
                lucky short-armed-spine-bending bastard

~~~You wanna be strong, let a cute girl spot you~~~

Comment

Originally posted by IvySection View Post
                  Bizar, als dit waar is hoef je dus op je op je streef fysiek niet meer te sporten als ik het goed begrijp?
                  wat heb je eraan als iedereen strax een super fysiek heeft?
                  dan ben jij ook niet meer speciaal met je sixpack.
                  “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Originally posted by maar7en8 View Post
                    wat heb je eraan als iedereen strax een super fysiek heeft?
                    dan ben jij ook niet meer speciaal met je sixpack.
                    Dan kunnen we de zorgkosten reduceren.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                    X