warm/koud

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• warm/koud

Ik vraag me al een tijdje iets af;

Zouden bb-ers die in een warm land wonen betere resultaten kunnen boeken dan bb-ers die in een koud land wonen of waar de zon toch een pak minder schijnt. Warmte is toch goed voor het herstel van je spieren dacht ik, en zelf voel ik me altijd beter in de zomer (als die er al echt is) dan in de winter.

wat denken jullie hiervan?
    -Obsessed is the word the lazy use to describe the dedicated-

Ik denk dat "je goed voelen" voor een groot deel afhangt van het peil van je humeur, en de zon maakt wel vrolijker, sommige mensen reageren sterk op een lichttekort. Dan is het deels motivatie. Ook al doordat je in de zomer minder van je lichaam kunt verstoppen.

Ik denk daarnaast dat de warmte zelf ook kan helpen, in noordelijke landen hebben ze niet voor niets de sauna uitgevonden.

Ik denk wel dat je dezelfde resultaten zou kunnen behalen in een warm of koud land.

Comment

Stel dat het zo zou zijn, zou het dan iets uitmaken? Zou je er iets van merken/bewust zijn, en/of zou je dan verhuizen?

Persoonlijk vind ik het niets om met warmte/hitte te trainen, liefste zo koud mogelijk. En afkomst zal een grotere invloed hebben
      Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Winter eet je vaak beter dan in de zomer.
        ‘’ its not about how hard you get hit “
        Its about how HARD you can get HIT , and keep MOVING FORWARD

Comment

mij is het al opgevallen dat vele groten uit warmere plaatsen komen (dan denk ik bv aan de mr olympia)

Comment

Originally posted by HardBreaker View Post
            Winter eet je vaak beter dan in de zomer.
            Ik juist niet. Winter = stress = snel en gemakkelijk eten. Zomer = chill = zeeën van tijd om te eten/koken.
            "Aan****testosteron****hangen geen risico's want islichaamseigen****stof" -****Dexie****2013 ( het srs jaar)****

Comment

Ik voel mij zover ik me kan herinneren elke winter depressief, dat speelt denk ik wel een rol. Ik heb de laatste 2 maanden ofzo ook niet meer gezond gegeten en slecht geslapen. dus mijn gaiinzzz zijn ckr wel achteruit gegaan. maar dat is denk ikmeer psychologisch dan fysiek, als ik gewoon net zoveel sliep en net zo goed at als in zomer had t denk k geen verschil gemaakt.

Comment

Originally posted by jxh0101 View Post
                mij is het al opgevallen dat vele groten uit warmere plaatsen komen (dan denk ik bv aan de mr olympia)
                Op zomerse plaatsen loop je met minder kleding rond en let men waarschijnlijk meer op het uiterlijk van het lichaam dan op plekken waar je altijd in dikke winterjas rond moet lopen
                BP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg

Comment

het zal dus wss gewoon zijn hoe je je voelt door de temperaturen en dat deze je stemming min of meer bepaald enz.
                  dus geen rechtstreeks effect op je lichaam denken jullie?

Comment

Dubbel
                    Purist
                    Verzuren zonder kuren
                    ...ilse weet alles...

Comment

Ik woon in Tokio en het is hier 's zomers zo'n 33 a 35 graden, met een hoge luchtvochtigheid (in de winter een paar graden boven nul). Die warme periode houdt ruim drie maanden aan. Ondanks dat ga ik 's zomers wel trainen, maar makkelijk is dat niet. Door de hitte raak je eerder uitgeput en je drinkt eindeloos veel water. Het lukt je ook niet om af te koelen na een training: je blijft maar zweten.
                      Wat ik hiermee wil zeggen is dat je misschien gelijk hebt met je opmerking dat spieren beter herstellen in een warm klimaat (alhoewel ik dat aan mezelf niet merk). Maar je kunt minder goed trainen door de warmte. De periodes die me het best bevallen gedurende het jaar qua trainen zijn als de temperatuur zo tussen de 23 en 30 graden is. Dus in het voorjaar en najaar.
                      Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X