spanband om vliegwiel kapot (hometrainer)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• spanband om vliegwiel kapot (hometrainer)

Hallo

ik heb hier een oude hometrainer staan waarvan de spanband verrot is.
    Een soort van band dat om het vliegwiel strakgetrokken word waardoor er weerstand ontstaat.
    Hoe strakker je draait, hoe meer weerstand, hoe zwaarder je moet trappen..

Ik heb er zelf geen foto van maar heb wel soortgelijk probleem gevonden (zie pic)

Nou is mijn hometrainer nog bejaarder dan die op de foto en zal ik wel niet hetzelfde bandje nieuw kunnen krijgen (maar als iemand wat weet alle tips zijn welkom)

Maar wat ik me eigenlijk afvroeg is of dit systeem nu nog steeds word gebruikte in de toestellen die nu in de winkel liggen?

Want ik zou misschien een nieuwe hometrainer willen kopen maar met zo bandje lijkt me dus helemaal niks.
    Ik doe nu 1,5 tot 2 uur cardio p/d dus dan slijt het bandje er zo doorheen lijkt me (ook al is die nieuw)

Dus zit me af te vragen wat er nu gemaakt word ipv een bandje om vliegwiel strakker te trekken..

koop een goede fiets en ga een stukje fietsen heb je tenminste nog wat frisse lucht.;P

Comment

Originally posted by gaba View Post
      Maar wat ik me eigenlijk afvroeg is of dit systeem nu nog steeds word gebruikte in de toestellen die nu in de winkel liggen?
      Ik heb me er niet echt in verdiept, maar meende gelezen te hebben dat er twee principes gebruikt worden. De ene is zoals jij die beschrijft, met een spanband die je losser of strakker kunt zetten.
      De andere techniek maakt gebruik van een magnetische koppeling in plaats van een spanband. Een sterke magneet plaats je dan dichter bij, of verder af, van het vliegwiel en daardoor wordt de weerstand meer (of minder).
      Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Originally posted by niet_hier View Post
        Ik heb me er niet echt in verdiept, maar meende gelezen te hebben dat er twee principes gebruikt worden. De ene is zoals jij die beschrijft, met een spanband die je losser of strakker kunt zetten.
        De andere techniek maakt gebruik van een magnetische koppeling in plaats van een spanband. Een sterke magneet plaats je dan dichter bij, of verder af, van het vliegwiel en daardoor wordt de weerstand meer (of minder).
        zo magneet klinkt goed, maar hoe zie ik aan het toestel of het magnetisch is of met band?
        met al dat plastic erom heen is dat niet te zien...

Iemand trouwens nog een idee of ik ergens een losse band kan bestellen voor het vliegwiel?

Comment

bump..

Comment

Soms vermelden de fabrikanten op hun website welk principe hun apparatuur gebruikt.

Losse band misschien hier: National Gym Supply, Inc - ?
            Linker kolom: "parts for cardio equipment"
            Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
            X