steroids en fullbody

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• steroids en fullbody

BN,

Ik was met een maatje aan het praten dat fullbody het beste voor naturels is, of split met een frequentie van hoger dan 2x. Toen zei hij: maar met steroïde herstel je toch sneller, hoezo trainen pro's dan split met 1 spiergroep per week?

Heb ff gezocht maar bodybuilding.com is nu niet echt betrouwbaar...

Kan iemand dat in het kort uitleggen?
    "Aan****testosteron****hangen geen risico's want islichaamseigen****stof" -****Dexie****2013 ( het srs jaar)****

Met steroïden blijven spieren langer in opbouwstand, dus maakt het minder uit als je dan split traint. Dat had ik iniedergeval ervan begrepen.
    Lid van de 200 club

Comment

Trainen alle pro,s wel alles 1 keer per week? En ja, gebruikers herstellen sneller en kunnen dus vaker trainen.
      As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
      Geloof niets, Probeer alles!1 Tessalonicenzen 5:21
      Rust zach Tijl, we zullen je missen :'(

Comment

de echte pro's die zwaar aan de steroiden zitten trainen soms meerdere malen op 1 dag.

dus dan kunnen ze best een split trainen maar dan draaien ze bijv 2-3 keer een 4 daags split in 1 week

Comment

Originally posted by 3XL View Post
          Trainen alle pro,s wel alles 1 keer per week? En ja, gebruikers herstellen sneller en kunnen dus vaker trainen.
          Maar als we hier op BN kijken trainen meeste mensen die gebruiken, 1 spiergroep per training per week. Zou dus beter zijn om frequentie te verhogen?
          "Aan****testosteron****hangen geen risico's want islichaamseigen****stof" -****Dexie****2013 ( het srs jaar)****

Comment

Nu dat ik on ben train ik 5 a 6 keer per week.. dus spiergroepen komen vaker aan de beurt.
            Een dag niet getraind...

Comment

Originally posted by Nocerino View Post
              Maar als we hier op BN kijken trainen meeste mensen die gebruiken, 1 spiergroep per training per week. Zou dus beter zijn om frequentie te verhogen?
              IK raad gebruikers meestal aan een hoger volume te hanteren dan naturals. Natural hogere intensiteit, gebruikers hoger volume.

Comment

IK raad gebruikers meestal aan een hoger volume te hanteren dan naturals. Natural hogere intensiteit, gebruikers hoger volume.
                Gebruik je dan een split voor naturals?
                lucky short-armed-spine-bending bastard

~~~You wanna be strong, let a cute girl spot you~~~

Comment

Waarom niet?

Comment

Denk ook een beetje hoe je zit met tijd en hoe vaak je kan gaan... Ik train liever 30 a 40 min hoog tempo 1 spiergroep en kan 4 a 6 keer per week trainen... Als je niet vaker dan 3 a 4 keer kan gaan.. zou je wil split moeten trainen en dan stuk langer....
                    Een dag niet getraind...

Comment

Waarom niet?
                      Ik weet het niet.

Ik vroeg het me gewoon af.
                      Het kon ook zijn dat je UB/LB split gebruikte, dit is een tussenweg en ook niet echt zo veel volume (vind ik dan)

Ik deel volgende mening:
                      "Everything works, nothing works forever".

En verder dat het ligt aan je doelen (PL, OL, strongman, sportspecifiek, BB).
                      En dat het verder nog zeer individueel is.

Bv, gewichtheffers (aangezien er hier geen (of misschien maar 1 ofzo) zitten):
                      Er zijn er die meerdere keren per dag trainen, en er zijn er die 4 dagen trainen.

Het 1 is niet beter dan het andere. Maar het is wel individueel.

Zo zie ik het ook voor al de rest.
                      Zelf hou ik echter meer van de hogere frequentie. (doel is dan ook kracht)

Verder is op dit forum algemeen een hogere frequentie aangenomen en was wel geïnteresseerd in je mening. Ik heb ook al wat posts van jou gelezen op DBB.
                      lucky short-armed-spine-bending bastard

~~~You wanna be strong, let a cute girl spot you~~~

Comment

Ben zelf natural en train al jaaaaaaren op deze split (met kleine variaties tussendoor) http://forum.bodynet.nl/trainingssch...ad-schema.html

Zoals je ziet redelijk hoge intensiteit redelijk laag volume.

Wat meerdere keren trainen per dag aangaat, ik heb oost europeanen gezien die 8-10 keer per dag trainde. alleen duurde die trainingen maar 5-10 minuten (1-2 werksets) waardoor het totale dag/week volume niet echt veel hoger uitkwam dan normaal. Enige wat op die manier wel gebeurd is dat het neuromusculaire deel van het trainingseffect vaker getraind word (in de zin van meerdre keren per dag kort ipv 1 keer per dag lang(er) )

Wat dat laatste betreft, ik zie idd op de fora weer een verschuiving naar volume maar dat is imo voor een groot deel veroorzaakt doordat de laatste jaren op kracht gerichte theorien/schema's/methoden voor iedereen makkelijk bereikbaar zijn waarin voor krachtsporters idd hogere volumes/frequenties aanbevolen worden.

Staat tegenover dat 5*5, 3-2-1, enz ondanks de hogere frequentie juist een laag volume hebben. Zelf het GHV (10*10) is ondanks de benaming HIGH volume, in basis een laag volumeschema.

Comment

Het lijkt mij dat met AS gebruik je de spieren makkelijker vaker dan 1x/week kan trainen, gezien het snellere herstel. Als naturel herstel je minder snel en dan vind ik een split weer meer logisch. Gek genoeg lijkt het vaak andersom te zijn, wat tegen mijn logica ingaat.

Ik train of een 2daagse of een 3daagse split en zorg dat het totaal aantal sets per week ongeveer gelijk is.
                          Train hard or go hormone

Comment

heb hier eens mooi de uitleg daarvoor gelezen dmv een artikel dat inferno postte

het kwam er op neer dat je als een spier traint deze beschadigd is, en zal herstellen en in dit herstelproces sterker worden als voorheen. maar als deze niet snel genoeg een prikkel krijgt. de spier terug zakt naar het originele niveau.

bij as gebruikers is deze terugval bijna onbestaande

vandaar da gebruikers zo n hoogvolume hanteren met minder frequentie in hun schema.

hoop dat dit een beetje duidelijk is
                            powerliftcompetitie PR's SQ: 145 --- BP : 112,5 --- DL: 190

Comment

Ben het eens met Toph, waarom zou je 1x p/w trainen als je herstelvermogen veel hoger ligt. Dat zou een deel van het doel van steroiden volledig weglaten. Het sneller herstellen en opbouwen van spieren.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X