Home gym en bovenverdieping

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Home gym en bovenverdieping

Zijn er hier mensen die hier ervaring mee hebben?
    'k Had graag een homegym geplaats op onze 2de verdieping. een huis van de jaren 60 met betonnen vloer.
    Maar ik heb geen zin om barsten te veroorzaken.

Denken jullie dat dat gaat? Een andere mogelijkheid is in de lente een groot tuinhuis achterin de tuin te plaatsen.
    Maar in het huis had gewoon makkelijker geweest.

enkele voorbeelden dat er in komen zijn een db rek van 100kg plus een ton aan dumbells over een lengte van drie meter.

500kg aan schijven. cable cross, powerrack,bankje,....
    http://www.facebook.com/extremefitness2013
    for fitness and bodybuilding motivation

alles omgooien keuken boven maken woonkamer en beneden knalle! hahaha

Comment

ik heb me homegym 4 hoog in een flat gebouwd ergens in de jaren 60. moet goed naar de bouwtekening kijken. Waar is de draagmuur en bereken wat ongeveer hoeveel kg per vierkante meter de vloer kan dragen. Op zich als je geen gekke dingen doet zou het dan moeten kunnen.

Klerenkasten en kasten in de woonkamer inclusief zooi wegen ook al gauw 100kg of meer. En als dat al geen probleem is dan maakt een squatrek ook weinig uit. Ik heb dan op die 2vierkante meter squatrek+300kg+mijzelf. Dan zit je wel rond de 450-500kg en nooit problemen gehad.

Comment

Ruim 200 kg aan schijven, groot bedbank, een droger en mijzelf (98 kg). Ik heb geen betonnen vloer, maar een houten vloer. Tot op heden (nog) geen problemen... Appartement uit jaren 50.
        " Sky high stacks " - Jesse Pinkman

Comment

Moet volgens mij wel gewoon kunnen, ik heb het zelf ook op de 2de
          verdieping. Als je iig geen gekke dingen gaat doen, zoals fal zecht.
          keep the focus going!

Comment

Anders leg je een houten plaat neer dan verdeel je het gewicht, dan matten iig waar de gewichten komen bij bv deadlift.
            Zo heb ik het gedaan, op zolder van een houten casco huis, heb ongevver zelfde spullen.

Comment

Originally posted by quibus View Post
              Anders leg je een houten plaat neer dan verdeel je het gewicht, dan matten iig waar de gewichten komen bij bv deadlift.
              Zo heb ik het gedaan, op zolder van een houten casco huis, heb ongevver zelfde spullen.
              Ik ben ook van plan om matten neer te leggen, wel iets wat laat want heb nu al deuken in me laminaat maarja.
              keep the focus going!

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
                ik heb me homegym 4 hoog in een flat gebouwd ergens in de jaren 60. moet goed naar de bouwtekening kijken. Waar is de draagmuur en bereken wat ongeveer hoeveel kg per vierkante meter de vloer kan dragen. Op zich als je geen gekke dingen doet zou het dan moeten kunnen.

Klerenkasten en kasten in de woonkamer inclusief zooi wegen ook al gauw 100kg of meer. En als dat al geen probleem is dan maakt een squatrek ook weinig uit. Ik heb dan op die 2vierkante meter squatrek+300kg+mijzelf. Dan zit je wel rond de 450-500kg en nooit problemen gehad.
                en als jij een db rek van 3meter had dat 1000kg weegt. 't Is dit dat me eigenlijk waar ik de grote zorgen over maak.

Comment

Originally posted by ProjectX View Post
                  en als jij een db rek van 3meter had dat 1000kg weegt. 't Is dit dat me eigenlijk waar ik de grote zorgen over maak.
                  Waarom heb jij zoveel kg aan dumbell en gewichten voor nodig :0 ?

Als je dat neerzet zou ik eerst ik kijken waar de draagbalken zitten, net wat hier al word gezegd. maar Imo heb je echt niet zoveel gewicht nodig
                  If the pain gets too much, Just think. The universe is so large and your pain is almost non-exsistant in comparison. Therefore your pain does not exist

Mijn log http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/58191-ghosts-log.html

Comment

't zijn dumbells van 4 tot 40kg in 2kg stappen, niks speciaal, gewoon handig. En dan men rek alleen weegt ook een 100kg. Vandaar dus.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                    X