eet goed sport hard maar groeit heel weinig?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• eet goed sport hard maar groeit heel weinig?

Hoi jongens. Ik sport al vanaf 2007 , op het begin deed ik maar iets en lette niet op mijn voeding. Nu doe ik dat wel sinds +- 2 jaar..
    Ik begon eigenlijk op 55 kilo.. Nu zit ik voortaan op 75 kilo.
    Ik ben dus veel aangekomen, maar train ook al geruime tijd.
    Ben sinds kort weer aan een schema begonnen. "veelgevraagt 4 dagen schema". Sticky op dit forum. Ik eet verder ook wel goed. Eet 6 maaltijden en die zien er ongeveer zo uit

Altijd: (ongeveer dit verscheelt wel iets per dag)

8:00 eiwitschake met Oats , dus een ontbijtshake

10:00 2 boterhammen met kipfilet, 2 boterhammen met pindakaas

13:00 Banaan + eiwitshake

14:30 Bordje rijst met kip

17:30 Avondeten (altijd wat de pot schaft)

Op trainingsdagen :

pre workout + een shake met wat eiwitten aminos en koolydrathen

trainen + water

Na trainen pak ik 5 gram glutamine , 5 gram creatine , 40 gram whey en 40 gram dextrose

Voor het slapen altijd een bakje magere kwark

Train dus 4 dagen met dit schema : http://forum.bodynet.nl/trainingssch...en-schema.html

Hoe kan het zo zijn dat ik nog niet groei? ik ken mensen die eten veel minder en trainen veel minder en die groeien niet normaal hard? Ik doe er best veel moeite voor vind ik zelf en ik groei echt heel ondermaats.. , Ik sta ook helemaal niet erg droog of dergelijke, gewoon normaal een beetje stevig momenteel, niet zo gespierd als ik zou willen.. Ik moet wel bij vertellen ik gebruik maagbeschermers omdat ik last het van een spastische darm, en ik anders heel erg last van maagzuur etc heb..

m.v.g hoop dat jullie me tips kunnen geven

heb je al eens berekend hoeveel Kcal je per dag eet en wat je behoefte is?
    Ernstig noh!

Comment

ik heb gerekend en heb ong 2500 kcal nodig

Comment

wat ik eet eigenlijk niet dat vind ik zo verschrikkelijk moeilijk

Comment

kan aan een aantal zaken liggen

groei je helemaal niet meer of gewoon minder dan de afgelopen tijd? naar verloop van tijd gaat het groeien ook steeds langzamer dan de eerste maanden

eet je mat dit schema meer of minder dan voorheen? als het minder is kan het daaraan liggen

als je het even in een schema zet kan de rest je beter van advies voorzien.

(Op basis van de 4 boterhammen denk ik nu dat je best weinig oats, en rijst eet. ik weet ook niet wat de pot zoal schaft maar die 2 boterhammen met pindakaas lijken me niet voldoende vetten. Dus zet het in een schema aub dan kan de rest makkelijker advies geven)

Comment

08:00 2 scheppen Oats van BF met daarbij 40 gram Whey van Sportfoods

11:00 4 Sneetjes bruin brood , 2 met 3 plakken kipfilet en 2 met pindakaas

13:00 Banaantje met een weightgainer (van BF eigen merk)

15:00 Bordje rijst met kip

17:30 Wat de pot schaft (wij eten gezond thuis en ik eet meestal een bord vol)

Voor slapen 500gram Magere kwark met smaakje (aardbei, banaan, vanille)

Op trainingsdagen

Voor trainen = Eiwitshake met weinig eiwitten maar veel aminos + pre workout

Na trainen = 10 Gram Glutamine + 10 Gram Creatine + Whey 40 gram + Dextrose 40 gram.

Is dit duidelijk genoeg of zal ik er een excel o.i.d van maken, ben redelijk slecht in dit soort dingen.

m.v.g

Comment

10kg per jaar aankomen is toch niet weinig? Zeker als het relatief weinig vet is?

Dat je trouwens zo makkelijk kan eten als je een spastische darm hebt? In hoeverre zou het kunnen zijn dat je darmen niet goed werken met je huidige voeding, en dat je daardoor een kleiner percentage opneemt? Want brood en zuivel zijn dan vaak toch niet de meest makkelijke producten?

Kwark met een smaakje bevat niet zoveel eiwit
              Last edited by Patriciaaa; 05-02-2013, 19:56.
              Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

is ook wel maar de laatste tijd stagneer is zo erg sommige mensen groeien in 3 maanden harder als mij, die zijn dan wel op een veel hoger gewicht begonnen.. maar dan nog, zo demotiverend.. Ik doe voor mijn doen echt veel moeite ik zou het fijn vinden als er wat meer resultaat was. Ik ben niet meer mager maar nu wil ik gewoon echt flinke spierkes eigenlijk..

Comment

Je maakt jezelf gek als je op andere mensen let, en het kan enorm misleidend zijn. Die mensen zie je ook niet dagelijks, jij ziet jezelf wel dagelijks in de spiegel. Hoe minder vaak je iemand ziet, hoe sneller veranderingen opvallen.

Comment

Ben ik met je eens. maar ik heb het idee iets fout te doen, als jij mij iets zou aanraden aan de hand van wat ik eet, wat zou je dan als tip geven

Comment

Te lang het schema dat je nu gebruikt? Je eet te weinig? Je slaapt te weining etcetc. Dat een schema zegt dat je 2600 moet eten om aan te komen hoeft niet te zeggen dat je dat ook echt nodig hebt.

Comment

Originally posted by mercedesamgtuning View Post
                        Ben ik met je eens. maar ik heb het idee iets fout te doen, als jij mij iets zou aanraden aan de hand van wat ik eet, wat zou je dan als tip geven
                        Er staan al verschillende tips in je topics. En daarbij: weet je uberhaupt wat je de afgelopen 3 maand bent aangekomen? En wat je vetpercentage is (en dan via een huidplooi) en wat het 3 maand terug was?

Daarbij is een vroedingsbehoeftecalculator van het internet ook niet echt iets om blind op te staren. Zeker niet als jij je vet via een meetlint hebt gemeten

Comment

08:00 2 scheppen Oats van BF met daarbij 40 gram Whey van Sportfoods

11:00 4 Sneetjes bruin brood , 2 met 3 plakken kipfilet en 2 met pindakaas

13:00 Banaantje met een weightgainer (van BF eigen merk)

15:00 Bordje rijst met kip

17:30 Wat de pot schaft (wij eten gezond thuis en ik eet meestal een bord vol)

Voor slapen 500gram Magere kwark met smaakje (aardbei, banaan, vanille)

Op trainingsdagen

Voor trainen = Eiwitshake met weinig eiwitten maar veel aminos + pre workout

Na trainen = 10 Gram Glutamine + 10 Gram Creatine + Whey 40 gram + Dextrose 40 gram.

Is dit duidelijk genoeg of zal ik er een excel o.i.d van maken, ben redelijk slecht in dit soort dingen.

m.v.g
                          stuur anders even een foto van je bord dan reken ik de hoeveelheid even voor je uit . hoeveel schepjes eiwit, wacht maar even af dan zet ik het wel even in een excell blad

is ook wel maar de laatste tijd stagneer is zo erg sommige mensen groeien in 3 maanden harder als mij, die zijn dan wel op een veel hoger gewicht begonnen.. maar dan nog, zo demotiverend.. Ik doe voor mijn doen echt veel moeite ik zou het fijn vinden als er wat meer resultaat was. Ik ben niet meer mager maar nu wil ik gewoon echt flinke spierkes eigenlijk..
                          als je net zoveel moeite stopt in het uitrekenen van je eten is het probleem veel inzichtelijker voor je

Comment

Originally posted by marclux View Post
                            stuur anders even een foto van je bord dan reken ik de hoeveelheid even voor je uit . hoeveel schepjes eiwit, wacht maar even af dan zet ik het wel even in een excell blad

als je net zoveel moeite stopt in het uitrekenen van je eten is het probleem veel inzichtelijker voor je

Oke jullie hebben gelijk ik ga zelf rekenen ik heb wel eens gehoort van een excel die je zo kan invullen, thanks mensen! Ik zal is beginnen met wat meer Kolydraten en wat meer goede vetten, ik heb ook wel een beetje moeite met eten ook omdat ik altijd zoveel last hem van me buik en darmen...

Comment

Originally posted by Patriciaaa View Post
                              Er staan al verschillende tips in je topics. En daarbij: weet je uberhaupt wat je de afgelopen 3 maand bent aangekomen? En wat je vetpercentage is (en dan via een huidplooi) en wat het 3 maand terug was?

Daarbij is een vroedingsbehoeftecalculator van het internet ook niet echt iets om blind op te staren. Zeker niet als jij je vet via een meetlint hebt gemeten
                              Ik ben wel iets droger komen te staan. Ik stond een maand geleden op 15%, wat ik nu sta zou ik niet weten, mijn gewicht stagneert eigenlijk al een tijdje op 75kg.. Ik doe nu eigenlijk meer een krachtschema.. Hierna ben ik van plan om een massaschema te gaan doen, Na dat schema wil ik de INSANITY work out doen.. heb ik gekregen van iemand, hij is vaker te zien via tell sell.. Wanneer ik aan mijn massaschema begin wil ik ook wat meer complexe kolydraten gaan eten. Het zal hem wel daarin zitten.. en wat gezonde vetjes

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X