hey mensen van BN!
Dit is mijn eerst post dus ik zal me even voorstellen. Ik ben jeroen ben 21 jaar en studeer voor interieuradviseur (binnenhuisarchitect) waar ik als student veel tijd aan kwijt ben waar ik ook veel tijd aan besteed is fitness. Ik ga nu al 2 jaar 3-5 keer per week naar de sportschool. mja dat zegt natuurlijk niks als je maar gewoon dom weg traint, daarom ik heb me hier ingeschreven, en heb al veel gelezen.
Wel nu, ik heb een probleem. in de 2 jaar die ik nu sport heb ik bijna geen progressie behaald op spiermassa, en ben er nu achter dat dat komt omdat ik me voeding totaal niet op orde had.
ik heb wel is wat geprobeerd maar achteraf slaat dat nergens op #stupid me.
ik wil nu beginnen met mijn voeding op orde te brengen.
ik heb met verschillende testen geprobeerd uit te zoeken wat mijn onderhoud is aan voeding. hier zit ook het probleem. de uitkomsten van de formules verschillen allemaal zo erg dat ik niet weet welke ik nou moet gebruiken. ook mensen spreken elkaar tegen over welke formule goed en betrouwbaar is.
hier de uitkomsten van de testen
volgens:
Harris-Benedic: 2787kcal onderhoud
Katch- McArdle: 2570 onderhoud
mijn sportschool: 2200 onderhoud
Kyle Leon (amerikaans voedingschema) 3000kcal onderhoud
gegevens over mezelf:
leeftijd in jaren: 21
gewicht ik kg: 70 kg (in de ochtend na een bezoek aan de wc)
lengte in cm: 180
vetpercentage: 16%
activiteit factor: 3 veel zitten (school) kleine stukje,s fietsen en zware training
vetmassa: 11,36
vet vrije massa: 59,64
lichaams type: tussen de ecto en mesomorph.
ik merk aan mezelf dat ik de motivatie begin te verliezen, omdat ik voor mijn gevoel 2 jaar aan het kloten ben geweest. ik weet zeker dat die motivatie volledig terug komt als ik weet waar ik aan toe ben en wat ik moet doen
als jullie nog wat meer gegeven willen of wat dan ook roept u maar
ik hoop dat jullie mij advies kunnen geven of willen vertellen welk/wie zijn formule jullie gebruiken en/of misschien nog wat andere tips
in ieder geval alvast bedankt voor het lezen!
Dit is mijn eerst post dus ik zal me even voorstellen. Ik ben jeroen ben 21 jaar en studeer voor interieuradviseur (binnenhuisarchitect) waar ik als student veel tijd aan kwijt ben waar ik ook veel tijd aan besteed is fitness. Ik ga nu al 2 jaar 3-5 keer per week naar de sportschool. mja dat zegt natuurlijk niks als je maar gewoon dom weg traint, daarom ik heb me hier ingeschreven, en heb al veel gelezen.
Wel nu, ik heb een probleem. in de 2 jaar die ik nu sport heb ik bijna geen progressie behaald op spiermassa, en ben er nu achter dat dat komt omdat ik me voeding totaal niet op orde had.
ik heb wel is wat geprobeerd maar achteraf slaat dat nergens op #stupid me.
ik wil nu beginnen met mijn voeding op orde te brengen.
ik heb met verschillende testen geprobeerd uit te zoeken wat mijn onderhoud is aan voeding. hier zit ook het probleem. de uitkomsten van de formules verschillen allemaal zo erg dat ik niet weet welke ik nou moet gebruiken. ook mensen spreken elkaar tegen over welke formule goed en betrouwbaar is.
hier de uitkomsten van de testen
volgens:
Harris-Benedic: 2787kcal onderhoud
Katch- McArdle: 2570 onderhoud
mijn sportschool: 2200 onderhoud
Kyle Leon (amerikaans voedingschema) 3000kcal onderhoud
gegevens over mezelf:
leeftijd in jaren: 21
gewicht ik kg: 70 kg (in de ochtend na een bezoek aan de wc)
lengte in cm: 180
vetpercentage: 16%
activiteit factor: 3 veel zitten (school) kleine stukje,s fietsen en zware training
vetmassa: 11,36
vet vrije massa: 59,64
lichaams type: tussen de ecto en mesomorph.
ik merk aan mezelf dat ik de motivatie begin te verliezen, omdat ik voor mijn gevoel 2 jaar aan het kloten ben geweest. ik weet zeker dat die motivatie volledig terug komt als ik weet waar ik aan toe ben en wat ik moet doen
als jullie nog wat meer gegeven willen of wat dan ook roept u maar
ik hoop dat jullie mij advies kunnen geven of willen vertellen welk/wie zijn formule jullie gebruiken en/of misschien nog wat andere tips
in ieder geval alvast bedankt voor het lezen!
Comment