question, bankdrukken

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• question, bankdrukken

Beste BN,

Sinds een langere tijd blijf ik haken op gewicht qua bankdrukken.

Terwijl ik met losse dumbles & verschillende dumble oefeningen wel zwaarder kan duwen/drukken en steeds verder kom.

Echter kan ik hier geen antwoord voor verzinnen en begrijpen ik niet waarom dit is.

Wie weet heeft iemand een idee of oplossing om wat te gaan proberen.

Thanks,
    ‘’ its not about how hard you get hit “
    Its about how HARD you can get HIT , and keep MOVING FORWARD

Waar begin jij mee wanneer je borst traint?
    I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
    - Dave Tate

Comment

De hoeveelheid reps variëren. Druk je bijv. normaal 8x80 probeer dan nu 4-6x 82,5kg etc. etc. Totdat je niet meer verder kan verhogen. Stel je stagneert dan weer bij 6x87,5kg dan ga je weer 10x80 of 8x82,5kg proberen etc.

Ervan uitgaand dat de bench press je eerste oefening is voor je borst.

Succes.
      "Straight outta gym"

Comment

Thnx voor snelle reply,

Weet officiële term niet maar kabels .

cable chest ( gok ik dat het heet )

Comment

Originally posted by HardBreaker View Post
          Thnx voor snelle reply,

Weet officiële term niet maar kabels .

cable chest (gok ik dat het heet )
          Daar ga je al de mist in. Als je meerdere oefeningen doet en je begint ook nog eens met een of andere isolatie oefening dan wordt het wat moeilijk om progressie te maken met bankdrukken als je daarin bent vastgelopen.

Een simpel recept: 2x per week bankdrukken, bijvoorbeeld maandag en vrijdag, en 5x5. Dus 5 sets van 5 reps. En haal die andere oefeningen maar even uit je programma.

Begin met een laag gewicht, ongeveer 65% van wat jou huidige max is en gooi er elke week 2.5 kg bovenop.

En werk aan je techniek:

http://forum.bodynet.nl/oefeningen/5...-the-pecs.html

http://forum.bodynet.nl/oefeningen/4...-techniek.html
          Last edited by inferno_0666; 19-02-2013, 16:07.
          I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
          - Dave Tate

Comment

Mijns inziens is vooral in het begin alleen de bench genoeg, zolang je hem maar op de goede manier doet

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
              Daar ga je al de mist in. Als je meerdere oefeningen doet en je begint ook nog eens met een of andere isolatie oefening dan wordt het wat moeilijk om progressie te maken met bankdrukken als je daarin bent vastgelopen.

Een simpel recept: 2x per week bankdrukken, bijvoorbeeld maandag en vrijdag, en 5x5. Dus 5 sets van 5 reps. En haal die andere oefeningen maar even uit je programma.

Begin met een laag gewicht, ongeveer 65% van wat jou huidige max is en gooi er elke week 2.5 kg bovenop.

En werk aan je techniek:

http://forum.bodynet.nl/oefeningen/5...-the-pecs.html

http://forum.bodynet.nl/oefeningen/4...-techniek.html
              Beste inferno,

Prima dit neem ik aan van je en zal ik volgende week direct in een nieuw schema toevoegen. " de 2 links heb ik ook direct bekeken en ga ik me in verdiepen"

Echter wil je hiermee zeggen dat ik na die 5x5 reps helemaal geen borst oefeningen die dag mag doen ?

" @ knijpvuist "

Ik train al circa 3 jaar ( 1 jaar nu intensief ongeveer ) en heb alleen sinds de laatste maanden dit probleem qua bankdrukken specifiek.

Verder groei ik qua fysiek & kracht op elke manier en oefening alleen helaas niet met bankdrukken...

Thnx overigens All!!!!

Comment

Originally posted by HardBreaker View Post
                Beste inferno,

Prima dit neem ik aan van je en zal ik volgende week direct in een nieuw schema toevoegen. " de 2 links heb ik ook direct bekeken en ga ik me in verdiepen"

Echter wil je hiermee zeggen dat ik na die 5x5 reps helemaal geen borst oefeningen die dag mag doen ?
                Voorlopig niet.

Opwarmen:
                1x met de lege stang 10 reps
                2 sets van 5 reps met oplopend gewicht

En daarna 5 set van 5 reps met hetzelfde gewicht.
                - Dave Tate

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
                  Voorlopig niet.

Opwarmen:
                  1x met de lege stang 10 reps
                  2 sets van 5 reps met oplopend gewicht

En daarna 5 set van 5 reps met hetzelfde gewicht.
                  Prima,

Ik ga aan de slag ermee!

Comment

Soms sta je even stil met kracht dat hebben we allemaal

Is het al een heletijd zo dan kan je wat anders trainen.

Probeer je schouders sterker te maken
                    En train ook je boven borst.

Wat kan helpen voor kracht is een schema 6-2-6-2-6-2
                    6 herhalingen op ongeveer 70% kracht
                    En 2 herhalingen op 100 %
                    Chaka Chaka Boy

Comment

Originally posted by tommyzz View Post
                      Soms sta je even stil met kracht dat hebben we allemaal

Is het al een heletijd zo dan kan je wat anders trainen.

Probeer je schouders sterker te maken
                      En train ook je boven borst.

Wat kan helpen voor kracht is een schema 6-2-6-2-6-2
                      6 herhalingen op ongeveer 70% kracht
                      En 2 herhalingen op 100 %
                      Dat is allemaal leuk en aardig en heeft zeker nut, maar het heeft meer toegevoegde waarde als je basistechniek in orde is. Als de uitvoering niet goed is, en dat is heel vaak het geval, dan kun jij je schouders, triceps en andere lichaamsdelen trainen wat je wilt. Maar als het fundament wankel is dan haal je niet het maximale eruit.

Het is wel opvallend hoe er wordt gereageerd wanneer iemand meldt dat hij/zij geen progressie maakt in een bepaalde oefening. In veruit de meeste gevallen wordt er niet naar de basis gekeken maar wordt gelijk voorgesteld om bepaalde oefeningen te doen ter ondersteuning van de betreffende oefening.

En dat schema wat je voorstelt is meer voor diegenen die meer gevorderd zijn. De TS is kan beter aan de basis werken en een simpel schema hanteren voordat hij zich waagt aan meer geavanceerde methodes.
                      - Dave Tate

Comment

En dat schema wat je voorstelt is meer voor diegenen die meer gevorderd zijn. De TS is kan beter aan de basis werken en een simpel schema hanteren voordat hij zich waagt aan meer geavanceerde methodes.[/QUOTE]

Hoezo?

Comment

Originally posted by corketa View Post
                          En dat schema wat je voorstelt is meer voor diegenen die meer gevorderd zijn. De TS is kan beter aan de basis werken en een simpel schema hanteren voordat hij zich waagt aan meer geavanceerde methodes.
                          Hoezo?[/QUOTE]

Je gaat bijvoorbeeld ook geen dubbele salto met hele schroef proberen als je nog geen enkele salto kan
                          Ernstig noh!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                          X