"knak" in schouder

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• "knak" in schouder

Bij oefeningen als dumbbell rear delt raise of flyes oefeningen heb ik een soort van knakkend gevoel in mijn linker schouder (achterkant), verder geen pijn of problemen maar het is erg vervelend, hebben meer mensen dit of iemand die weet wat het is?

Het is meestal als ik de gewichten weer laat zakken (dus met armen weid uit elkaar).

Erg lastig uit te leggen maar ik hoop dat ik het zo goed genoeg heb uitgelegd?

Je onderarmen dusdanig draaien dat de oefening fijn aanvoelt maar je nog wel de doel-spiergroep vol aanspreekt. Is even klieren (pak 3kg dumbbells en ga proberen zou ik zeggen) maar scheelt een hoop. Ook het het schelen als je je armen verder naar beneden doet (iets beneden horizontaal, weet niet hoe hoog je ze nu houdt) Kan geen kwaad overigens hoor het knakken, maar kan erg vervelend zijn en het weerhoud mij ervan 'vol' te gaan (misschien onbewust toch bang voor een blessure )

Edit: scooby doet 'm goed, kijk daar eens naar http://www.youtube.com/watch?v=EFSpTUQunLE

Comment

Ik heb precies hetzelfde, ik ben er mee naar de huisarts gegaan. Die zei dat het door pezen in mijn schouder kwam, maar het kon geen kwaad. Het blijft wel irritant.....

Comment

Ik heb al een jaar of 4 hetzelfde, ik kan het wanneer ik maar wil knakken en het stopt niet. Ik heb het ook bij benchpress.

Het komt inderdaad doordat pezen over elkaar schuiven en dat geeft een knak, zolang het geen pijn doet is er niks aan de hand... denk ik

Comment

Ok dus meer hebben er last van..
          Ja het is niet alleen vervelend ik krijg er ook "kriebels" van haha, vind het een soort van eng gevoel en ga dan inderdaad niet vol omdat ik ook bang ben voor blessure ofzo onbewust toch natuurlijk reactie denk ik.

@ aktito zal er binnenkort even op letten bedankt!

Comment

volgens mij kan het geen kwaad ik heb het al 10 jaar doet ook geen pijn, volgens de fysio zijn het inderdaad 2 pezen die over elkaar heen schuiven.

Comment

Bij schouderoefeningen voel en hoor ik mijn schouders ook knakken. Doet geen pijn maar is wel irritant! Ik heb het altijd al gehad en voor zover ik weet kan het totaal geen kwaad(tenzij het pijn gaat doen).

Comment

wat een irritant filmpje zeg op het einde
                Ernstig noh!

Comment

Ok, veel mensen hebben het dus..
                  Raar dat het alleen de linker schouder is bij mij overigens.

Maar proberen te negeren dan ik kan er niet goed tegen haha, nu ik weet dat het niet erg is zal ik me er vast een stuk minder aan ergeren

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                  X