Grote en kleine spiergroepen

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Grote en kleine spiergroepen

Iedereen kent ze wel de grote en kleine spiergroepen, maar vanwaar komt dit nu eigenlijk, hoe weet je dat iets een grote of kleine spiergroep is. Iedereen zegt dat de borst een kleine spiergroep is maar waarom dan, anatomisch gezien is ze nochthans multi articulair

Grtz

stil growing

ik dacht dat borst een grote was? net als je benen en je rug toch? hoe zit dat met je kuiten, je zou toch denken dat dat bij je benen gewoon hoord, maar ik hoor van iedereen dat het apart moet ofzo
    "Was iedereen maar zoals ik zou moeten zijn." ! "Als je begrepen wilt worden, zeg dan precies wat je bedoelt." ! "Luister, leer en reageer. Niemand weet alles. We weten allemaal iets." ! "Wees niet bang dat de wereld vandaag vergaat. Het is in Australië al morgen." ! " Wie wil, zoekt een mogelijkheid. Wie niet wil, zoekt een reden."

Comment

volgens mij is een kleine spiegroep een groep die je maar uit 1 of 2 trainbare spieren bestaan die ook maar bij een gering aantal bewegingen getraind zal worden.
      Who's the Chef

Comment

Snipke: wat is multi articulair?

Rug en benen zijn grote spiergroepen. De rest valt onder de kleine spiergroepen volgens mij.
        Shitty food will make you look like shit.

http://www.pro-active-medicine.nl

Comment

ik geloof dat articulair betekent dat de spier over een gewricht loopt , dus multi articulair zal wel betekenen de borst spier over meerdere gewrichten loopt

Comment

Als je de verschillende spiergroepen bekijkt en onderling vergelijkt is het toch duidelijk wat grote en wat kleine zijn?
            De één is wat complexer dan de ander maar verder...

Greets...
            Growing is like sex you can never get enough...

Pain is temporary...pride is forever...

Comment

multi articulaire wil zeggen dat ze over meerdere gewrichten loopt. Zo duidelijk lijkt me dat toch niet Mr C, graag wat meer uitleg hierover, dat de rug groter is dan de borst dat zie ik wel en is ook duidelijk maar je kan de rug ook onderverdelen en dat kan je met een borst ook, zaagspieren kunnen ook bij de borst horen. IK wou maar gewoon eens weten vanwaar dat komt

Grtz
              stil growing

Comment

Zou er graag meer over zeggen Snipke maar zo simpel is het voor mij toch echt..

Greets...
                Growing is like sex you can never get enough...

Pain is temporary...pride is forever...

Comment

ik vond dit linkje http://www.bodybuilding.nl/workouts/...epen_eerst.htm

misschien gaat het vooral om de ondersteuning van andere spiergroepen.

Comment

Volgens mij zijn grote en kleine spiergroepen gewoon termen voor in de volksmond, en heeft het niks met mono-of-bi-articulair te maken.

het heeft volgens mij gewoon te maken met de grootte van de spier; je borst of rug is een grote spiergroep, het kost ook wat meer tijd cq moeite om deze te pakken, in vergelijking met bijvoorbeeld biceps.

Kuiten beschouwen veel mensen dan ook als kleine spiergroep, terwijl hij toch wel bi-articulair is.

Ciao, Lorenzo

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                    X