Papa

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Papa

Hallo allemaal,

Omdat mijn vader wil afvallen op een correcte manier die ik hem aangepraat heb, heb ik een voedingsschema gemaakt. Deze upload ik straks nog.

Maar ik had een vraagje. Mijn vader drinkt al vele jaren lang elke avond een drankje, een rood wijntje of een jonkie. Kan dit echt zo verschrikkelijk kwaad? Ik weet natuurlijk dat het niet meewerkt voor spieropbouw, maar het is wel goed voor je weerstand en doorbloeding. Hij begint nu ook voor het eerst in zijn leven met trainen, op 52 jarige leeftijd. Ik heb hem op een voedingsschema gezet op onderhoudsniveau, bestaat uit bruin brood (4 plakjes), paar plakjes kipfilet, 3 eieren, 100 gram rijst en 200 gram koolvis, half bakje kwark.

Graag reactie, vooral mbt de wijn/jonkie.

Bedankt
    Don't ever let somebody tell you, you can't do something.
    People can't do something themselves, they wanna tell you, you can't do it.
    BP: 1x120 kg SQ:1x190 kg DL: 1x200 kg

Toevallig, wij hebben ongeveer dezelfde bouw en ook mijn vader begint nu met trainen waar ik hem mee begeleid. Ik heb ook gehoord dat matig alcohol gebruik gezond is maar ik weet niet of dagelijks gebruik goed is. Alcohol heeft namelijk ook invloed op hoe diep je slaapt (en dus rust)

ps: ik dacht eerst dat je met jonkie een joint bedoelde
    BP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg

Comment

Is moeilijk rick, glas wijn wordt van gezegd dat het gezond is of dat klopt weet ik niet.
      Maar belangrijker is waarom rook en zuip jij niet? Omdat voor jou hrt fijn is om te sporten wij zijn allen bewust met ons lichaam.
      Maar dat doen we of laat ik zeggen ik, omdat ik het leuk vind.
      Misschien kan hij om de dag wat nemen maar aan de andere kant als hij na al die jaren een schema van jou volgt om af te vallen ziet hij zrlf in dat die drank overbodig is.
      Maar als zijn genot in hrt leven dat drankje savonds is, laat het lekker zo.
      Ik zou er iig niet op aandringen.

Comment

Ik zou zeggen dat hij daar mee moet stoppen. Als hij zijn overgewicht serieus neemt en wilt afvallen dan doe je daar alles aan. Hij hoeft natuurlijk niet als een monnik te gaan leven, maar je hoeft ook niet elke avond alcohol te drinken?? Misschien dat die zichzelf na een week goed aan zijn voedingsschema te hebben gehouden dat die elke vrijdag lekker 2 wijntjes neemt. En daarna weer gezond tot de volgende vrijdag. Ik zeg maar wat.
        "GTL. Gym, tan, laundry. That's what it's all about."

Comment

one step at the time joh.... Vaak is het voedingsschema al teveel

Comment

Geleidelijk laten afkicken. One step at a time, helemaal mee eens. Anders wordt het een zware opgave.

Ik ben zelf van mening, iemand die dagelijks "één" (wees eerlijk, één?) wijntje drinkt en daar niet graag buiten gaat, is verslaafd. Iemand die dagelijks één sigaretje rookt krijgt namelijk dezelfde titel, ik zie hier geen uitzondering. Daar zijn de meningen over verdeeld.
            2014-01 tm 2014-11 niets gedaan. Nieuw doel: STRONGLIFTS afwerken vanaf 10/12/2014.
            14/12/2013 | 5RM: SQ110, BP77,5, BOR87,5, DL130, MP52,5
            25/03/2015 | 5RM: SQ125, BP82,5, BOR77,5, DL140, MP57,5

Comment

Verslaafd ben je als het je kwaad doet. In het geval van 1 consumptie per dag is dat niet bewezen.

Overigens zijn die onderzoeken waaruit blijkt dat 1 glas per dag gezond is ook geheelonthouders meegenomen. En dit zijn meestal niet fitnessfreaks, maar ex-alcoholisten die al blijvende schade aan de gezondheid hebben. Daarom kan het misschien lijken dat matig drankgebruik goed is voor de gezondheid.
              Lid van de 200 club

Comment

Originally posted by Guusd View Post
                Toevallig, wij hebben ongeveer dezelfde bouw en ook mijn vader begint nu met trainen waar ik hem mee begeleid. Ik heb ook gehoord dat matig alcohol gebruik gezond is maar ik weet niet of dagelijks gebruik goed is. Alcohol heeft namelijk ook invloed op hoe diep je slaapt (en dus rust)

ps: ik dacht eerst dat je met jonkie een joint bedoelde
                Goed bezig dan haha. Haha nee jointjes doen we in de familie niet aan!

Is moeilijk rick, glas wijn wordt van gezegd dat het gezond is of dat klopt weet ik niet.
                Maar belangrijker is waarom rook en zuip jij niet? Omdat voor jou hrt fijn is om te sporten wij zijn allen bewust met ons lichaam.
                Maar dat doen we of laat ik zeggen ik, omdat ik het leuk vind.
                Misschien kan hij om de dag wat nemen maar aan de andere kant als hij na al die jaren een schema van jou volgt om af te vallen ziet hij zrlf in dat die drank overbodig is.
                Maar als zijn genot in hrt leven dat drankje savonds is, laat het lekker zo.
                Ik zou er iig niet op aandringen.
                jaa klopt.. En ik rook wel haha, vanillesigaartjes:$ Maar ga nu alleen in het weekend.. Daarna stoppen waarschijnlijk. Ik laat het idd eerst zou, als het dermate invloed heeft gaat het anders.

Ik zou zeggen dat hij daar mee moet stoppen. Als hij zijn overgewicht serieus neemt en wilt afvallen dan doe je daar alles aan. Hij hoeft natuurlijk niet als een monnik te gaan leven, maar je hoeft ook niet elke avond alcohol te drinken?? Misschien dat die zichzelf na een week goed aan zijn voedingsschema te hebben gehouden dat die elke vrijdag lekker 2 wijntjes neemt. En daarna weer gezond tot de volgende vrijdag. Ik zeg maar wat.
                Hij heeft geen extreem overgewicht hoor, gewoon een klein buikje, maar omdat hij klein is(1.70m) lijk je wel sneller dik.

one step at the time joh.... Vaak is het voedingsschema al teveel
                Klopt, hier beginnen we mee.

Geleidelijk laten afkicken. One step at a time, helemaal mee eens. Anders wordt het een zware opgave.

Ik ben zelf van mening, iemand die dagelijks "één" (wees eerlijk, één?) wijntje drinkt en daar niet graag buiten gaat, is verslaafd. Iemand die dagelijks één sigaretje rookt krijgt namelijk dezelfde titel, ik zie hier geen uitzondering. Daar zijn de meningen over verdeeld.
                Hij is niet verlslaafd! Hij kan zonder, maar hij vind eerst een voedingsschema genoeg. Tis niet dat hij niet kan slapen als hij geen wijntje gehad heeft ofzo.

Verslaafd ben je als het je kwaad doet. In het geval van 1 consumptie per dag is dat niet bewezen.

Overigens zijn die onderzoeken waaruit blijkt dat 1 glas per dag gezond is ook geheelonthouders meegenomen. En dit zijn meestal niet fitnessfreaks, maar ex-alcoholisten die al blijvende schade aan de gezondheid hebben. Daarom kan het misschien lijken dat matig drankgebruik goed is voor de gezondheid.
                Het doet hem zeker geen kwaad. Het schijnt dat het goed is voor je bloedvaten en dat het goed is voor je bloeddruk.

Bedankt voor alle reacties boys! Hopen dat het voedingsschema goed aanslaat.
                Don't ever let somebody tell you, you can't do something.
                People can't do something themselves, they wanna tell you, you can't do it.
                BP: 1x120 kg SQ:1x190 kg DL: 1x200 kg

Comment

Stoer dat je je pa de goede kant op helpt! Succes

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                  X