Vraagje m.b.t. kleine blessure hamstring.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vraagje m.b.t. kleine blessure hamstring.

Ik was vandaag dus aan het deadliften en was een beetje te enthousiast begonnen zonder fatsoenlijk op te warmen (hetgeen ik iedereen afraad wanneer men singles gaat doen/ in het algemeen gaat trainen).
    Het komt er dus op neer dat ik iets verrekte in m'n linker hamstring (geen idee welke v/d 3 spieren), was dusdanig vervelend dat ik m'n training kon afkappen, kon geen werk voor hams meer doen: even kort leg extensions op low-weight en gestopt
    Wanneer je het bekijkt op de standaard-omschrijving van een hamstring-blessure zit ik op graad 1 (minst erg, zie Hamstring Strain Injury - How to Treat a Pulled Hamstring Quickly ).
    Voel hem wel met fietsen etc, maar meer een algemeen 'onprettig' gevoel, pijn is nagenoeg afwezig in rust/wandelen.
    Ik heb echter geen idee hoe lang ik moet gaan rusten en wanneer ik weer maximum effort kan gaan trainen, heb eigenlijk nooit blessures :\ . Geloof dat er 2-14 dagen voor staat maar weet niet of dat voor krachttraining ook geldt gezien de taxatie op de hamstrings bij mn LB power days (3-5 rep range).
    Mijn vraag is voornamelijk of het 'van kwaad tot erger' zou kunnen gaan wanneer ik bv. donderdag mijn hams weer zou gaan belasten.

Alvast bedankt

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
X