Favoriete spiergroep

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Favoriete spiergroep

Bn'ers,

Wat is jullie favoriete spiergroep om te trainen en met welke oefening doen jullie die het liefste?
    En waarom juist deze oefening (omdat hij bijvoorbeeld extra hard de lats aanpakt oid)

En tevens op welke spiergroep zijn jullie het meest trots/blij mee? ik bijvoorbeeld zie nu goede vooruitgang in mijn benen en raak er steeds meer geobsedeerd door om mijn benen goed te trainen, dit komt wel door mijn blessure waardoor ik alleen benen kan trainen XD

Mijn favoriete spiergroep is de borstspier omdat ik die graag vooruit wil zien gaan en deze dus het liefste train, 'gewoon' met de flat of incline bench/dumbell press

rug > deadlifts
    focus on progression at all times, so when you are able to, load the bar.

Comment

Jammer genoeg ben ik geen fan van deadlifts . Extreem veel moeite met juiste houding.

Ik ga ook voor rug, en voor de oefening Pendlay Row.

Comment

Originally posted by Wietse90 View Post
        Jammer genoeg ben ik geen fan van deadlifts . Extreem veel moeite met juiste houding.

Ik ga ook voor rug, en voor de oefening Pendlay Row.
        Same, doe de deadlift wel graag alleen heb ook zeer veel moeite om de juiste houding te houden bij zowel het omhoog liften als het weer naar beneden brengen van de bar en de positie van de rug daarbij. mijn squat loopt ook 15 kg uit op de deadlift, terwijl ik hier altijd mensen zie met een hogere deadlift dan squat

Comment

zo moeilijk is het niet. rug recht, niet te veel na denken en die bar oppakken.
          focus on progression at all times, so when you are able to, load the bar.

Comment

Bij mij is het zelfs zo erg dat mijn bench press (naast Squat) sterker is dan mijn deadlift. Maar fuck ik. Ik doe liever een oefening goed, met noob gewichten, dan ik mijn rug verneuk. Gewoon door blijven gaan, wordt de achterstand heus rechtgetrokken. Heb overigens ook moeite met het behouden van grip tijdens een deadlift.

Comment

Originally posted by Wietse90 View Post
              Bij mij is het zelfs zo erg dat mijn bench press (naast Squat) sterker is dan mijn deadlift. Maar fuck ik. Ik doe liever een oefening goed, met noob gewichten, dan ik mijn rug verneuk. Gewoon door blijven gaan, wordt de achterstand heus rechtgetrokken. Heb overigens ook moeite met het behouden van grip tijdens een deadlift.
              Ik denk dat deze klimmer wel het een en ander weet over het ontwikkelen van een sterke grip: http://forum.bodynet.nl/alles-wat-off-topic/60745-naturall-bodybuilder-meets-climber.html#post1119876
              I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
              - Dave Tate

Comment

Rug > BOR vaak de laatste oefening. Pomp me rug altijd vol met deze.
                Skeggǫld, Skálmǫld, Skildir ro Klofnir.

Comment

Benen, zie m'n avatar voor uitleg Oh en trap bar deadlifts (lower body)! Lig de nacht van tevoren nog net niet wakker van enthousiasme zo leuk vind ik die.

Comment

Favoriete spiergroepen: delts en pecs. (vroeger rug en benen)
                    Favoriete oefeningen: Deadlift; ultieme full body krachtoefening, Bench press; ultieme upperbody krachtoefening. Delt raises voor side, rear delts; om de "perfect gevormde" schoudergordel te ontwikkelen.

Spiergroep waar ik momenteel het meest trots op ben: rug, ik krijg altijd opmerkingen over mijn "brute, bizarre" V-shape. Ikzelf vind me rug ook wel bruut, maar ik had liever trots geweest op een andere spiergroep. Verder begin ik ook wel steeds meer geobsedeerd te raken met goed ontwikkelde quads, hams.

Ik zou graag het meest trots willen zijn op mijn delts en pecs, aangezien me rug al zo goed gaat. En het toch hetgeen is waarmee je gelijk de aandacht hebt qua ontwikkeling van je upperbody, naar mijn mening.

Mijn obsessie ligt momenteel bij het groter krijgen van mijn pecs en delts (en armen.).
                    "Straight outta gym"

Comment

Deadlift

Het ziet er gewoon bruut uit wanneer je jezelf zo'n gewicht ziet dragen waarvan de stang gaat buigen. Ook nog eens handig in het dagelijkse leven
                      BP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg

Comment

Originally posted by aktito View Post
                        Benen, zie m'n avatar voor uitleg Oh en trap bar deadlifts (lower body)! Lig de nacht van tevoren nog net niet wakker van enthousiasme zo leuk vind ik die.
                        Heerlijk zijn die inderdaad, paar weken geleden voor het eerst gedaan.
                        Skeggǫld, Skálmǫld, Skildir ro Klofnir.

Comment

Originally posted by Aldo Raine View Post
                          Heerlijk zijn die inderdaad, paar weken geleden voor het eerst gedaan.
                          Wel blessuregevoelig dus goed opwarmen en met submaximale gewichten werken (is een aanrader ).

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                          X