cardio op rustdag

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• cardio op rustdag

Ik wou graag cardio doen op de rustdag om mijn uithoudingsvermogen te trainen, alleen nu vraag ik mij af op welke manier ik dat het beste kan doen?

Bijv. Kort (15 min?) en intensief of lang (30 min?) en wat minder intensief.

Ik wil dit gaan doen omdat ik kan merken bij oefeningen (bijv. Squat) dat ik het qua kracht wel aan kan, maar ik raak helemaal buiten adem etc.

Doen jullie ook cardio, zo ja, hoe, wanneer en waarom?
    Train Insane Or Remain The Same.

Niemand?

Comment

Nee, niemand.
      "Aan****testosteron****hangen geen risico's want islichaamseigen****stof" -****Dexie****2013 ( het srs jaar)****

Comment

Al onze medewerkers zijn op dit moment in gesprek. Een ogenblik geduld alstublieft.
        2014-01 tm 2014-11 niets gedaan. Nieuw doel: STRONGLIFTS afwerken vanaf 10/12/2014.
        14/12/2013 | 5RM: SQ110, BP77,5, BOR87,5, DL130, MP52,5
        25/03/2015 | 5RM: SQ125, BP82,5, BOR77,5, DL140, MP57,5

Comment

Je motivatie om cardio te gaan doen is goed. Ik ben zelf een fervent hardloper maar ik moet eerlijk zeggen dat ik niet zeker zou weten welke vorm van cardio het beste zou zijn in jouw geval.

Als je je uithoudingsvermogen wilt trainen is het echter wel van belang af en toe tot het gaatje te gaan, ik neig daarmee toch naar een intervaltraining. Bijvoorbeeld

5 minuten matig intensief (opwarmen)
          30- om 60 seconden maximale intensiteit/matige intensiteit. Dit zo'n 20 minuten lang (of eerst 10 en proberen op te bouwen)
          en tot slot 5 minuten uitlopen (afkoelen)

Je bent in totaal dan 30 minuten bezig, en dat is meer dan voldoende.

Eventueel rekken en strekken (niet noodzakelijk maar kan prettig zijn).

Kun je hier wat mee?
          2014-01 tm 2014-11 niets gedaan. Nieuw doel: STRONGLIFTS afwerken vanaf 10/12/2014.

Comment

Aah super, ja hier kan ik wat mee, ik ga het vanmiddag proberen.
            Dat word vast zweten alsof het giet!
            Thanks!

Comment

Vergeet niet voor en ná (en als je kan tijdens) de training goed te drinken, gewoon water is prima.

Comment

Fietsen als een malle..heeft bij mij gewerkt..op rustdag op trainingsdagen elke dag fietsen..50 km per dag..

voordeel je kan eten wat je wil en toch wordt je droog..ik geloof niet te heilig in cardio en spiermassa verlies, mits je de formule goed toepast.

ik zit nu lekker te rusten in mijn tuintje, net terug van fasted cardio..elke ochtend een uur op lege maag etc..

Comment

Enigszins zul je toch je voeding in de gaten moeten houden? Het lijkt me dat je anders maar wat doet.

Comment

Originally posted by Pascal Jongejan View Post
                    Enigszins zul je toch je voeding in de gaten moeten houden? Het lijkt me dat je anders maar wat doet.
                    Uiteraard..voeding is heilig

Comment

Bedankt voor de tips, ik ga eerst alleen op rust dagen cardio doen, een halfuur.
                      Dit ga ik gewoon zo intensief mogelijk proberen te doen het gehele halfuur lang.

Ik zat me net af te vragen of er niet groot verschil zit tussen uithoudings vermogen wat opgebouwd is net cardio en uithoudings vermogen wat opgebouwd is met krachttraining

Comment

*Gezonde voeding is heilig*

Comment

Originally posted by JwvdM View Post
                          Bedankt voor de tips, ik ga eerst alleen op rust dagen cardio doen, een halfuur.
                          Dit ga ik gewoon zo intensief mogelijk proberen te doen het gehele halfuur lang.

Ik zat me net af te vragen of er niet groot verschil zit tussen uithoudings vermogen wat opgebouwd is net cardio en uithoudings vermogen wat opgebouwd is met krachttraining
                          Goeie vraag. Ik heb nog nooit getraind op uithouding d.m.v. krachttraining. Hiervoor gebruik ik cardio. Wat ik wel kan vertellen is (dat op zekere hoogte) cardio bijdraagt aan je prestaties qua kracht en visa versa.

Neem bijvoorbeeld hardlopen en squatten, twee totaal verschillende dingen waarvoor je echter wel dezelfde spiergroepen gebruikt. Mijn hardloop prestaties zijn zienderoog verbeterd sinds ik bij elke krachttraining zo zwaar mogelijk (dus op kracht) squat. Bovendien ben ik niet buitenadem na een zware squatset, hetgeen ik hier op het forum nogal eens voorbij zie komen.

Comment

Is persoonsgebonden wat het beste voor je werkt. Ik heb een hekel aan cardio, maar ik moet zeggen dat 20 minuutjes op een nuchtere maag echt veel verschil maakte
                            Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Originally posted by Patriciaaa View Post
                              Is persoonsgebonden wat het beste voor je werkt. Ik heb een hekel aan cardio, maar ik moet zeggen dat 20 minuutjes op een nuchtere maag echt veel verschil maakte
                              Maakte het voor jou veel verschil uit of je die cardio op de nuchtere maag deed, of dat je eerst wat gegeten had?
                              Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X