cut /bulk dilemma

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• cut /bulk dilemma

Simpel vraagje , cutten of bulken .

Ben begonnen bijna een jaar geleden met een gewicht van +-68kg en 1.80

Nu ben ik (vanochtend gewogen na het crappen ) 80kg nog steeds bij 1.80 .

Als ik in de spiegel kijk vind ik me een gek figuur hebben , heel goede aflijning op schouders , benen zijn strak . maar rond de buik heb ik vet !!! in de ochtend kijk ik in de spiegel en kan ik zichbaar 4blokjes zijn bij aanspannen . onder de 4blokjes hangt een pens met veel huid (pre tienerobesitas)
    ik heb ook een hele rekbare huid .

nu het dilemma , cut of een bulk . vind eigenlijk dat ik té weinig massa heb en veel ga verliezen als ik cut . maar boller en boller worden en meer vet als massa hebben spreekt me ook niet aan .

Aangaande de reacties zal ik beslissen wat het gaat worden en welk dieet etc ....

avatar fototje is heel recent 2weken oud maar weinig op te zien

,
    fotolog is dit=====> http://forum.bodynet.nl/fotos-leden/...s-trainen.html

en

http://forum.bodynet.nl/fotos-leden/...-mascotte.html (recenter)
    You gotta love yourself ! If you've been training for more then a year and your afraid to show your muscle then ... WHY are you doing it for ? Thats like being a millionaire and still homeless Kali Muscle

The upper back is the new chest Defranco

De makkelijkste manier om 5kg groter te ogen is door 5kg vet te verliezen

Comment

Was vandaag even in de stad , zie ik allemaal buffe kerels . de ene wat boller en veel groter dan mij

de anderen (merendeel ) meer beacboy achtig strak aders etc ... maar ook weer kleiner .

Je merkt tijdens de verschillende trainingsfases dat je je doelen wat aanpast .

Wil er zowat uitzien

You gotta love yourself ! If you've been training for more then a year and your afraid to show your muscle then ... WHY are you doing it for ? Thats like being a millionaire and still homeless Kali Muscle

Comment

Originally posted by mascotte View Post
        Was vandaag even in de stad , zie ik allemaal buffe kerels . de ene wat boller en veel groter dan mij

de anderen (merendeel ) meer beacboy achtig strak aders etc ... maar ook weer kleiner .

Wil er zowat uitzien

Mmmm,ik heb marky mark er wel eens beter bij zien lopen.
        Ik vind hem hier niet een superfysiek hebben persoonlijk.
        DIVIDE ET IMPERA

Comment

I know , en zijn benen zijn ook niet om naar huis te schrijven . maar het gaat om het idee kerel

Comment

Hahaha,snap ik.

Maar dan geef je zelf al antwoord op je eigen vraag,hoef je niet te cutten in ieder geval.
            Ik zie bij hem geen 4 blokjes.
            DIVIDE ET IMPERA

Comment

Ik zou cutten op de juiste manier. Als je op een lager vetpercentage zit, dan kan je lichaam beter met koolhydraten omgaan, oftewel je zet minder snel vet aan als je daarna gaat bulken. Plus het is psychologisch ook goed voor je als je een lager vetpercentage hebt en je hoeft geen spieren te verliezen.

Comment

Originally posted by Dynamix View Post
                Ik zou cutten op de juiste manier. Als je op een lager vetpercentage zit, dan kan je lichaam beter met koolhydraten omgaan, oftewel je zet minder snel vet aan als je daarna gaat bulken. Plus het is psychologisch ook goed voor je als je een lager vetpercentage hebt en je hoeft geen spieren te verliezen.
                Idd , jij zegt een beetje wat ik wil horen . ik dacht zelf aan een soort van carb cycle .

ik wil het simpel houden dus iets in de trand van licht boven onderhoud op trainingsdagen
                iets onder onderhoud op rustdagen (geen krachttraining)

Comment

Originally posted by rainman4 View Post
                  Mmmm,ik heb marky mark er wel eens beter bij zien lopen.
                  Ik vind hem hier niet een superfysiek hebben persoonlijk.
                  zit ie in de bulk
                  focus on progression at all times, so when you are able to, load the bar.

Comment

Wil er zowat uitzien

Pain and gain haha, tijdens de trailer heeft ie veel beter fysiek.
                    17 Jaar 190CM 76KG

Comment

Dan mag je boven het onderhoud zitten als je dat wilt.

Comment

Idd , jij zegt een beetje wat ik wil horen . ik dacht zelf aan een soort van carb cycle .

ik wil het simpel houden dus iets in de trand van licht boven onderhoud op trainingsdagen
                        iets onder onderhoud op rustdagen (geen krachttraining)
                        Ik doe dit momenteel:

Trainingsdagen (4x per week): onderhoud +5%
                        Rustdagen: onderhoud -20%

2x per week doe ik cardio op rustdagen. Op rustdagen eet ik iets meer vet en op trainingsdagen eet ik iets meer koolhydraten.Eiwitten houd ik gelijk. Werkt tot nu toe goed. Vetverlies is hiermee ongeveer 1,5% per maand en verlies aan spiermassa is nihil of het neemt zelfs toe, maar daar doe ik het nog te kort voor om er iets over te kunnen zeggen.

Comment

Originally posted by Teddek View Post
                          zit ie in de bulk
                          Klopt,maar aangezien Mascotte dit fysiek als voorbeeld nam,zei ik ook dat hij niet moet cutten maar bulken.
                          Persoonlijk denk ik inderdaad als ts een kg of vijf afvalt, hij een goede basis heeft om daarna geleidelijk op te bouwen.
                          DIVIDE ET IMPERA

Comment

Het nut van cutten zonder massa heb ik nooit begrepen? Als je niet genoeg massa hebt moet je bulken.. Hoe moeilijker je er zelf over doet hoe moeilijker je het jezelf gaat maken. Gewoon kiezen.
                            In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

Comment

Originally posted by adon1s View Post
                              Het nut van cutten zonder massa heb ik nooit begrepen? Als je niet genoeg massa hebt moet je bulken.. Hoe moeilijker je er zelf over doet hoe moeilijker je het jezelf gaat maken. Gewoon kiezen.
                              Ik heb wel wat massa , maar ook een pens . je ziet het niet zo goed op de foto's

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X