Advies/expertise gevraagd voor thuis trainen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Roeien View Post
    Meer in de richting algemene krachttraining voor thuis. Het zou handig zijn als dit allemaal mooi overzichtelijk is verwerkt in één boek. Zoals wat zijn de beste sets en reps opbouw, en achtergrondinformatie over de oefeningen. En alles wat ik nog niet weet ... Het 'handboek voor krachttraining met halters' misschien iets voor mij?
    Voor de juiste boeken moet je absoluut bij inferno zijn!
    Maar het is dan wel meestal in het engels,als dat geen probleem is.
    DIVIDE ET IMPERA

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
      Delavier heeft er geen kaas van gegeten. Zijn squat techniek, bijvoorbeeld, is belabberd.
      Puur uit interesse (om er zelf ook weer van te leren), wat is er slecht aan zijn squat techniek?

Comment

Originally posted by Pieros View Post
        Puur uit interesse (om er zelf ook weer van te leren), wat is er slecht aan zijn squat techniek?
        Kijk maar eens op YouTube, dan kun je lachen.
        I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
        - Dave Tate

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
          Kijk maar eens op YouTube, dan kun je lachen.
          Ik wist niet dat ie ook op YouTube stond. Squat ziet er inderdaad niet geweldig uit.

Comment

Zorg dat je toewerkt naar:
            - Handstand pushups;
            - Eerst normale chins, dan verzwaarde chins en nog veel later 1 arm chins;
            - Pistols doen (blijven verhogen met gewicht);
            - L-sit doen;
            - 1 arm pushups.

Succes.
            In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

Comment

Originally posted by adon1s View Post
              Zorg dat je toewerkt naar:
              - Handstand pushups;
              - Eerst normale chins, dan verzwaarde chins en nog veel later 1 arm chins;
              - Pistols doen (blijven verhogen met gewicht);
              - L-sit doen;
              - 1 arm pushups.

Succes.
              Leuk streven,maar hoeveel mensen zullen dit daadwerkelijk gaan kunnen denk je?
              Zelfs na jaren trainen is het voor het merendeel onhaalbaar.
              DIVIDE ET IMPERA

Comment

Originally posted by rainman View Post
                Leuk streven,maar hoeveel mensen zullen dit daadwerkelijk gaan kunnen denk je?
                Zelfs na jaren trainen is het voor het merendeel onhaalbaar.
                Je moet er ook naartoe werken. Als je de lat niet hoog legt gaat er ook weinig gebeuren. Alleen pistols heb ik me nooit op gericht, de andere oefeningen gaan me goed af..? Als ik al 15 handstand pushups kan met m'n 98kg, dan moet dat toch geen probleem zijn voor iemand die 20-25kg lichter is.
                In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

Comment

Originally posted by adon1s View Post
                  Je moet er ook naartoe werken. Als je de lat niet hoog legt gaat er ook weinig gebeuren. Alleen pistols heb ik me nooit op gericht, de andere oefeningen gaan me goed af..? Als ik al 15 handstand pushups kan met m'n 98kg, dan moet dat toch geen probleem zijn voor iemand die 20-25kg lichter is.
                  Ik vind het knap aangezien ik na een aantal jaar trainen absoluut geen 1 arm chins,1 arm push upp of pistols kan.
                  Tevens zie ik ook het nut er niet van in ook al zal het misschien wel goed zijn

De lat hoog leggen of onhaalbaar hoog leggen(voor 95%) vind ik een groot verschil.
                  Al moet je uiteraard wel een doel hebben.
                  DIVIDE ET IMPERA

Comment

Originally posted by rainman View Post
                    Ik vind het knap aangezien ik na een aantal jaar trainen absoluut geen 1 arm chins,1 arm push upp of pistols kan.
                    Tevens zie ik ook het nut er niet van in ook al zal het misschien wel goed zijn

De lat hoog leggen of onhaalbaar hoog leggen(voor 95%) vind ik een groot verschil.
                    Al moet je uiteraard wel een doel hebben.
                    Misinterpratie: Ik zit nog niet op de 1 arm chin. Dat duurt nog een paar jaar gezien ik nu op ca. 2/3 lichaamsgewicht zit aan kg's aan de riem. 1 arm pushup heb ik mezelf in 1 week aangeleerd, het is vooral techniek wanneer je al even traint.

Comment

Oh ok,bedoelde je dus dat jij daar ook nog naar toe moet werken?

Leuke vooruitzicht voor ts,met jouw trainingservaring en fysiek kan jij het ook nog niet;over de lat hoogleggen gesproken!

Dat wordt een 20- jarenplan dan voor hem,als hij niet afhaakt.
                      Ik zou persoonlijk doelennietb te moeilijk realiseerbaar maken,dan kan je erg gedemotiveerd raken.
                      Bij bankdrukken werkte ik bv iedere keer naar +10 kg toe ipv ineens de lat op 120 kg leggen en daarna toe werken.
                      Je moet af en.toe ook de voldoening halen van doel dichterbij:dat motiveert.

Maar dat is mijn mening,hoeft niet voor iedereen zo te zijn.
                      DIVIDE ET IMPERA

Comment

Fijn dat ik een discussie onder jullie bodybuilders op gang heb kunnen zetten.

Ik ben lekker bezig. Roeien, steppen, gewichtentraining, wandelen en voldoende rust.
                        Merk wel dat ik schouderoefeningen niet zo leuk vind om te doen, en na de eerste keer serieus squatten voelde ik spiertjes die je normaal gesproken niet voelt.
                        Volgende week wil ik beginnen met een (zelfopgesteld) 6 weken schema.....
                        Wanneer er belangstelling voor is zal ik het hier posten.
                        Ik heb massa, fitheid en kracht door elkaar gegooid en per week anders gedaan.
                        Echt conditie opbouwen heb ik een hekel aan maar een beetje uithoudingsvermogen is wel nodig dus cardio (roeien en steppen) doe ik niet langer dan 20 minuten maar maak ik wel zo zwaar als mogelijk voor mezelf.
                        Heb nog een ab wheel, iron gym pull up bar en een tube besteld. Met een tube kan je leuke oefeningen doen wanneer je deze om de pull up bar gooit bv triceps pushdown.
                        Het zal er zo uit komen te zien, week 1 en 2 3 dagen full body en 2 dagen cardio.
                        week 3 iedere dag 3 oefeningen van dezelfde spiergroep daarna cardio. in sets van 12 10 8 6
                        week 4 schema 1
                        week 5 doe ik het rustig aan met 1 dag cardio en 2 dagen alleen squats, deadlifts, pull ups, shoulder press, bench press en ab wheel. en 1 dag de biceps en de andere dag triceps.
                        week 6 schema 1.

Op deze manier kan ik kijken wat het beste voor me is en wat me het meest bevalt, en daarna zie ik wel hoe ik verder ga.
                        We zullen zien wat het me brengen gaat.... zo ben ik erg benieuwd hoeveel pull ups ik in week 5 kan doen. Misschien (als ik het aandurf) zal ik before en after foto's plaatsen.
                        iig, ik heb er zin in en ben al dat uitzoekwerk en commerciele advertenties die overal opduiken goed zat. het is nu 6 weken doorzetten en misschien dat ik dan eindelijk eens dat mooie gespierde lichaam heb wat ik kan hebben. (ik schijn er een goede bouw voor te hebben

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                        X