Pijn in bovenbenen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Pijn in bovenbenen

Hallo.
    ik speel ijshockey maar heb tijdens het schaatsen heel erg snel last van pijn in men boven benen (vermoeid-verzuring) het vreemde is dat ik in de zomer mijn benen heel hard heb getraind en in de fitness nooit last heb van verzuring.
    iemand een idee hoe dit komt ? Of tips om het te voorkomen met supplementen eventueel ?
    Alvast bedankt !

Met fitness train je je spieren op een heel andere manier dan ijshockey; je spreekt andere spiervezels aan, vandaar dat je spieren daarop anders reageren. Mijn advies is, ga meer ijshockyen, je conditie kan beter. Je kunt ook vergelijkbare sporten doen zoals hardlopen (duurloop of sprint), fietsen etc.

Comment

Kan je met een plaatje beter beschrijven waar je precies pijn hebt?
      "Aan****testosteron****hangen geen risico's want islichaamseigen****stof" -****Dexie****2013 ( het srs jaar)****

Comment

De gehele voorkant van men bovenbenen..

Comment

Daar ?

Comment

Daar ja, heb net even op de hometrainer gezeten, na enkele minuten krijg ik hetzelfde gevoel als op het ijs. Vooral net boven men knie...

Comment

Ik merk het zelf soms ook, op de sportschool weinig last van de benen, maar bij rennen, schaatsen, fietsen krijg ik op ten duur wel last, je spreekt gewoon andere spieren aan of je spreekt je spieren op een andere manier aan dan in de sportschool.
              You don't quit when you're tired.
              You quit when you're done.

Comment

Ben nu naar de kine aan het gaan voor het zuur er uit te masseren, ook pillen aan het nemen.
                maar het is nog steeds niet zoals het hoort. Mijn melkzuur wordt niet afgevoerd dus blijft in mijn benen zitten zegt de kiné.
                iemand een oplossing ??

Comment

denk dat stretchen je wel goed kan doen.. goed warm houden en veel stretchen..
                  Last edited by Leroy K; 23-10-2013, 00:23. Reason: zin fout

Comment

Hoeveel dagen na je beentraining is het? Want het lijkt mij gewoon late spierpijn waar je last van hebt?
                    Zo ja, probeer eens te fietsen na je beentraining. Dat situmuleert je doorbloeding en daardoor je afvoer (en toevoer) van afval (en voedings)stoffen.

Waarschijnlijk was je voeding in de zomer ook strikter, en herstelde je daardoor sneller
                    Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Klinkt idd als onvoldoende herstel, of je moet echt een baggerconditie hebben.

Comment

Ik schaats 5x per week, ik heb geen last naast het ijs, enkel als ik op het ijs aan het trainen ben

Comment

Spierpijn is wat anders dan onvoldoende herstel.

Comment

5x per week schaatsen + Fitness is best wel veel. misschien te veel? In de zomer had je geen problemen maar deed je ook geen 5x per week schaatsen... correct?
                            More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Heb alle melkzuur er laten uit masseren, voelen heel goed aan zei de kinesist. Heb ook al injecties (procaine) in men benen gehad. Is wel al iets beter maar nog steeds niet zoals het moet, iemand een idee? Ook draag ik na de trainingen een compressiebroek...

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X